Wysyłka niestandardowych zamówień

Większość przesyłek nadawanych przez sklepy internetowe to standardowe paczki nadawane do klientów detalicznych. Jednak co zrobić w przypadku kiedy oferowane przez nas towary z różnych przyczyn wykraczają poza normy przyjęte przez firmy kurierskie?

Każda firma kurierska posiada własne, szczegółowe zasady dotyczące przewozu przesyłek. W regulaminach znajdują się informacje o maksymalnych dopuszczalnych gabarytach paczek i preferowanej formie pakowania. Niektóre firmy wymagają na przykład, aby w przypadku przesyłania opon każda z nich pakowana była osobno. Jest to powodowane trudnym sortowaniem i przenoszeniem pakietów przykładowo 4 opon zawiniętych w folię. Podobnie jest w przypadku towarów bez oryginalnego opakowania lub z uszkodzonym opakowaniem. Kurierzy mogą odmówić przyjęcia takiej przesyłki, aby zabezpieczyć się przed ewentualnymi roszczeniami ze strony klienta dotyczącymi powodu i czasu wystąpienia uszkodzeń. Jednocześnie towar bez oryginalnego opakowania może być problematyczny w sortowaniu i podatny na uszkodzenia.

Problematyczne w obsłudze i rozliczaniu mogą być przesyłki o wymiarach wykraczających poza standardy firm kurierskich. Przykładowo, produkt gabarytowy zajmujący w praktyce półtorej palety ze względu na trudności w sortowaniu i transporcie może być droższy w wysyłce niż dwie palety. W przypadku dużej liczby niestandardowych przesyłek warto zastanowić się nad indywidualną umową z firmami spedycyjnymi lub brokerami kurierskimi, którzy zajmą się wyszukiwaniem atrakcyjnych cenowo ofert i zarządzaniem logistyką transportu.

Dbające o najwyższą jakość transportu firmy produkcyjne organizują niekiedy własny dział logistyki i transportu wewnątrz firmy. Dotyczy to przedsiębiorstw produkujących delikatne i narażone na uszkodzenia wyroby takie jak szklane elementy wykończenia wnętrz czy specjalistyczny sprzęt pomiarowy lub zaawansowana elektronika. Własny dział transportu posiadają często również podmioty trudniące się handlem dziełami sztuki i antykami.

Obecnie rynek usług transportowych i kurierskich jest na tyle rozwinięty i konkurencyjny, że bez problemu można znaleźć firmę zajmującą się obsługą niestandardowych przesyłek. Przed uruchomieniem sklepu internetowego bezwzględnie należy przeanalizować koszty dostawy do klienta i zabezpieczyć logistykę przesyłek poprzez zawarcie umów z firmami kurierskimi lub transportowymi.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X