Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
10/09/18

Wybór wykonawcy sklepu internetowego

Wybór wykonawcy sklepu internetowego to kluczowa decyzja przy uruchamianiu własnego projektu e-commerce. Poniżej przedstawiamy kluczowe kryteria, które powinny zostać wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

Po czym poznać, że wykonawca sklepu internetowego jest godny zaufania? Warto powierzyć projekt doświadczonym firmom posiadającym własny zespół programistów i pracującym nad swoją platformą sklepową. W przypadku przedsiębiorstw oferujących sklepy internetowe, które outsourcują rozwiązania IT, może pojawić się problem z kontrolą jakości i utrzymywaniem harmonogramu prac nad projektem. Dodatkowo, ważna jest komunikacja między zlecającym, project managerem a programistami. W branży legendarne są problemy komunikacyjne i jakościowe z wyoutsourcowanymi tanimi podwykonawcami z egzotycznych krajów azjatyckich. Dobrze jest postawić na wykonawcę z zespołem specjalistów pracujących tylko dla niego.

Kolejnym istotnym argumentem za wyborem danego wykonawcy jest doświadczenie. Warto zapytać o zrealizowane projekty i samodzielnie przekonać się, jak działają te sklepy. Od strony czysto technicznej dobrze jest zwrócić uwagę na następujące aspekty:

Ostatni punkt pozwoli nam określić, czy mamy do czynienia z firmą, która bazuje na technologiach open-source, czy tworzy własne oprogramowanie od podstaw. Na rynku jest obecnych wiele firm wdrażających sklepy na darmowych platformach takich jak Magento czy PrestaShop. Warto pamiętać, że systemy te mają swoje ograniczenia, a ich indywidualne modyfikacje mogą być kosztowne. Istotny jest także fakt zjawiska niskiego kompetencyjnego “progu wejścia” w realizację projektów na wspominanych platformach, przez co na rynku wiele jest wykonawców o niezbyt wysokich kwalifikacjach i pozornie dużej historii wdrożeń, która opiera się jednak prostych projektach.

Należy pamiętać, że wykonawca sklepu internetowego to nie tylko twórca platformy i podmiot przeprowadzający wdrożenie. To również firma, które ze względu na znajomość realizowanego przez siebie rozwiązania oraz posiadanie pełnej dokumentacji projektu powinna być w stanie najszybciej i najlepiej rozwiązywać ewentualne problemy pojawiające się na platformie e-commerce. Z tego samego powodu taki wykonawca sklepu internetowego będzie mógł efektywnie rozwijać platformę.

Dobrym wyznacznikiem jakości firmy tworzącej platformy e-commerce jest staż na rynku. Nowe firmy mogą mieć kompetencje do realizacji projektu. Działające od kilkunastu lat przedsiębiorstwo daje nam większą gwarancję, że nie zniknie nagle z rynku, niż początkujący start-up. Jest to bardzo istotne w przypadku wspomnianego wcześniej utrzymania i rozwoju.

Więcej informacji o niektórych poruszonych w tekście wątkach znajdziecie w naszych innych artykułach:

Oprogramowanie e-commerce szyte na miarę
Integracja sklepu internetowego z hurtowniami
Platformy sprzedażowe B2B