Jak prowadzić fanpage sklepu internetowego na Facebooku?

Prowadzenie oficjalnego profilu sklepu internetowego na Facebooku to obecnie standard. Jego brak w przypadku platform B2C jest nieprofesjonalny i świadczy wręcz źle o podejściu firmy do komunikacji z Klientami. W obszarze B2B posiadanie fanpage’a wydaje się zbędne, jednak w tym przypadku pełni on bardziej rolę wizerunkową. W niniejszym tekście przedstawimy kilka pomysłów i ciekawych rozwiązań dla facebookowego profilu Twojej firmy.

Regularne aktualizacje i dobra treść to podstawa

W mediach społecznościowych najważniejsze są dobrej jakości treści publikowane na profilach oraz ich regularność. Nikt nie będzie wchodził na fanpage aktualizowany raz na dwa miesiące. Optymalne wydaje się kilka aktualizacji tygodniowo. Wpisy można z góry zaplanować, wybierając pod postem opcję „zaplanuj”. Jest ona dostępna w rozwijanym menu obok przycisku „opublikuj” pod polem edycji nowego posta. Inspiracje do treści można czerpać z dobrze prowadzonych profili liderów polskiego e-commerce, takich jak Allegro.pl, Militaria.pl czy Zalando.pl.

Prowadzenie profilu na Facebooku można także zlecić zewnętrznej agencji, która zadba o odpowiedni content w postaci wpisów i grafik. Dobrym pomysłem jest również korelacja działań na fanpage’u z wpisami na firmowym blogu poprzez udostępnianie linków do wpisów. Więcej na temat firmowego bloga napisaliśmy w naszym artykule pod tytułem „5 korzyści płynących z prowadzenia firmowego bloga”.

 

Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Czego nie robić na profilu na Facebooku

Facebookowy fanpage to także liczne pułapki i niebezpieczeństwa dla niedoświadczonych social media managerów. Wśród najczęstszych grzechów polskich prowadzących profile można wymienić:

  • Brak poszanowania dla Klientów i wdawanie się w niekulturalne rozmowy. Na negatywne komentarze pracownicy bądź właściciele firm często odpowiadają na takim samym lub jeszcze gorszym poziomie niż nadawca nieprzychylnej opinii. Jest to katastrofalne dla wizerunku firmy i skrajnie nieprofesjonalne. Pomimo emocji komunikacja z Klientami zawsze powinna być chłodna i rzeczowa.
  • Tagi na Facebooku niezbyt dobrze działają, szczególnie w polskiej społeczności. Dodawanie dużej liczby tagów do wpisów nie spowoduje lawinowego wzrostu ich popularności, może z kolei powiązać nasze wpisy ze starymi postami z różnych grup i fanpage’y, których członkiem jest odbiorca. Spowoduje to pokazanie naszego wpisu na tle swoistego facebookowego nieaktualnego śmietnika. Liderzy z czołówki e-commerce w Polsce bardzo rzadko tagują swoje wpisy. Póki co odradzamy więc stosowanie hashtagów. Doskonale działają one na Instagramie i Wykopie, gdzie warto używać ich jak najwięcej i jak najczęściej: #duzotagow.
  • Prymitywna grafika i kradzione zdjęcia to wizerunkowe samobójstwo. Wykorzystywanie zdjęć oznaczonych symbolem © bez uiszczenia odpowiednich opłat z tytułu praw autorskich jest zdecydowanie nielegalne. Wątpliwe prawnie jest również wykorzystywanie zdjęć z wyszukiwarki grafiki Google. Warto tworzyć własne zdjęcia, sprawdzić, czy nasi dostawcy udostępniają materiały z możliwością dalszego wykorzystywania lub korzystać z darmowych repozytoriów zdjęć na wolnych licencjach czy w domenie publicznej. Do edycji wpisów również warto nie używać Painta.

Facebook to potęga – wykorzystaj to

Pomimo obserwowanego w ostatnim czasie spadku ekspansji Facebooka, nadal jest on najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce i na świecie. Warto wykorzystać jego potencjał do komunikacji z Klientami i budowania wizerunku naszej firmy. W tym celu zachęcamy do skorzystania z oferty wsparcia marketingowego oferowanego przez CStore.pl. W ramach naszych usług zajmujemy się również prowadzeniem kont w social mediach.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?