Zastosowania platformy sprzedażowej B2B

Rozwój e-commerce ma miejsce nie tylko na rynku detalicznym, w sprzedaży do klienta indywidualnego. Ważnym obszarem, w którym widać rosnące wykorzystanie nowych technologii i automatyzację procesów biznesowych, jest sektor B2B.

Co to jest platforma B2B?

Platforma sprzedażowa B2B (business-to-business) to narzędzie przeznaczone do realizacji wymiany handlowej pomiędzy dwiema firmami. W przeciwieństwie do platform B2C (business-to-customer) skierowana jest ona do klienta biznesowego, umożliwia sprzedaż hurtową oraz nie musi być ogólnodostępna. Wprowadzenie do zagadnienia platform B2B zaprezentowaliśmy na naszym blogu w artykule o platformach sprzedażowych B2B.

Przeczytaj również: Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?

Do czego można wykorzystać platformę B2B?

Najbardziej powszechnym zastosowaniem platformy sprzedażowej B2B jest sprzedaż hurtowa, gdzie pełni ona rolę sklepu internetowego B2B. Sklepy internetowe B2B oferowane przez www.cstore.pl umożliwiają automatyzację procesów sprzedaży. Możemy na przykład zintegrować system magazynowy kupującego z systemem sprzedającego i automatycznie wysyłać nowe zamówienia w przypadku kiedy stan towaru w magazynie klienta spadnie poniżej określonego poziomu. Podobną zależność można wykorzystać przy optymalizacji i planowaniu produkcji. Platforma B2B firmy produkcyjnej może być zintegrowana z systemami dostawców części, surowców lub półproduktów wykorzystywanych w procesie produkcyjnym. Ich zużycie widoczne w magazynie podmiotu realizującego produkcję spowoduje automatyczne ich zamówienie u dostawców.

Sklep internetowy B2B

Parametry determinujące automatyczne działania mogą być zróżnicowane. Możemy na przykład wprowadzić limit cen, w jakich system może automatycznie wysyłać zamówienia. W przypadku jego przekroczenia transakcja wymagać będzie autoryzacji, dzięki czemu z jednej strony nie będziemy musieli stale monitorować cen u kontrahenta, z drugiej zaś zabezpieczymy się przed poniesieniem zbyt dużych kosztów.

Przeczytaj również: Sklep B2B a B2C – poznaj najważniejsze różnice!

Najpopularniejsze zastosowanie sklepu internetowego B2B to obecnie sprzedaż hurtowa. Sklepy B2B są wykorzystywane przez różne branże, począwszy od zaopatrzenia handlu detalicznego, przez HoReCa, na wspominanych wcześniej firmach produkcyjnych kończąc. W przypadku zaopatrzenia handlu detalicznego sklep internetowy B2B umożliwia wygodne i szybkie zamówienie przez kontrahenta pożądanych produktów. Taki kanał komunikacji ogranicza konieczność angażowania pracy przedstawicieli handlowych, co znacząco zmniejsza koszty prowadzenia działalności. Dodatkowo platforma sprzedażowa B2B działa siedem dni w tygodniu przez całą dobę, dzięki czemu nie jesteśmy ograniczeni czasowo w przyjmowaniu zamówień.

 

Jeżeli platforma B2B musi stanowić dla Ciebie automatyzację działań, ograniczenie czasu pracy pracowników, redukcję kosztów i kontrolę aktualnego stanu zamówień, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować naszą platformę za darmo przez 14 dni! 

 

Dostęp do platformy B2B

Uruchamiając sklep B2B mamy możliwość zdecydowania, czy chcemy aby był on ogólnodostępny, czy umożliwimy korzystanie z niego tylko wybranym podmiotom. Wielu przedsiębiorców z różnych przyczyn pragnie ograniczyć dostępność do swoich platform B2B.

Platforma B2B

 

Nawet w przypadku sklepów ogólnodostępnych wiele firm decyduje się na częściowe wykluczenie klientów detalicznych czy wstępną weryfikację potencjalnego kontrahenta w postaci podaniu NIP-u przy rejestracji lub telefonicznego bądź mailowego potwierdzenia prawdziwości danych. Ma to na celu niedopuszczenie do oferty hurtowej końcowego klienta detalicznego, aby zapobiec poznaniu przez niego marży pośrednika.

Przeczytaj również: Sklep internetowy B2B a regulamin – o czym musisz wiedzieć?

Innym powodem ograniczenia dostępu jest bezpieczeństwo lub zachowanie tajemnicy procesu technologicznego w firmach produkcyjnych. Wewnętrzne sklepy internetowe B2B takich podmiotów są z reguły zintegrowane z systemami ściśle ograniczonej liczby kontrahentów, z którymi uprzednio zostały zawarte długoterminowe umowy.

Integracje sklepu B2B

Kluczem do efektywnego działania sklepu internetowego B2B są możliwe do wdrożenia integracje z systemami kontrahentów. Firma CStore posiada bogate doświadczenie w realizacji sklepów internetowych B2B, dzięki czemu w szybki i prosty sposób może zintegrować swoją platformę z większością popularnych systemów magazynowo-księgowych. Doświadczony zespół programistów i project managerów jest także w stanie zrealizować niestandardowe integracje z mniej popularnymi systemami magazynowo-księgowymi lub produkcyjnymi.

 

CStore to nie tylko platforma hurtowa B2B, ale również platforma zakupowa B2B, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad procesem zakupów, otrzymasz możliwość porównywania ofert, stworzysz plany zakupowe, zatwierdzisz plan zakupowe przez zarząd/dyrektorów i wiele innych funkcji. Zapoznaj się z ofertę!  

 

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X