Reklamy B2B na Facebooku – jak robić je poprawnie?

Żeby odnieść sukces w biznesie, niezależnie od branży, czy rynku, na jakim się działa, ważne jest, aby mieć odpowiednią liczbę klientów. Jeśli nie ma się ich już na starcie działalności zdobytych dzięki znajomościom lub poleceniom, trzeba zacząć ich szukać na własną rękę. Najlepiej szybko i efektywnie. Żeby to osiągnąć, niezbędne są dobrze przeprowadzone działania marketingowe. Wybór jeśli o nie chodzi, jest naprawdę spory. Niektóre przynoszą efekty po czasie, inne niemal natychmiast. Są takie, które kosztują dość sporo środków finansowych, jak i takie, które wymagają tylko poświęcenia określonej ilości czasu. Dziś przyjrzymy się takim, które dają bardzo szybko efekty. Nie są najtańsze, ale też takie, na które w każdej firmie powinien znaleźć się wymagany budżet. Mianowicie reklamy na FB.

Dlaczego warto reklamować się FB?

Facebook to potężne narzędzie marketingowe. Korzysta z niego 42,3% Polaków, czyli łącznie ponad 16 milionów użytkowników. Największa grupa wiekowa to osoby w przedziale między 25. a 34. rokiem życia. Ten portal społecznościowy pozwala więc dotrzeć do naprawdę sporej grupy ludzi. Co ważne, można też ją bardzo dobrze dopasować do własnych wymagań. Na Facebooku sprawdzą się reklamy wszelkiego rodzaju artykułów i usług skierowanych do użytkowników indywidualnych. Jednak również sprzedaż nacelowaną na inne podmioty gospodarcze można bardzo dobrze rozwijać przy pomocy reklam na Facebooku.

 

Jeżeli platforma B2B musi stanowić dla Ciebie automatyzację działań, ograniczenie czasu pracy pracowników, redukcję kosztów i kontrolę aktualnego stanu zamówień, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować naszą platformę za darmo przez 14 dni! 

 

Cel reklamy

Żeby stworzyć dobrą reklamę na Facebooku, najważniejszy jest przemyślany i zaplanowany cel. Trzeba więc zastanowić się, co chce się osiągnąć. W pierwszej chwili reklama kojarzy się ze zwiększeniem sprzedaży konkretnych artykułów. Oczywiście jest to format wybierany najczęściej przez wszystkie firmy, które zajmują się sprzedażą jasno określonych produktów. Jednak sprzedaż konkretnej rzeczy to nie jedyna forma reklamy, jaką można wybrać. Długoterminowo taka reklama ma zawsze doprowadzić w jakimś stopniu do zwiększenia sprzedaży, ale sposoby na to są różne.

Przeczytaj również: Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?

Zwiększenie świadomości marki

Sprawdzają się w tym różnego rodzaju filmy promocyjne i reklamy statyczne. Ważne, żeby zainteresowały klienta. Celem takiej reklamy jest dotarcie do jak najszerszego grona klientów, oczywiście w ramach wybranej grupy docelowej.

Pozyskanie ruchu na stronie

Założeniem takiej reklamy jest sprawienie, by jak najwięcej użytkowników trafiło na firmową stronę internetową. Przeważnie docelowo mają oni na niej dokonać jakiegoś zakupu, złożyć zamówienie, bądź też ściągnąć coś lub zostawić swoje dane kontaktowe. Dwa ostatnie cele wiążą się często z pozyskaniem tak zwanych leadów, czyli danych kontaktowych. Można je później wykorzystać w dalszych działaniach marketingowych.

Sprzedaż konkretnych produktów

To bardzo popularna reklama, w której ustala się konkretne produkty, jakie mają się w niej wyświetlać. Przeważnie od razu z ceną. Kliknięcie daną reklamę sprawia, że klientowi otwiera się podstrona sklepu z danym produktem. Formatem, w jakim tworzy się ten rodzaj reklamy, jest tak zwana reklama karuzelowa.

Przeczytaj również: Marketing B2B – co to jest co musisz o nim wiedzieć?

