tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Dropshipping koszty – jakie koszty są związane z prowadzeniem sklepu w tym modelu?

Zastanawiasz się nad otwarciem sklepu internetowego modelu dropshipping, ale nie wiesz ile to kosztuje? Rozważając otwarcie sklepu modelu, w którym nie musisz posiadać magazynu, powinieneś wziąć pod uwagę jakie początkowe koszty dropshippingu są z tym związane. Jaki będzie realny zysk, a jakie opłaty? Wszystkie te elementy warto przekalkulować zanim rozpoczniemy swoje pierwsze kroki w dropshippingu. Poniżej przedstawiamy Ci najważniejsze i najczęstsze koszty związane z założeniem sklepu w modelu dropshipping.

Jakie są koszty sklepu opartego na dropshippingu?

W artykule stopniowo omówimy ile kosztuje dropshipping opisując koszty związane z samym etapem założenia sklepu, tzn. koszty oprogramowania, koszty hurtowni, a następnie koszty wysyłki zamówień i jeśli już zdecydujesz się ruszyć ze sklepem – koszty promocji sklepu, pozycjonowania (podział działań SEM – wydatków na promocję). Przedstawimy Ci również podział kosztów na koszty stałe i zmienne.

Przeczytaj również: Co to jest dropshipping i na czym polega?

Koszty oprogramowania

Koszty w dropshippingu

Dropshipping, to nadal stosunkowo nowy model w świecie e-commerce. Prowadzenie sklepu w tym modelu jest możliwe tylko poprzez wykorzystanie odpowiedniego oprogramowania, a wybierając je powinieneś zwrócić uwagę na następujące elementy:

Koszty dropshipping związane z programowaniem i integracją są zależne od dostawcy systemu sklepowego.

Koszty hurtowni

Przed rozpoczęciem współpracy z firmą zewnętrzną należy uzgodnić z hurtownią, czy działanie z nią w modelu dropshipping jest darmowe. Nie wszystkie hurtownie udostępniają bazę swoich produktów w darmowej formie.
Większość hurtowni nie pobiera opłaty za ten model współpracy, a za sam zakup i wysyłkę towarów. Zanim rozpoczniesz współpracę, dobrze jest przetestować oprogramowanie e-commerce, które umożliwia Ci integrację z wybraną hurtownią, a są one zwykle dostępne jako 14 dniowe okresy próbne.

Koszty wysyłki

W większości hurtownie wykorzystujące model dropshipping udostępniają bezpłatną opcję przygotowania towaru do wysyłki oraz samą wysyłkę. Hurtownie te wliczają koszt pakowania i wysyłki w cenę produktu, więc płaci za to bezpośrednio klient dokonujący zakupu. Pamiętaj, żeby przed wybraniem docelowej hurtowni sprawdzić dokładnie umowę przez nią wymaganą, czasami bowiem hurtownie narzucają swoją formę wysyłki czy kurierów. Pamiętaj, żeby w kosztach dropshipping związanych z wysyłką uwzględnić również cenę materiałów reklamowych takich jak: wizytówki, torby reklamowe, długopisy, smycze(w zależności od wybranych przez Ciebie gadżetów). Gadżety reklamujące firmę sprawiają, że kupujący pamięta o Tobie. Warto zainwestować w przydatne dla klienta materiały, wcześniej należy zrobić zatem odpowiednie rozeznanie w grupie docelowej klientów.

Koszty działań SEM – marketing w wyszukiwarkach internetowych

SEM obejmuje promocyjne działania, które mają za zadanie umieszczenie Twojej strony w wynikach wyszukiwania (po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych) na jak najwyższej pozycji. W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Działania tego typu obejmują:

Koszty działań SEM są zależne od wielu czynników, warto w tej sytuacji podjąć współpracę z firmą zajmującą się tym na co dzień lub zapytać firmę udostępniającą oprogramowanie e-commerce czy udostępnia również tego typu usługi.

Koszty stałe w sklepie internetowym opartym na dropshippingu

Co można zaliczyć do kosztów stałych, a poznać odpowiedź na pytanie ile kosztuje dropshipping? Niektóre z powyżej przedstawionych przez nas kosztów to także koszty stałe. Poniżej zobaczysz podział, który pomoże ci lepiej zrozumieć całościowo ponoszone koszty w modelu dropshipping:

Koszty zmienne w sklepie internetowym opartym na dropshippingu

Do zmiennych kosztów dropshipping możemy zaliczyć m.in.:

Koszty dropshippingu związane z prowadzeniem sklepu internetowego w tym modelu zależą od wielu wymienionych przez nas w tym artykule czynników. Pamiętaj, żeby sprawdzić dostępne na rynku możliwości, za każdym razem zapoznaj się z oferowanymi usługami oraz narzędziami. Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu sklepu w tym modelu, najlepiej skorzystaj z usług firmy pośredniczącej, która pomoże Ci w przejściu przez cały proces wdrażania dropshippingu, np. firmy udostępniającej oprogramowanie e-commerce, która zajmuje się usługami integracji sklepu z hurtowniami. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się ofertę „Sklep dropshipping” przygotowaną przez CStore – www.CStore.pl/sklep-dropshipping

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl