Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
27/06/18

Platformy sprzedażowe B2B

Myśląc o sklepie internetowym, wielu przedsiębiorców rozważa przede wszystkim platformę sprzedażową skierowaną do klienta indywidualnego. Jednak bardzo duże możliwości rozwinięcia sprzedaży oferuje rynek B2B, a nawet dystrybucja wewnątrz organizacji. W poniższym tekście poruszymy temat platform sprzedażowych w segmencie B2B.

W przypadku sklepów internetowych w Polsce największą popularnością cieszą się projekty opierające swój model biznesowy na rozwiązaniach dla klientów indywidualnych – B2C. Platforma sprzedażowa CStore.pl umożliwia jednak równie proste jak w przypadku rozwiązań dla klienta detalicznego uruchomienie sprzedaży B2B. W jaki sposób można wykorzystać sklep internetowy do obsługi tego segmentu rynku?

Sklep internetowy dedykowany dla B2B to w wielu przypadkach hurtownia producenta lub dystrybutora. Zamawianie towaru przez kontrahentów odbywa się w sposób prosty i wygodny, dzięki możliwości integracji ze sklepami lub programami magazynowo-księgowymi odbiorców. Istnieje możliwość automatyzacji zamówień na podstawie stanów magazynowych odbiorcy czy częściowe wejście w segment detaliczny poprzez wprowadzenie obsługi sklepów bazujących na dropshippingu. Zagadnienia te zostały szerzej opisane w artykułach: “Integracja sklepu internetowego z hurtowniami” oraz “Czym jest dropshipping?”.

Interesującą koncepcją są platformy B2B tworzone do obsługi wymiany towarów wewnątrz organizacji. Niezależnie od tego, czy są to duże grupy kapitałowe, czy grupy sklepów, poszczególne podmioty mogą wzajemnie zaopatrywać się w wytwarzane bądź dystrybuowane przez siebie produkty. Przykładowo, dystrybutor części samochodowych prowadzący sklep motoryzacyjny i warsztaty mechaniki pojazdowej może uruchomić platformę B2B obsługującą warsztat oraz B2C realizującą zamówienia dla klientów indywidualnych.

Niedocenianą przez wielu przedsiębiorców możliwością jest sprzedaż usług dla biznesu na platformie B2B. Dokładne opisanie usługi jest bardzo podobne do tworzenia opisu produktu, a standardowe działania łatwo prezentować w formie pakietów. Przykładowo, firma oferująca usługi sprzątania biur po analizie swojej sprzedaży wie, że  duża część klientów korzysta z usługi sprzątania raz w tygodniu biura o powierzchni do 50 metrów kwadratowych, a drugą najpopularniejszą opcją jest takie sprzątanie pomieszczeń o wielkości 50-100 metrów kwadratowych. W tej sytuacji można umieścić na platformie sprzedażowej firmy te dwie opcje w formie jednorazowej usługi lub jej wielokrotności, celem zautomatyzowania sprzedaży i wyeliminowania konieczności powtarzalnej i standardowej obsługi klienta.

Odbiorca ma w tej sytuacji możliwość natychmiastowego otrzymania faktury, a sprzedawca szybkiej płatności i automatyzacji procesu obsługi dla standardowych zamówień. Sprzedaż usług w sklepie internetowym może być prowadzona także przez niewielkie podmioty, szczególnie freelancerów. 

Platformy sprzedażowe B2B to wiele zastosowań i pomysłów na ułatwienie i zautomatyzowanie sprzedaży oraz wymiany towarów lub usług. CStore.pl zajmuje się kompleksową analizą i projektowaniem rozwiązań e-commerce dla segmentu B2B. Tworzymy oprogramowanie dopasowane do potrzeb niezależnie od stopnia złożoności czy niestandardowości koncepcji projektu. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji. Pomagamy w przeanalizowaniu potrzeb firmy i stworzeniu rozwiązania szytego na miarę potrzeb w celu zwiększenia zysków Twojej organizacji poprzez automatyzację procesów sprzedażowych.