Reklama remarketingowa

Jest to specyficzny rodzaj reklamy, często niedoceniany a bardzo efektywny. Wiele badań pokazuje, że klienci podczas pierwszego kontaktu ze sklepem czy firmą nie decydują się na zakup. Dopiero kolejny kontakt bardziej ich ośmiela i sprawia, że w stanie podjąć decyzję. Właśnie temu służy reklama remarketingowa. Trafia ona do osób, które już odwiedziły stronę firmy.

Targetowanie reklamy, czyli rzecz najważniejsza

Jeśli reklama ma być skuteczna, to musi trafiać do tych osób, które w ogóle będą zainteresowane ofertą sklepu, hurtowni czy firmy. Tak więc dobranie odpowiedniej grupy docelowej to pierwszy krok, który sprawi, że reklama będzie efektywna. Warto stworzyć sobie roboczo persony, które będą reprezentowały potencjalnych klientów. Najlepiej takiej personie przypisać konkretne imię, stanowisko, pozycję społeczną, miejsce zamieszkanie, wykształcenie, hobby. Jeśli klientem jest firma to opisać w ten sposób pracownika firmy, który będzie miał zapotrzebowanie na dany towar. Wszystko to pozwoli na lepsze dopasowanie odbiorców. Właśnie dlatego, że Facebook pozwala precyzować bardzo ściśle osoby, do których ma trafić reklamy, włączając w to takie rzeczy jak właśnie miejsce zamieszkania, hobby czy pasje.

Gdzie powinna znaleźć się reklama?

Reklama na Facebooku nie zawsze musi wyświetlać się pomiędzy postami, Jest to oczywiście najpopularniejsza metoda i wielu przypadkach sprawdzi się bardzo dobrze. Jednak warto wziąć też pod uwagę inne lokalizacje. Mogą to być materiały video umieszczane w przerwie oglądanych przez użytkownika krótkich filmów, reklamy na Messengerze czy Instagramie. W przypadku krótkich video idealnie właśnie sprawdzą się reklamy umieszczone jako przerwy reklamowe pomiędzy filmami na Facebooku.

Przeczytaj również: SEO dla B2B, czyli pozycjonowanie sklepów B2B – jak zaplanować?

Rodzaje reklam

Można tu wyróżnić trzy najpopularniejsze typy promocji. Standardowa reklama w formie posta na Facebooku. Powinna zawierać krótki wpis i jakąś grafikę lub ewentualnie video. Ważne jest, aby szybko przyciągało uwagę widza. Jeśli ktoś skrolując Facebooka nie zatrzyma się na reklamie, to jej efektywny będą marne. Dlatego warto poświęcić jej trochę czasu, aby już na pierwszy rzut oka przyciągała widza. W przypadku filmów umieszczonych pomiędzy oglądanymi przez użytkownikami video, powinny mieć takie filmy około 10 sekund. Musi być więc w nich maksimum treści i przekazu. Reklama karuzelowa to tak, która sprawdza się przy sprzedaży konkretnych produktów. Można do niej podpiąć wiele produktów za jednym razem, co pozwala oszczędzić sporo czasu.

Pixel i Facebook i podsumowanie

Pixel to bardzo przydatne narzędzie. Dzięki niemu można analizować zachowania klientów na stronie. To, że klient przy pomocy reklamy przejdzie na stronę, nie zawsze zakończy się sprzedażą. Pixel pomoże dowiedzieć się, na jakim etapie klient opuścił stronę, ile na niej spędzi itp. Dzięki temu wie się też czy to reklama jest nieskuteczna, czy może coś jest nie tak ze stroną. Jak widać Facebook to potężne narzędzie promocyjne. Można na nim naprawdę działać w wielu płaszczyznach. Oprócz takiej reklamy można prowadzić też fanpage, na którym zamieszczać się będzie ciekawe wpisy, czy relacje wideo. Ważne jest przede wszystkim aby zawsze treść dostosowywać do odbiorcy, dzięki czemu przekaz do niego trafiał.

Przeczytaj również: Sektor B2B – co to jest, czym się charakteryzuje i jakie ma znaczenie dla firm?


 

CStore to nie tylko platforma hurtowa B2B, ale również platforma zakupowa B2B, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad procesem zakupów, otrzymasz możliwość porównywania ofert, stworzysz plany zakupowe, zatwierdzisz plan zakupowe przez zarząd/dyrektorów i wiele innych funkcji. Zapoznaj się z ofertę!  

 

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X