Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
06/05/19

Usługi e-commerce B2B

Rynek usług e-commerce przeznaczonych do działania w modelu business-to-business stale rośnie. Poza klasyczną wymianą towarów pomiędzy podmiotami, rozwiązania e-commerce B2B to także automatyzacja procesów biznesowych, wygodny przepływ oraz rozliczanie usług.

mcommerce

Platformy sprzedażowe B2B

O platformach sprzedażowych business-to-business pisaliśmy już na naszym blogu w tekście pod tytułem Platformy sprzedażowe B2B. Poruszaliśmy w nim zagadnienia związane z wymianą towarów między hurtowniami lub producentami, a sklepami internetowymi przeznaczonymi dla klienta indywidualnego. Pojawiły się tam także informacje o możliwościach tworzenia platform do świadczenia usług dla innych podmiotów. W niniejszym tekście pogłębimy obszar związany ze świadczeniem usług e-commerce dla biznesu.

Usługi B2B e-commerce

Słysząc o usługach B2B, w pierwszej kolejności myślimy o tradycyjnych usługach wpisujących się w niewirtualny segment rynku. W przytoczonym wcześniej wpisie na naszym blogu jako przykład podaliśmy świadczenie usług z zakresu sprzątania powierzchni biurowych. Usługi B2B to jednak w dużej mierze działania w wymiarze wirtualnym. Dzięki możliwościom współczesnych platform e-commerce, firmy mogą w nieograniczony sposób przenosić swoje działania do świata wirtualnego i wzajemnie integrować swoje systemy. Mogą być to rozliczenia płatności, obieg cyfrowych dokumentów czy zleceń i zamówień. Olbrzymim polem do popisu jest tutaj również automatyzacja działań marketingowych. Promocja firmy czy pozyskiwanie leadów potencjalnych klientów mogą być zlecane i koordynowane za pośrednictwem platform B2B.

W obszarze działań reklamowych pionierem i liderem światowego rynku jest Google ze swoją platformą AdSense, dzięki której właściciele witryn mogą zarabiać na wyświetlaniu dopasowanych do preferencji odbiorcy reklam Google w swoich witrynach. Pozyskiwanie leadów dla biznesu możliwe jest dzięki licznym platformom polskich i światowych firm, które nieustannie rozwijają oraz modyfikują swoje produkty. Integracja takich rozwiązań z systemem CRM danej firmy pozwala na szybsze i efektywniejsze pozyskiwanie klienta online, bez konieczności wykorzystywania pracowników do prowadzenia tradycyjnych działań akwizycyjnych.

Popularne jest także zlecanie usług IT za pośrednictwem dedykowanych platform. Telefoniczne czy mailowe zgłaszanie problemów może zostać zastąpione przez dedykowany panel klienta z możliwością składania zgłoszeń technicznych, kontaktu z supportem i śledzenia zaawansowania realizacji oraz historii poprzednich zleceń. Takie rozwiązanie stosowane jest m. in. przez banki czy telekomy również w segmencie B2C do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych i technicznych klientów indywidualnych za pośrednictwem indywidualnych kont klientów online.

Optymalizacja procesów biznesowych

Integracja działań e-commerce w obszarze B2B możliwa jest dzięki kompetencjom z obszaru IT oraz analizy procesów biznesowych i zarządzania projektami. Przed przeprowadzeniem integracji konieczne jest zmapowanie procesu i znalezienie odpowiedniej płaszczyzny do działania pomiędzy podmiotami. W celu prawidłowego przeprowadzenia integracji na etapie przygotowania projektu konieczne jest ścisła współpraca pomiędzy wykonawcą platform B2B i integracji a zaangażowanymi podmiotami. Ze względu na różnorodność prowadzonych przez przedsiębiorców działań i złożoność procesów biznesowych integracje e-commerce pomiędzy podmiotami B2B warto powierzyć doświadczonym profesjonalistom.

CStore oprócz realizacji oprogramowania posiada kompetencje w obszarze optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych, produkcji, wdrażania oraz utrzymania rozwiązań e-commerce B2B. Odbiorcami projektów CStore są zarówno działające lokalnie małe i średnie przedsiębiorstwa, jak również globalne korporacje.

Zobacz także: