tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak pozyskać klientów do sklepu internetowego?

jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego_

Najczęstszym błędem, który popełniają firmy, jest założenie sklepu internetowego, bez konkretnej analizy rynku i odpowiedzenia sobie na NAJWAŻNIEJSZE pytanie – W jaki sposób przyprowadzimy klienta do naszego sklepu, aby ten dokonał zakupu? Nowi sprzedawcy mówią “jakoś to będzie, później o tym pomyślimy” – niestety, po roku najczęściej sklepy te już nie istnieją… W jaki sposób w takim razie pozyskać klienta przez internet oraz co najważniejsze – czy jest to dla mnie opłacalne?

Mamy wiele sposobów generowania sprzedaż, najważniejsze z nich:

1) Baza własna – klienci którzy znają Ciebie z offline (np. prowadzisz również sklep stacjonarny) i chcą kupować od Ciebie, zapoznać się z dodatkowa szerszą ofertą itp.

2) Allegro.pl – największy serwis sprzedażowy w Polsce (40% udziału w rynku sprzedaży online), płacimy od dokonanej sprzedaży, prowizja sięga nawet kilkunastu % od wartości transakcji. Poszukaj ofert, które znajdują się na Allegro, posortuj według popularności, sprawdź jakie produkty są sprzedawane, w jakich ilościach. Klient z Allegro jest klientem który najczęściej szuka najniższej ceny oraz zaufanego sprzedawcy. Odpowiedz sobie na pytanie czy jesteś wstanie sprzedawać po takich cenach jakie sprzedaje konkurencja oraz oczywiście pamiętaj o prowizji do opłacenia.

3) Porównywarki cenowe np. Ceneo.pl , Skapiec.pl , Google Shopping – porównywarki działają na zasadzie porównania produktów i pokazania klientowi najniższej ceny. Najczęściej płacimy za przekierowanie klienta do naszego sklepu internetowego. Sprawdź ceny konkurencji, za ile prowadzą sprzedaż produktów.

4) Marketplace’y np. Emag, Empik – podobny mechanizm do porównywarek cenowych, przy czym klient dokonuje transakcji bezpośrednio na danej stronie, bez przekierowywania go do naszego sklepu internetowego. Płacimy prowizję od dokonanej transakcji (niższa niż na Allegro)

5) SEO – wyniki organiczne w google, wchodząc na google.pl i wpisując hasło “krzesła biurowe” (lub dowolne inne z Twojej branży), poniżej sekcji “reklamy” pojawiają się wyniki organiczne, czyli sklepy internetowe i strony internetowe, które google wskazuje dla klienta jako wartościowe. Pojawienie się na wybrane frazy może zająć od kilku tygodni do nawet roku. Aby pojawić się na wybrane frazy, konieczne jest zlecenie firmie zajmującej się SEO, aby przeprowadziły odpowiednie działania (koszt tych działań najczęściej wynosi powyżej 1000 pln za każdy miesiąc pracy)

6) SEM – działania płatne m.in. linki sponsorowane w google. Wchodząc na google.pl i wpisując hasło “krzesła biurowe”, pojawia się sekcja z reklamami i firmy które się reklamują (każdy taki link opatrzony jest po lewej stronie napisem Reklama). Firmy mają możliwość wprowadzenia swojego tytułu oraz opis zachęcającego do odwiedzenia sklepu. Płacimy do Google w momencie kiedy klient wejdzie na nasz sklep. Opłata w uproszczeniu, uzależniona jest od konkurencji i działa na zasadzie licytacji. Firma, która da więcej wyświetla się wyżej. Najczęściej stawka za jedno wejście wynosi od kilkudziesięciu groszy do nawet kilkunastu złoty.

7) Blogi specjalistyczne – tworzenie wartościowego contentu dla naszych klientów, m.in. ranking zabawek dla 3-latka. Klienci poszukujący zabawki dla dziecka, mogą nie znać odpowiedzi na to pytania, która zabawka jest najlepsza. Specjalista podpowiada im jakie zabawki są najlepsze. Artykuły promowane są najczęściej za pośrednictwem wyników organicznych w google (seo) oraz mediów społecznościowych np. facebook.

8) Media społecznościowe – działania w obrębie funpage, naszej grupy odbiorczej (osób, które lubią nasz funpage) oraz płatna reklama promująca dany produkt ze sklepu internetowego.

9) Mailingi – wiadomości mailowe do naszej listy mailingowej lub płatne mailingi w firmach zewnętrznych, które posiadają grupę naszych potencjalnych klientów. Mailingi do naszej bazy są bezpłatne. W firmach zewnętrznych najczęściej płacimy od wielkości bazy mailowej, do której przesyłane są wiadomości.

10) Influencerzy – osoby wpływowe, działające w obrębie mediów społecznościowych, posiadające grupę osób zainteresowanych daną tematyką. Przykładowo influencerka prowadzoną funpage poświęcony dzieciom, testująca różne zabawki dla dzieci. Rozliczenie jest najcześciej od przeprowadzonej kampani. Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić grono odbiorców na profilu oraz efekty wcześniej organizowanych kampani przez danego influencera. Może się zdarzyć tak że grupa funów nie reaguje, jest zniechęcona wcześniejszą komunikacją lub w większości niedopasowana do naszego produktu.

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek działania marketingowego, warto określić:

1) Cel kampani – np. sprzedaż, budowanie świadomości marki itp

2) Budżet – Ile chce na to przeznaczyć,

3) Oczekiwany rezultat – np. sprzedaż w wysokości X, dotarcie do X osób itp

4) Czas – W jakim czasie, oczekujemy pojawienia się efektów.

Najważniejsze – licz, mierz, obserwuj i udoskonalaj sposób dotarcia do swojego klienta. Powodzenia!

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl