Jak pakować produkty w sklepie internetowym do wysyłki?

Pakowanie produktów do wysyłki to złożone zagadnienie ściśle powiązane z branżą, w jakiej działa sklep internetowy, i specyfiką wysyłanego towaru. W niniejszym tekście zajmiemy się przedstawieniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu pakowania produktów.

Szeroki wachlarz możliwości

W naszych poprzednich artykułach częściowo zajęliśmy się już zagadnieniami związanymi z pakowaniem i wysyłaniem towaru do klienta. Kwestie te zostały poruszone między innymi we wpisach “Personalizacja zamówień w sklepie internetowym”, “Wysyłka niestandardowych zamówień” czy “Alternatywa dla kuriera”. Teraz nadszedł czas na zajęcie się samymi opakowaniami.

Pakowanie produktów do wysyłki to na tyle duża i rozwinięta gałąź logistyki, że na rynku są obecne firmy zajmujące się tylko i wyłącznie produkcją oraz dystrybucją produktów z tego obszaru. Czasy szarego papieru do pakowania i sznurka minęły bezpowrotnie. Obecnie w sprzedaży dostępny jest cały wachlarz wyspecjalizowanego asortymentu do pakowania i wysyłki paczek, ale również duża liczba urządzeń pomocniczych. W magazynach i centrach logistycznych standardem są specjalne stanowiska do pakowania z wygodnymi dyspenserami materiałów opakowaniowych oraz narzędziami potrzebnymi do ich przycinania i sklejania, czy nawet w przypadku folii termokurczliwej – zgrzewania. Koszty takich urządzeń są zróżnicowane, ale dbając o efektywność, bezpieczeństwo i higienę pracy, warto nabyć profesjonalne urządzenia do swojego przedsiębiorstwa.

W co pakować produkty?

Wszystko zależy do wielkości i rodzaju towaru. Ten sam produkt może zostać zapakowany w wiele różnych opakowań. Dobrym przykładem jest tu branża księgarska, gdzie jedną książkę można zapakować w jeden z co najmniej kilku rodzajów opakowań:

  • miękkie koperty z folią
  • zamykane pudełko kartonowe
  • koperty kartonowe
  • owinięcie folią bąbelkową z rolki
  • koperty piankowe
  • kartony multimail, tzw. owijki

Które z zaprezentowanych rozwiązań jest najlepsze? Różnią się one poziomem ochrony – o ile mała książka w miękkiej oprawie bez problemu może zostać przewieziona w kopercie z folią, o tyle duża w twardej oprawie będzie bezpieczna w owijce lub kartonowym pudełku. Przy wyborze opakowań najważniejsze elementy, którymi należy się kierować, to stosunek ceny opakowania do poziomu bezpieczeństwa przesyłanego towaru, jaki zapewnia.

Sprzedawcy internetowi mogą również nabyć gotowe pudełka w różnych rozmiarach do wysyłki zamówień złożonych z wielu drobnych przedmiotów. Aby zabezpieczyć taką paczkę przed zgnieceniem, nie trzeba wypełniać jej gazetami (które swoją drogą stają się coraz mniej popularne). W sprzedaży dostępne są zabezpieczające pianki z tworzyw sztucznych lub materiałów ekologicznych czy popularna folia bąbelkowa albo folia stretch. Rozwiązania te doskonale zabezpieczą towar, nawet ten wysyłany w długie trasy.

Sklepy internetowe wysyłające dużą ilość przesyłek mogą podpisać długoterminowe umowy na dostawy materiałów do pakowania z producentami lub hurtowniami. Co więcej, platforma CStore.pl pozwala na integrację z dostawcą materiałów opakowaniowych. Umożliwi to zamawianie dodatkowych materiałów do pakowania automatycznie, kiedy tylko będą one potrzebne w sklepie. Firmy zajmujące się zaopatrzeniem w zakresie materiałów opakowaniowych służą również fachowym doradztwem w kwestii doboru optymalnej technologii oraz procesu pakowania.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X