Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
17/09/18

Reklama sklepu internetowego na Facebooku

Do uzyskania zadowalającego ruchu w sklepie internetowym niezbędna jest odpowiednia promocja sklepu. Idealnym narzędziem do kontaktu z potencjalnymi klientami jest Facebook. Portal społecznościowy cieszy się wciąż dużą popularnością i oferuje wiele możliwości reklamy.

Grupa docelowa

Najważniejszym pytaniem, na które musimy odpowiedzieć sobie przed podjęciem działań reklamowych na Facebooku, jest to, kim są klienci, których poszukujemy. O ile w przypadku początkujących sklepów może być to trudne, to dla przedsiębiorstw posiadających już pewną liczbą zrealizowanych zamówień nie powinno stanowić problemu. Proste profilowanie grupy docelowej wykonać można na przykład na podstawie obszaru, do którego wysyłanych jest najwięcej zamówień. Dzięki temu możemy jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie klientów w tym rejonie lub przeciwnie – wykluczyć go i promować kreacje reklamowe w innych obszarach celem pozyskania nowych klientów oraz lepszej penetracji pod kątem geograficznym. Więcej informacji o analizowaniu targetu sklepu przeczytać można w artykule “Podstawowa analiza portfela klientów”.

Podstawową formą reklam na portalu Facebook są reklamy graficzne. Dodanie kreacji reklamowej z grafiką przyciąga uwagę klientów i pomaga wyróżnić kreację reklamową na tle zwykłych postów. Przygotowany obraz umieścić można w formie pojedynczego zdjęcia, pokazu slajdów czy tzw. karuzeli. Dwa ostatnie elementy umożliwiają prezentację wielu produktów w jednej kreacji reklamowej.

Zamiast prostej grafiki, do kreacji reklamowej dodać możemy również film. Materiały filmowe szczególnie skutecznie docierają do młodszych użytkowników Facebooka. Przygotowanie profesjonalnego materiału wideo generuje jednak koszty, warto więc zastanowić się nad ekonomicznym bilansem takiego rozwiązania.

Ciekawą formą reklamy sklepu internetowego na Facebooku jest promocja fanpage. Mechanizm działania promocji jest analogiczny do standardowej kreacji reklamowej, jednak zamiast odnośnika do strony sklepu internetowego zachęca on do polubienia fanpage’a. Jest to dobre rozwiązanie dla początkujących fanpage’y z niewielką liczbą polubień. Koszt uzyskania polubienia jest zależny od dobrego sprofilowania odbiorców reklamy i atrakcyjnych treści na stronie. W podobny sposób promować można posty dodane na fanpage’u. Osoby, które je polubią, można następnie zaprosić do polubienia fanpage’a i zyskać w ten sposób stałych odbiorców.

Portal Facebook jest żywym, stale rozwijającym się organizmem. Reklamowanie się na nim jest stosunkowo proste, ale nie mając specjalistycznej wiedzy, łatwo nieefektywnie wykorzystywać fundusze kierowane na promocję. Z pomocą przychodzą firmy profesjonalnie zajmujące się obsługą i promocją profili w mediach społecznościowych. CStore.pl oferuje swoim klientom wsparcie w zakresie marketingu internetowego, w tym usługi obejmujące promocję w social media.