Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
03/08/18

Jak założyć sklep internetowy?

Wiele osób tworzących swój własny biznes lub szukających możliwości jego rozwoju, chce założyć sklep internetowy. Z jednej strony wydaje się to zadaniem prostym, z drugiej warto najpierw przemyśleć kilka ważnych kwestii, zanim przystąpi się do działania. Jak mówią statystyki, ponad połowa osób, która decyduje się na stworzenie sklepu internetowego, po kilku miesiącach musi obejść się smakiem i zrezygnować z prowadzenia interesu. Żeby nie znaleźć się w tej grupie, trzeba wprowadzić w życie kilka gotowych zasad.

 

Chwytliwa i przyciągająca uwagę nazwa

Naszą wizytówką jest odpowiednia nazwa. Taka, która będzie charakterystyczna, zapadnie w pamięć, ale nie będzie kojarzyć się negatywnie. Musi także wskazywać na specyfikę działalności, tak aby klienci od razu wiedzieli, z jaką branżą mają do czynienia. Nie warto wybierać gotowego rozwiązania, ale lepiej stworzyć unikalny projekt, który będzie kojarzyć się z naszą marką.

 

Analiza konkurencji

Przy obecnym rynku, w momencie , gdy nie jest trudno założyć działalność gospodarczą, praktycznie w każdej branży musimy zmagać się z poważną konkurencją, z którą trzeba niekiedy rywalizować o każdego klienta. Jednym z pierwszych kroków powinno być także rozpoznanie naszych gospodarczych konkurentów i sprawdzenie, jak wygląda ich sklep internetowy. Nie po to, by ściągnąć ich gotowy pomysł i skopiować rozwiązania, ale przede wszystkim, żeby zobaczyć, jakie błędy popełniają i w jaki sposób ustrzec się ich w swoim biznesie, który próbujemy założyć.
Ważne jest zidentyfikowanie swojej niszy (bo takie cały czas istnieją i nieustannie się tworzą), w której można znaleźć pole do działalności dla siebie. Grono własnych, wiernych klientów to droga do rozwoju naszego projektu i stworzenia rozwiązania, które ma szansę przetrwać dłużej.

 

Odpowiedni dobór produktów

Oczywiście tworzenie sklepu internetowego według określonych reguł jest istotne, jednak musimy pamiętać, aby dobrać odpowiednie artykuły, bo to w tym celu klient odwiedził naszą stronę. Warto zorientować się, jakie są wymagania rynku, zbadać potrzeby naszych obecnych lub potencjalnych klientów, a także sprawdzić, jakie gotowe produkty oferuje konkurencja lub przede wszystkim, jakich nie ma w swoim asortymencie. Oferowane przez nas artykuły muszą prezentować wysoką jakość, która jest podstawą, żeby zdobyć zaufanie użytkowników i założyć dobrą stronę.

 

Określenie grupy naszych klientów

W branży marketingowej niezwykle istotne jest określenie tzw. targetu, czyli grupy, do której będziemy kierować naszą ofertę. Inne osoby będą zainteresowane kupnem odżywek dla sportowców, a inne książek o tematyce religijnej. Oczywiście nie można zawsze generalizować i powielać gotowych stereotypów, jednak określenie typowego klienta naszego sklepu internetowego pozwoli nam lepiej wczuć się w jego rolę i zrozumieć, jakie ma potrzeby. Wtedy łatwiej będzie nam wyjść im naprzeciw i osiągnąć sukces.

 

Szata graficzna i oprogramowanie

Ważne jest także odpowiednie stworzenie sklepu internetowego od strony technicznej. Dostępne są gotowe sklepy internetowe, do których wystarczy podstawić swoje dane, jednak warto powierzyć te zadania profesjonalistom, którzy znają rynek, posiadają odpowiednie doświadczenie, a także dysponują odpowiednimi narzędziami i wiedzą, jak założyć sklep internetowy w poprawny sposób. Musi on być funkcjonalny, a jego działanie jasne i szybkie, aby spełniał oczekiwania użytkowników.

Nasi specjaliści podchodzą indywidualnie do każdego zlecenia i tworzą oryginalną oraz dedykowaną szatę graficzną. To właśnie wrażenie wizualne jest tym, co przyciąga lub odstrasza potencjalnego klienta najszybciej, dlatego warto zwrócić na to szczególną uwagę już na początkowym etapie założenia strony. Jeśli pierwszy efekt nie będzie przyjemny dla oka, wielu klientów więcej już na stronę naszego sklepu internetowego nie zajrzy.

 

Statystyki

Aby sprawdzić, z jakim przyjęciem spotkał się nasz gotowy projekt, warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które przedstawią nam bezwzględne liczby. Dzięki nim dowiemy się także, czy notujemy wzrost, czy spadek zainteresowania naszym sklepem internetowym. Jedną z opcji jest darmowy program Google Analytics, który pokazuje statystyki odwiedzin naszej założonej strony i konkretnych kategorii. Mamy też oczywiście własne dane, które mówią, jakie towary cieszyły się największym powodzeniem, a które nie znajdują chętnych do zakupu.

Oferujemy również nasze gotowe i profesjonalne oprogramowanie, które pokaże szczegółowe statystyki i pomoże w dokonaniu ewentualnych korekt. Jeśli zajdzie taka potrzeba, nasi specjaliści zajmą się tym, aby wprowadzić takie zmiany i jeszcze bardziej usprawnić działalność Waszego sklepu internetowego.

 

Załóż sklep internetowy

Jeśli porządnie przystąpiłeś do każdego z tych etapów, przyszedł czas na działanie i wcielenie gotowej koncepcji w czyn. Nasi specjaliści pomogą Ci założyć stronę zarówno oferując potrzebne oprogramowanie, jak i kompleksowo dostosowując narzędzia do profilu działalności. Na każdym etapie tworzenia i działania możesz także liczyć na konsultację z innej strony. Dzięki ofercie współpracy m.in. z Allegro, Wasza strona zostanie zintegrowana z innymi platformami sprzedażowymi i wyszukiwarkami, przez co łatwiej będzie zachęcić klientów do skorzystania z oferty.