Korzyści z wdrożenia systemu platformy zakupowej B2B
Planuj wydatki na zakupy od chwili decyzji o potrzebie zakupowej, a nie w chwili wejścia faktury za towar. Planowanie finansowe i rozliczenia z dostawcami umożliwiają:
Pełną kontrolę nad procesem finansowym
Przy powstaniu planu zakupów tworzony jest plan finansowy dla danego planu
Automatyczna aktualizacja planu finansowego – każdy etap procesu zakupów na bieżąco aktualizuje plan zakupów
Wsparcia dla transakcji podzielonych, częściowych przedpłat, akredytywy itd.
Możliwość blokowania płatności (w związku z reklamacjami jakościowymi lub ilościowymi)
Możliwość zatwierdzania transakcji
Możliwość tworzenia planu przelewów do dostawców
Możliwość ustawienia wysyłania informacji o zrealizowanych przelewach do dostawców, lub o planie przelewów do dostawców
Raporty w ujęciu tygodniowym i miesięcznym, w walutach, zbiorczo i po dostawcach.
Czas
Oszczędność czasu na wielu etapach procesu zamawiania, nie przepisujesz kolejny raz danych tylko tworząc nowy dokument możesz wgrać istniejące dane dokumentu powiązanego
Automatyzacja przekazywania informacji do dostawcy i od dostawcy
Informacja o obecnych i przyszłych dostępnych stanach magazynowych dostępna w czasie rzeczywistym dla naszych pracowników i dla naszych klientów w systemie B2B
Grupowanie zamówień i ich szybka realizacja
Plan zakupów jest tworzony na wybrany okres, dla wszystkich zamówień hurtowych lub z wewnętrznych kanałów sprzedaży które mają być w danym okresie realizowane
Do Planu zakupów może być utworzone zamówienie bilansujące
Po dostawie, można automatycznie zlecić realizację zamówień składowych
Dostęp online dla dostawcy
Możliwość wgrywania dokumentacji w module online przez dostawcę (certyfikaty, świadectwo pochodzenia, zdjęcia produktowe itd.)
Dostęp do teczek produktowych / dokumentacji produktowej przez dostawcę
Szybkie i łatwe generowanie potwierdzeń zamówień i awizacji dostaw
Łatwy i szybki dostęp do informacji dotyczących zamówień, m.in.:
Plany zakupów – w wybranym okresie
Dostawy w drodze – na poziomie modelu, lub na poziomie wariantu (kodu EAN)
Realizacja planu zakupów – porównanie planu zakupów z zmianami ilości, cen i terminów realizacji w wszystkich kolejnych etapach, takich jak potwierdzenie zamówienia zakupu, awizo dostawy i dokument PZ
Dostawy po terminie
Plan płatności utworzony na podstawie zamówień zakupu do dostawców
Nie potwierdzone zamówienia od dostawców
Zmiany cen zakupu
Raport QC po producentach
Raporty dostępne dla dostawców w module Online dla dostawców takie jak
Schemat przepływu dokumentów (z możliwością indywidualnego dostosowania)
Wysyłasz zapytanie ofertowe do dostawcy lub otrzymujesz ofertę
Wprowadzasz produkty do systemu
Otwierasz Plan Zakupów na wybrany okres lub do natychmiastowej realizacji
Klienci składają zamówienia hurtowe, lub są składane zamówienia z kanałów wewnętrznych (sklepy, eshop, spółki zależne …)
Plan zakupów zostaje zamknięty i czeka na zatwierdzenie
Po zatwierdzeniu są generowane zamówienia zakupu do dostawców
Dostawca wprowadza jedno lub wiele potwierdzeń zamówień (do każdej dostawy jedno)
Dostawca wprowadza Awizo dostawy – do każdej dostawy jedno, oraz dodatkowe dokumenty takie jak certyfikaty, zdjęcia itd.
Towar przyjeżdża i jest sprawdzany w magazynie (QC i ilości)
Zakupy zatwierdzają płatność do dostawcy
Zamówienia z których został stworzony Plan Zakupów są wysłane na magazyn do realizacji
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?