Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy ze sprzętem komputerowym?

8

Chcesz założyć sklep internetowy ze sprzętem komputerowym? Nic dziwnego. Komputer, sprzęt komputerowy i różnego rodzaju oprogramowanie to obecnie otaczająca nas codzienność. Nie sposób obyć się w dzisiejszych czasach bez komputera. Technologie informatyczne rozwijają się w coraz szybszym tempie. Zakładając sklep internetowy ze sprzętem komputerowym nie potrzebujesz znać się na programowaniu, w poniższym artykule pomożemy Ci postawić pierwsze kroki w internetowym świecie sprzedaży.

Sklep internetowy ze sprzętem komputerowym – od czego zacząć?

To na czym powinieneś się dobrze znać to sprzedawany sprzęt komputerowy – w tej branży liczy się nie tylko konkurencja cenowa, ale przede wszystkim wiedza, dzięki której będziesz w stanie pomóc klientom nie tylko zakupić dany sprzęt komputerowy, ale również zrozumieć po co i dlaczego danego sprzętu potrzebują i jak dany sprzęt pomoże im w codziennych obowiązkach/jaką rozrywkę zapewni.

Czy zastanawiałeś się już jakiego typu sprzęt komputerowy chcesz sprzedawać? Jeśli nie to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – duży popyt na produkty elektroniczne sprawia, że zainteresowaniem cieszą się zarówno sklepy tematyczne np. dla graczy, jak również te, które sprzedają szeroki asortyment wszelkiego rodzaju. W kwestii asortymentu należy pamiętać, że najlepiej sprzedają się produkty znanych marek, dzięki czemu nie potrzebujesz przekonywać klientów do zakupu tych produktów. Wystarczy dobra strategia cenowa i wiedza, która pomoże klientowi wybrać sprzęt komputerowy, odpowiadający jego potrzebom.

Jak założyć sklep internetowy ze sprzętem komputerowym?

W poniższym artykule skupimy się na zapleczu tworzenia sklepu internetowego, umówimy m.in. jakie wybrać oprogramowanie, jaki model dostawy jest najkorzystniejszy, w jaki sposób możemy dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i system płatności on-line. Wiedza ta pozwoli Ci skutecznie rozpocząć działania ze swoim sklepem internetowym ze sprzętem komputerowym.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Trzeba zwrócić uwagę, czy system:

  • nie wymaga dużych nakładów finansowych podczas pierwszego uruchamiania sklepu
  • posiada szablon graficzny dostosowany do potrzeb Twojego asortymentu
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów (możesz sprzedawać zarówno swoje produkty jak i te, które ma Twój dostawca)
  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym (docelowo będziesz musiał kontrolować lokalny stan magazynowy i wystawiać automatycznie faktury)

Zapraszamy na stronę www.cstore.pl (znajdziesz tutaj podstawowy sklep internetowy już od 20 pln miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie, bądź te, które ma u siebie Twój dostawca. Warto zaopatrzyć się we współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia.

Przykłady hurtowni, z którymi można podjąć współpracę w zakresie sprzętu komputerowego to: AB, Incom, Techdata, Komsa, Megabajt. Są to hurtownie, które posiadają sprawdzony sprzęt i szeroką gamę asortymentu.

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty do sklepu możesz dodać poprzez import danych z programu magazynowego, jak również od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych, to niestety czeka Cię wprowadzenie produktów ręcznie.

Zwróć uwagę czy Twoje zdjęcia są dobrej jakości, czy produkty zostały poprawnie opisane, jak również czy znajdują się one w odpowiedniej kategorii. 

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Pozwoli Tobie to na śledzenie źródeł zamówień, ruchu na stronie sklepu, jak również na zachowań użytkowników.

Podepnij również moduł e-commerce, ponieważ dzięki niemu będziesz miał możliwość obserwowania wartości złożonych zamówień w sklepie.

  1. Podepnij system płatności on-line

Chodzi o to, aby Twoi klienci mogli płacić za założone zamówienia przez internet. Dzięki temu usprawnisz obsługę związaną z zamówieniami, jak również powyższych konwersję klientów.

Obecnie wiele osób wybiera jako metodę płatności – BLIK. W związku z tym ważne, aby oprócz płatności przez banki i karty kredytowe był dodatkowo BLIK. 

Płatności CStore Pay kierowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji, ale maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera, bądź brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia mogą być realizowane zarówno od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy. Warto zapytać hurtowni czy obsługuje moduł dropshoppingu, ponieważ dzięki niemu zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta. Z kolei, jeżeli nie obsługuje tego modułu to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo kurierem. Brokerzy typu Apaczka na start oferują korzystne warunki cenowe i warto wziąć ich pod uwagę. Aczkolwiek wraz ze wzrostem zamówień w Twoim sklepie oferty danych kurierów będą również coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi nawiązać współpracę bezpośrednią. 

Ważne jest, aby oprogramowanie sklepu było zintegrowane z danym kurierem, bądź brokerem. Bowiem pozwoli to Tobie na generowanie listów przewozowych bezpośrednio na platformie sklepowej i tym samym zaoszczędzisz dużą ilość czasu przy obsłudze zamówień.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne i bezpieczeństwa

Każdy sklep musi posiadać swój własny regulamin. Stworzyć taki regulamin mogą firmy, które się tym specjalistycznie zajmują. Do jednych z takich firm należy zaliczyć RzetelnyRegulamin. 

Pamiętaj, aby adres strony Twojego sklepu zaczynał się od https://. Bowiem tylko wtedy będzie on zabezpieczony i będzie posiadał certyfikat SSL. Gdy Twoja strona nie będzie miała tego certyfikatu to na początku adresu będzie samo http://. Strona taka będzie się wyświetlała klientom jako niebezpieczna. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Wczuj się w rolę klienta i zamów od siebie dany produkt. Zobacz czy wszystko działa tak jak powinno.

Możesz również poprosić znajomych, żeby zrobili to samo i dali Ci znać, jak u nich to działa. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat pozyskiwania klientów możesz znaleźć na stronie: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close