Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z alkoholem?

9

Jak założyć sklep internetowy z alkoholem? To nie łatwa sprawa, ale skoro już czytasz nasz artykuł to znaczy, że zdecydowałeś się podjąć ku temu pierwsze kroki. Spróbujemy Ci pomóc przejść przez ten pierwszy etap jak najsprawniej. Czytając nasz artykuł nie tylko poznasz podstawy funkcjonowania sklepu internetowego w branży alkoholowej, ale uzyskasz również informacje od czego rozpocząć swoje działania już teraz.

Sklep internetowy z alkoholem – od czego zacząć?

Zarówno sklep stacjonarny z alkoholem jak i sklep internetowy z alkoholem, wymagają odpowiedniego zezwolenia na sprzedaż produktów wysokoprocentowych. Sprzedając alkohol w sklepie stacjonarnym wystarczy Ci zezwolenie od wójta, burmistrza albo prezydenta, który odpowiada za tego typu zezwolenia w lokalizacji gdzie fizycznie jest sklep stacjonarny. W kwestii sprzedaży alkoholu przez internet nie jest to już tak prosta sprawa. Problem dotyczy ustawy o promocji napojów alkoholowych, która przez prawo jest zabroniona. W tej sytuacji najlepiej jest zapoznać się z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 21 kwietnia 2016 roku i spróbować znaleźć tam odpowiedź. Jeśli temat ten wydaje Ci się zbyt skomplikowany spróbuj poradzić się prawnika, na pewno są odpowiednie przepisy, które ułatwią Ci ten proces.

Innym pomysłem na sklep internetowy z alkoholem jest sprzedaż zamiast alkoholu – akcesoriów do jego wyrobu np. akcesoria do wyrobu wina domowego, domowego piwa i innego rodzaju trunków. Należy jednak pamiętać, że oferta musi być tak skonstruowana, żeby nie była formą promocji dla napojów alkoholowych. Odpowiedni radca prawny lub adwokat z pewnością pomoże Ci przejść ten proces w łatwy sposób. My natomiast pomożemy Ci od strony technicznej założyć sklep internetowy z alkoholem.

Jak zatem założyć sklep internetowy z alkoholem?

W poniższym artykule skupimy się kilku podstawowych kwestiach, które umożliwią nam łatwy start w kontekście technicznym. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, w jaki sposób dobrać produkty, jak dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics oraz płatności on-line. To baza, która łącznie z odpowiednią strategią pozwoli Ci skutecznie zaistnieć w świecie sklepów internetowych.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Przede wszystkim zwrócić uwagę czy system:

  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym
  • posiada szatę graficzną dopasowaną do oferowanego asortymentu
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów
  • nie wymaga dużego nakładu finansowego przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy, bądź magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawania produktów, które masz w swoim magazynie. Jeżeli takich nie posiadasz to możesz nawiązać współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykładowymi hurtowniami, z którymi można podjąć współpracę w zakresie alkoholu są: Orbico, Alkoholehurtowo, Hurtowniaalkoholi, Rosiek-Rosiek. Są to miejsca, które posiadają szeroki wachlarz asortymentu, który z pewnością każdemu przypadnie do gustu.

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Możesz jej dodać poprzez import danych z programu magazynowego, ale również i od dostawcy. Aczkolwiek, gdy nie posiadasz danych to będziesz musiał niestety wprowadzić asortyment ręcznie.

Pamiętaj o tym, aby zwrócić uwagę czy Twoje produkty posiadają odpowiedniej jakości zdjęcia, czy są umieszczone w odpowiednich kategoriach, jak również czy posiadają rzetelne opisy. 

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Dają one możliwość śledzenia ruchu na stronie, źródeł zamówień, a także zachowań użytkowników.

Oprócz tego pamiętaj, aby podpiąć moduł e-commerce, wtedy będziesz mógł obserwować wartości złożonych zamówień na stronie sklepu. 

  1. Podepnij system płatności online

Klienci powinni mieć możliwość płatności online w Twoim sklepie. Zarówno płatności dokonywanych przez banki, karty kredytowe, jak również BLIK. 

Dzięki temu będziesz miał łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia złożone w sklepie, jak również wyższą konwersję klientów

Obecnie wielu klientów wybiera metodę płatności, jaką jest BLIK. Jest ona bowiem prosta i szybka. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia mogą być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od Twojego dostawcy, bezpośrednio do klienta docelowego. Zapytaj się swojej hurtowni, czy obsługuje model dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia składane w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił produkty u Ciebie w sklepie. 

W przypadku, gdy dostawca nie udostępnił takiej możliwości to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo kurierem. Brokerzy tacy jak Apaczka oferują korzystne warunki cenowe. Natomiast wraz ze wzrostem zamówień w sklepie również kurierzy będą wykazywać się bardziej korzystniejszymi ofertami i będziesz mógł podjąć z nimi bezpośrednią współpracę. 

Oprogramowanie sklepu powinno być zintegrowane z danym kurierem, bądź brokerem, ponieważ umożliwi to Tobie generowanie listów przewozowych bezpośrednio na platformie sklepu. Dzięki temu zaoszczędzisz dużą ilość swojego czasu, jeżeli chodzi o kwestię obsługi zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie internetowej: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Regulamin sklepu jest kwestią priorytetową. Możesz zlecić jego skonstruowanie firmie, która się w tym specjalizuje. Do takich firm należy zaliczyć: RzetelnyRegulamin. 

Musisz pamiętać również, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem bezpieczeństwa SSL, czy na początku adresu Twojej strony powinno pojawiać się https:// – z literą s na końcu. Gdy będzie samo http:// to wiele przeglądarek internetowych uzna Twoją stroną, jako niezabezpieczoną i informacja ta będzie pojawiała się również Twoim klientom. Wobec tego możesz ich takim działaniem odstraszyć. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

W pierwszej kolejności sprawdź czy wszystko działa poprawnie. Powinieneś wczuć się w rolę klienta i złożyć przykładowe zamówienie. 

Możesz również o taką czynność poprosić swoich znajomych albo rodzinę, aby również sprawdzili, jak strona działa u nich.

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat pozyskiwania klientów możesz znaleźć na stronie: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close