Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
18/07/18

Czym jest dropshipping?

Sprzedaż w modelu dropshippingu to jeden z popularnych wariantów prowadzenia sklepu internetowego. W niniejszym artykule opiszemy, na czym polega prowadzenie sprzedaży modelu dropshippingu, oraz przedstawimy wybrane wady i zalety tego rozwiązania.

Dropshipping polega na przeniesieniu procesu kompletowania i wysyłki zamówienia na producenta lub dystrybutora. W modelu tym rola sklepu internetowego polega właściwie jedynie na zebraniu zamówienia, obsłudze płatności i przekazaniu danych do wysyłki podmiotowi nadającemu przesyłkę.

Przykładowo, sklep sprzedający elektronikę nie musi fizycznie posiadać oferowanego towaru. Przy złożonym przez klienta zamówieniu jest ono przekazywane do dostawcy, który wysyła paczkę bezpośrednio do klienta. Podobnie jak w przypadku klasycznego modelu sprzedaży, sklep zarabia na marży uzyskanej na różnicy w cenie, którą zapłacił klient, a cenie dla sklepu u dystrybutora.

Olbrzymim plusem realizowania sprzedaży w takim modelu jest brak konieczności prowadzenia własnego magazynu i ponoszenia kosztów dostawy od dystrybutora do sklepu internetowego. Dropshipping eliminuje również koszty związane z obsługa wysyłek, co najczęściej oznacza brak konieczności zatrudniania dodatkowych osób do obsługi pakowania i wysyłania paczek.

Do minusów dropshippingu należy konieczność integracji sklepu internetowego z systemem dostawcy. Platformy sprzedażowe nie zawsze umożliwiają integrację z systemami dostawców. CStore.pl jako producent oprogramowania umożliwia integrację praktycznie z każdym systemem magazynowo-księgowym dostawców dropshippingowych.

Kolejną niedogodnością dla administratora sklepu jest brak pełnej kontroli nad wysyłką i konieczność prowadzenia obsługi posprzedażowej klienta. W przypadku problemów z przesyłką w problem zaangażowane mogą zostać aż cztery podmioty:
– sklep internetowy,
– dostawca wysyłający towar,
– firma kurierska,
– klient.

Aby uniknąć krytycznych sytuacji, należy wypracować procedury kontaktu z klientami i kontrahentami oraz stale kontrolować jakość świadczonych przez nich usług. Warto również sprawdzić opinie o dostawcy przed rozpoczęciem sprzedaży w modelu dropshippingu.