Demo Przetestuj sklep internetowy

Dropshipping – jak zacząć, czyli dropshipping krok po kroku!

Z roku na rok dropshiping zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego? Nie musisz fizycznie posiadać produktów, które widnieją w sklepie internetowym, ponieważ do klienta trafiają one bezpośrednio z hurtowni, z którą zawarłeś umowę, a na start wystarczy Ci jedynie minimalny wkład własny i strona internetowa ze sklepem online w tym modelu – to rzeczywiście dobre powody do otworzenia takiego biznesu. Sprawdź jak zacząć prowadzić sklep w modelu dropshipping krok po kroku.

Pierwsze kroki w modelu dropshipping

Model dropshipping to przede wszystkim łatwy sposób na otworzenie swojego własnego internetowego biznesu. Oszczędzasz czas, dodatkowo nie potrzebujesz dużej ilości pieniędzy, a możliwość integracji z hurtowniami pozwala na zwiększenie asortymentu w znaczącym stopniu.

Na czym polega dropshipping?

Sklep dropshipping działa głównie w oparciu o model tzw. długiego ogona, czyli sprzedajesz towary, których nie posiadasz na stanie. Towar bezpośrednio przesyłasz z hurtowni z którą masz podpisaną umowę, dzięki czemu nie musisz posiadać magazynu ani tracić czasu potrzebnego na przygotowanie, przesyłanie i wysyłanie zamówień. Jedyne na czym musisz się skupić w tej sytuacji to reklama, która zapewni ci dużą ilość zamówień.
Jak to działa w praktyce? Dropshipping krok po kroku:

  1. Twój klient zamówił u Ciebie towar o wartości 300zł
  2. Do twojego e-sklepu przychodzi zamówienie
  3. Przesyłasz z twojego e-sklepu zamówienie o wartości 250zł do hurtowni dropshipping
  4. Hurtownia dropshipping wysyła zamówienie na dany adres podany przez twojego klienta
  5. Zarabiasz na narzuconej przez siebie w e-sklepie marży, w tej sytuacji jest to 50zł

Zarabiasz na pośredniczeniu między hurtownią, a klientem. Reakcje handlowe w tym modelu mają miejsce w relacji sklep internetowy, a klient i sklep internetowy, a hurtownia. Minusem są ewentualne roszczenia klienta do wadliwych towarów, które mogą przychodzić do ciebie lub w zależności od warunków jakie widnieją na podpisanej umowie – mogą również przychodzić do hurtowni.

Przeczytaj również: Co to jest dropshipping i na czym polega?

Pierwsze kroki, czyli jak zacząć dropshipping?

Żeby zacząć najpierw musisz określić co chcesz sprzedawać, ale warto podkreślić, że dropshipping umożliwia sprzedawanie praktycznie każdego rodzaju asortymentu.

Lepiej jednak wybrać produkty, na rynku których konkurencja nie jest duża, które są łatwe do sprzedania i nie będą generować zwrotów. Produkty mniejsze, nawet w przypadku reklamacji nie będą generować takich problemów jak produkty duże, które zajmują o wiele więcej miejsca w magazynie hurtowni dropshipping.

Na przykład:

Jeśli wybierzesz dropshipping dużego sprzętu AGD wówczas być może zarobek będzie znaczący, ale będziesz do tego również potrzebował dużej powierzchni magazynowej i ewentualnej przestrzeni w twoim prywatnym zakresie, jeśli pojawią się jakieś reklamacje, które przychodzą do ciebie, nie do hurtowni.

Sprawdź również, które towary są najczęściej zwracane. Przykładowo buty są produktem, których reklamacje są stosunkowo częste, tak samo jak ubrania.

Dodatkowym plusem dropshippingu jest to, że początkowo nie potrzebujesz działalności gospodarczej, żeby rozkręcić swój biznes. Nie musisz zatem płacić składek ZUS. Bez rejestrowania działalności możesz gromadzić zarobki do kwoty wielkości połowy stawki minimalnej/rok. Rejestracja firmy jest wymagana powyżej tej kwoty. Musisz natomiast zapłacić podatek od zarobku do Urzędu Skarbowego. Rozliczeniu z US podlega marża jaką narzucasz na sprzedaż wybranego produktu w twoim sklepie internetowym np. płacisz hurtowni za zamówienie 550zł, natomiast klient w twoim sklepie zakupił ten produkt za 650 zł, czyli narzuciłeś marżę w wysokości 100zł. Te 100zł stanowi podstawę opodatkowania. Pamiętaj o tym, że w przypadku działalności nierejestrowanej, nie każda hurtownia zgodzi się z Tobą współpracować.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

Budowa sklepu internetowego kolejnym krokiem do sukcesu w dropshippingu

Do stworzenia biznesu w tym modelu niezbędne jest posiadanie własnego sklepu internetowego. Najprostszym wyjściem jest skorzystanie z oprogramowania e-commerce w ofercie abonamentowej. Nie musisz się wówczas martwić procesem stworzenia sklepu internetowego, czy kwestią integracji z hurtownią. Usługi takie oferuje przykładowo CStore. Gotowy sklep internetowy umożliwia m.in.:

  1. skorzystanie z bezpłatnego okresu próbnego (14 dni)
  2. szeroki zakres wyboru pakietów obsługi – możliwość stworzenia indywidualnego planu
  3. podpięcie do sklepu nowoczesnych form płatności np. BLIK, realizacja zakupów na raty, szybkie płatności
    integracje systemu wysyłek- możliwość nadawania i obsługi wysyłek przez większość firm kurierskich dostępnych na rynku, w tym paczkomatów
  4. dopasowanie spersonalizowanej grafiki – standardowo umożliwiamy dodanie logotypu, zmianę kolorów szablonu i oczywiście dopasowanie materiałów pod twoje usługi. CStore umożliwia również zaawansowane opcje modyfikacji szablonu w zależności od twoich potrzeb
  5. obsługa zarówno małych sklepów internetowych, jak i dużych, realizujących tysiące transakcji dziennie
    integracje z eBay, Amazonem, Allegro, hurtowniami internetowymi (pełna lista hurtowni znajduje się tutaj)
  6. wsparcie techniczne(mailowo i telefonicznie) w zakresie problemów bieżących, technicznych i rozwoju sklepu

Przeczytaj również: Wady i zalety dropshippinu, czyli czy warto się w to bawić?

Współpraca z wybraną hurtownią kolejnym krokiem

Zaczynając współpracę z daną hurtownią prawdopodobnie nie będziesz mógł liczyć na duże rabaty. Hurtownie dostosowują ceny indywidualnie do każdej firmy. Im więcej klientów zdobędziesz tym z czasem będziesz mógł liczyć na wyższe rabaty. Zatem jak zacząć dropshipping? Początkujące firmy zwykle znacząco obniżają narzuconą marżę, żeby przyciągnąć klientów. Pamiętaj też, żeby zawsze dokładnie zapoznać się z warunkami jakie oferuje dana hurtownia zanim podpiszesz umowę współpracy.

Integracja z wybrana hurtownią

Łącząc swój sklep internetowy z wybraną hurtownią możesz natychmiastowo sprzedawać cały asortyment jakim dysponuje dana hurtownia. Import obejmuje wszystkie wybrane dane przygotowane do eksportu takie jak: tytuły, opisy, ceny (dorzucasz do nich swój narzut), zdjęcia. Produkty są importowane do sklepu automatycznie, nie musisz tworzyć opisów, czy ręcznie fotografować każdy produkt. Model dropshippingu to ogromna oszczędność czasu, jak również pieniędzy. Tworząc sklep od „zera” (bez importu produktów) potrzebujesz grafika, fotografa, copywritera i osoby, która te wszystkie produkty i informacje doda do Twojego sklepu, co początkowo generuje ogromne koszty. Integracja z wybraną hurtownią pozwala na uniknięcie tych opłat, zarabiasz na samej marży, ale unikasz dzięki temu początkowej inwestycji w sklep. Dane dotyczące produktów (ceny, opisy, stan magazynowy) są aktualizowane automatycznie, dzięki czemu nie tracisz czasu na ręczne aktualizowanie czasem wielu tysięcy produktów. W CStore integracje możesz wykonać z wybraną hurtownią, którą obsługujemy lub z wybraną hurtownią dla której wówczas zrobimy indywidualny system integracji, hurtownia jednak musi dostarczyć plik z produktami gotowymi do importu.

Przeczytaj również: Dropshipping koszty – jakie koszty są związane z prowadzeniem sklepu w tym modelu?

Pozycjonowanie i promocja w mediach

Przy tak kompleksowym systemie jakim jest oprogramowanie e-commerce z integracją hurtowni, twoim najgłówniejszym zadaniem pozostaje zdobycie klientów, a aby ich pozyskać niezbędna jest promocja twojego sklepu. Działania promocyjne w internecie możemy podzielić na:

  1. Paid search – linki sponsorowane, możesz je zobaczyć na samej górze wyników wyszukiwania. Są to działania płatne. Ich wynik zależy od ilorazu CPC(zadeklarowana kwota za kliknięcie) oraz jakości twojej reklamy(ustala to Google). Wyższy iloczyn plasuje stronę na wyższej pozycji. Mogą być zamieszczane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google w różnych miejscach: obok wyników organicznych(bezpłatnych) wyszukiwania, dotyczy reklam produktowych; nad wynikami organicznymi wyszukiwania(ograniczenie do 4 reklam tekstowych); pod wynikami wyszukiwania organicznymi(ograniczenie do 3 reklam tekstowych)
  2. SEO(pozycjonowanie) – służy do poprawy widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Są to działania bezpłatne tzw. organiczne. Działania pozycjonerskie obejmują: dostosowanie treści zawartych w tagu tytułowym, dobranie odpowiednich nagłówków, przypisanie tekstu alternatywnego do grafik i innych obiektów, poprawne zaaranżowanie elementów na stronie takich jak np. treści menu, skrócenie czasu ładowania strony, przygotowanie pod SEO wewnętrznych tekstów na stronie i dopasowanie już istniejących, udostępniania z mediów społecznościowych, zdjęcia, wideo i wiele innych.
  3. Promocja strony w mediach społecznościowych – działania płatne na Facebook’u, Instagramie, Linkedin i innych kanałach social media
  4. Skorzystanie z pomocy znanych influencerów – promocja swoich produktów i marki u znanych osób to bardzo skuteczna droga do pozyskania nowych klientów. Ludzie wzorują się na swoich „idolach” i wierzą w ich opinię na temat wybranego produktu. Wybór influencera zależy od budżetu jakim dysponujesz. Jeśli nie masz dużych środków przeznaczonych na reklamę wówczas możesz wybrać influencera, który jest mniej znany, natomiast jego odbiorcami jest grupa pokrywająca się z twoją grupą docelową

Po przeczytaniu artykułu „Dropshipping – jak zacząć, czyli dropshipping krok po kroku!” już zapewne zdążyłeś przekonać się do prowadzenia sklepu internetowego w tym modelu. Jest to jedna z prostszych form sprzedaży w internecie, jeżeli chcesz posiadać swój sklep internetowy. Nie wykorzystasz jej jedynie do sprzedaży produktów autorskich, pozostaje Ci jednak szeroki zakres produktów, które na rynku już istnieją i w których sprzedaży możesz pośredniczyć. Nie potrzebujesz dużego wkładu na start, nie potrzebujesz również czasu na zbudowanie sklepu od postaw ani wiedzy programistycznej. Jedynie czego potrzebujesz to chęci, własna marka sklepu i dobra reklama to prosta droga do sukcesu minimalnym kosztem.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close