Portal B2B – dlaczego Twoi klienci powinni z niego korzystać?

Kiedyś współpraca z klientem biznesowym opierała się głównie na spotkaniach osobistych i kontaktach telefonicznych. Czy to się komuś podoba, czy nie, te sposoby są już w odwrocie. Choć oczywiście nadal są to kanały, którym warto poświęcić swoją uwagę. Jednak Internet to obecnie świetne narzędzie do sprzedaży. Sprawdza się zarówno w działalności B2B, jak i B2C.  Dlatego tak ważnie jest, aby z niego korzystać. Obecność firmy w Internecie to dzisiaj konieczność. Działalność internetowa powinna odbywać się na wielu obszarach, przedstawienie oferty, kontakty z klientami, marketing. Dobrze jest też odpowiednio kontrolować i zarządzać tym wszystkim. Na pewno pomóc w tym może portal B2B. Sprawdzi się on w sprzedaży towarów usług. Czym jest portal B2B? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części artykułu!

Co to portal B2B?

Jest to miejsce stworzone z jednej strony dla łatwiejszego zarządzania sprzedażą i wszystkimi związanymi z tym procesami, z drugiej strony ułatwia ono składanie zamówień klientom. Platforma B2B pozwala kontrolować sprzedaż. Nie tylko realizować poszczególne zamówienia, ale także analizować zakupy poszczególnych klientów, czy sprawiać, że oferta będzie spersonalizowana pod konkretnego klienta. Można dowiedzieć się z niej, który klient jak często zamawia dany towar, a także zauważyć dzięki niej spadki w zamówieniach lub braki w regularności. Taka platforma to także oczywiście forma katalogu z artykułami. To w niej klient może zobaczyć wszystko, co ma się dostępne na sprzedaż wraz z ceną i odpowiednim opisem. To w końcu on automatyzuje pracę, jeśli chodzi o procesowanie zamówień.

 

Jeżeli platforma B2B musi stanowić dla Ciebie automatyzację działań, ograniczenie czasu pracy pracowników, redukcję kosztów i kontrolę aktualnego stanu zamówień, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować naszą platformę za darmo przez 14 dni! 

 

Dlaczego warto mieć portal B2B

Taki portal to szereg korzyści, obecnie wydaje się, że bez niego trudno byłoby rozwijać firmę. Dlatego jest czymś, o czym warto pomyśleć już na etapie planowania działalności. Natomiast jeśli już się działa, warto go wdrożyć jak najszybciej. Jest to rzecz, która po prostu może pozwolić na rozwój firmy, dlatego warto go mieć i sprawić, aby klienci go używali. Oto kilka powodów.

Przeczytaj również: Hurtownia internetowa – czym jest i jak ją założyć?

Szybsze procesowanie zamówień

Przede wszystkim taki portal pozwala na dużo szybszą realizację zamówień. Automatyzuje on wiele procesów. Nie trzeba sprawdzać „ręcznie”, czy klient złożył jakieś zamówienie. System sam o tym poinformuje. W dalszej kolejności poinformuje klienta o konieczności zapłaty za zamówienie lub o jego realizacji, zależnie od indywidualnych ustawień. Faktury w takim systemie mogą być wysyłane automatycznie, podobnie jak wszystkie informacje o zmianie statusu zamówienia. Nie tylko oszczędza to czas obsługi hurtowni, czy innej działalności, ale także sprawia, że klient czuje się doinformowany i nie musi sam dopytywać, na jakim etapie jest realizacja zamówienia. Czas zaoszczędzony w ten sposób można natomiast przeznaczyć na rozwój przedsiębiorstwa. Wysoka automatyzacja minimalizuje też ryzyko pomyłek, które przekładają się zarówno na stracony czas, jak i poniesione koszty.

Przeczytaj również: Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega handel B2B?

Kompleksowe przedstawienie oferty

Taki portal to także możliwość przedstawienia szczegółowej ofert bez wydawania wielu pieniędzy na drukowanie papierowych katalogów albo poświęcania na tworzenie ich w wersji PDF, a następnie rozsyłania do klientów. Przedstawiając swoją ofertę w platformie B2B, nie jest się ograniczonym, jeśli chodzi o objętość. Można opisać każdy produkt tak rzetelnie, jak potrzeba. Można wstawić tyle zdjęć, ile się chce i o takiej szczegółowości, jakie jest to potrzebne. Klienci B2B szczególnie doceniają fachowość oferty. Dlatego warto każdy produkt opisywać szczegółowo, uwzględniając w nim wszystkie dane techniczne, które podobnie jak w przypadku sprzedaży B2C, będą dla wielu klientów kluczowymi.

Przeczytaj również: System B2B – jaki powinien być idealny dla Twojej sprzedaży?

Personalizacja oferty

Jeśli chodzi o personalizację oferty, to platforma B2B jest do tego doskonałym narzędziem. Nierzadko spotykaną praktyką jest udzielane różnych cen na ten sam towar różnym klientom. Cena może zależeć od ilości zamówień, ich wielkości, a także historii współpracy. Dobra platforma B2B pozwoli przydzielić każdemu klientowi indywidualne rabaty, dzięki czemu nie ma konieczności za każdy razem sprawdzania, ile klient powinien zapłacić za dany towar.  System naliczy wszystko sam automatycznie. Przydzielanie konkretnych handlowców do klientów także jest czymś pożądanym, jeśli chodzi o wielu przedsiębiorców. Możliwość składania zamówień przez przypisanych w ten sposób sprzedawców do ich kontrahentów pozwala wyręczyć w ich składaniu zamówień, co może wpłynąć na poprawę stosunków pomiędzy nimi.

Integracja z zewnętrznymi programami

Wiadomo, że zarządzenie przedsiębiorstwem nie kończy się na sprzedaży. Bardzo ważną kwestią jest, chociażby księgowość firmy. Sprzedaż łączy się z nią bezpośrednio, bo w końcu trzeba się z niej jakoś rozliczać z urzędem skarbowym. Do tego dochodzi też zarządzanie magazynem, które również nierozerwalnie łączy się ze sprzedażą. Firmy często korzystają z wyspecjalizowanych programów, które ułatwiają rozliczenia i zarządzanie magazynem. Konieczność przenoszenia danych pomiędzy nimi a platformą B2B byłoby czymś bardzo irytującym i wymagającym poświecenia znacznej ilości czasu. Dlatego tak ważna jest możliwość integracji z tego typu oprogramowaniem. Pozwoli to znacznie sprawniejsze rozliczanie się z urzędem czy śledzeniem stanów magazynowych.

Platforma hurtowa B2B

 

Mobilność i stały dostęp

Platforma B2B daje klientom możliwość składania zamówień przez całą dobę 7 dni w tygodniu. Mimo że klienci biznesowi to często pracownicy firm, to nie znaczy to, że, nie będą mieli potrzeby złożyć zamówienia poza godzinami pracy. Dlatego tak samo ważne jest, że dobra platforma B2B pozwala klientom na składanie zamówień za pomocą telefonów komórkowych, a jej interfejs jest po prostu przyjazny.

Podsumowanie

Powyższe udogodnienia pokazują, dlaczego tak ważne jest, aby klienci korzystali z platformy B2B. Pozwala ona zaoszczędzić czas, uniknąć wielu błędów, zmniejszyć koszty prowadzenia działalności i skupić się w większym stopniu na rozwoju. Jest to też narzędzie, które jest przyjazne dla klienta i ułatwia składanie przez niego zamówień, jak i wszystko, co z nimi związane, czyli informowanie o ich statusie, płatność, czy monitorowaniem dostawy. Właśnie dlatego warto mieć platformę B2B i przekonać do niej klientów.

 

CStore to nie tylko platforma hurtowa B2B, ale również platforma zakupowa B2B, dzięki której będziesz mieć pełną kontrolę nad procesem zakupów, otrzymasz możliwość porównywania ofert, stworzysz plany zakupowe, zatwierdzisz plan zakupowe przez zarząd/dyrektorów i wiele innych funkcji. Zapoznaj się z ofertę!  

 

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X