tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Sklep internetowy czy Allegro?

Coraz więcej przedsiębiorców, którzy do tej pory wystawiali swoje towary na Allegro, zastanawia się nad przejściem na własny sklep internetowy. Pomimo niewątpliwej popularności i rozpoznawalności platformy, sprzedającym coraz trudniej jest osiągać zakładaną rentowność, realizując tam sprzedaż. Jakie wyzwania stoją obecnie przed sprzedającymi na Allegro i dlaczego rozwiązaniem ich problemów może być własny sklep internetowy?

Ewolucja Allegro

Allegro od swojego powstania w grudniu 1999 roku przeszło długą i pełną zmian drogę. Początkowo portal był klasycznym serwisem aukcyjnym, mocno inspirującym się eBayem. W 2007 roku platforma umożliwiła swoim sprzedającym zakładanie sklepów. Znacząco zwiększyło to udział na Allegro użytkowników biznesowych, sprzedających produkty nowe z opcją „kup teraz”, w stosunku do indywidualnych wystawiających, którzy oferowali przedmioty używane na aukcjach. W ostatnim czasie głośnym echem odbiło się wprowadzenie przyjaznego kupującym programu Allegro Smart, który umożliwia m.in. bezpłatne dostawy do paczkomatów.

Własny sklep internetowy czy Allegro?

Zalety i wady sprzedaży na Allegro

Największą zaletą sprzedaży na Allegro jest dostęp do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów, dla których Allegro jest naturalną platformą zakupową. Ułatwieniem dla kupujących i sprzedających jest obsługa przez platformę procesu płatności. Jednakże oferowane przez Allegro rozwiązania z zakresu integracji z płatnościami internetowymi czy różnymi rodzajami wysyłki nie odbiegają obecnie od standardu oferowanego przez spersonalizowane sklepy internetowe tworzone niezależnie przez sprzedających, na przykład na platformie CStore. Niewątpliwie największą zaletą Allegro jest więc obecnie rozpoznawalność i popularność wśród polskich internautów.

W ostatnich latach słychać coraz więcej głosów niezadowolenia ze strony przedsiębiorców prowadzących swoje sklepy internetowe na Allegro. Wśród najczęściej pojawiających się negatywnych opinii o serwisie występują te o rosnących prowizjach za sprzedaż czy ograniczeniach w personalizacji stron swoich ofert. Prowadzi do mocnego ujednolicenia ofert sprzedaży tego samego produktu przez różnych sprzedających. Obecność wielu użytkowników oferujących ten sam lub podobny produkt prowadzi często do wojen cenowych, drastycznie obniżających marżę sprzedającego.

Niepokój wśród małych i średnich firm zajmujących się sprzedażą na Allegro budzi również rosnąca konkurencja ze strony samego portalu. Na czym polega zagrożenie? Prawdopodobnie Allegro dąży obecnie do zbudowania pozycji na miarę Amazonu, który jest wiodącym sklepem internetowym w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Pozycja wiodącego pośrednika pomiędzy producentami lub importerami a klientami docelowymi pozwoli firmie na dyktowanie warunków i może spowodować zniknięcie z rynku mniejszych graczy.

Własny sklep internetowy – dlaczego warto?

Posiadając własny sklep internetowy nie musimy obawiać opłacania prowizji za sprzedaż czy ograniczeń związanych z prezentacją produktów. Platformy B2B i B2C oferowane przez CStore zawierają w sobie wszelkie udogodnienia potrzebne do efektywnego prowadzenia sprzedaży. Obsługa płatności internetowych czy wysyłek kurierskich jest standardem, a liczne integracje pozwalają na połączenie nowego sklepu internetowego z systemem magazynowo-księgowym firmy. Wygląd graficzny sklepu i forma prezentacji produktu mogą zostać dopasowane zgodnie z życzeniami firmy zlecającej wykonanie swojej platformy e-commerce.

Na uwagę zasługuje również fakt braku wewnętrznej konkurencji, która jest obecna na Allegro. Własny sklep internetowy nie zmusza nas do wystawiania swoich produktów obok dziesiątek podobnych ofert innych sprzedających. W dobie rozwiniętego marketingu internetowego pozyskanie klientów do swojego sklepu nie powinno stanowić problemu. Dzięki środkom zaoszczędzonym na prowizjach od sprzedaży można rozwinąć efektywne działania pozwalające na zwiększenie sprzedaży we własnym sklepie internetowym.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl