tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak założyć sklep internetowy z alkoholem?

9

W ostatnich czasach większość osób preferuje robić zakupy przez internet. Tyczy się to również wyrobów alkoholowych. Dzieje się tak, bowiem w jednym miejscu można znaleźć szeroką gamę produktów i za pomocą kliknięcia dany produkt nabyć. 

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Przede wszystkim zwrócić uwagę czy system:

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy, bądź magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawania produktów, które masz w swoim magazynie. Jeżeli takich nie posiadasz to możesz nawiązać współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykładowymi hurtowniami, z którymi można podjąć współpracę w zakresie alkoholu są: Orbico, Alkoholehurtowo, Hurtowniaalkoholi, Rosiek-Rosiek. Są to miejsca, które posiadają szeroki wachlarz asortymentu, który z pewnością każdemu przypadnie do gustu.

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Możesz jej dodać poprzez import danych z programu magazynowego, ale również i od dostawcy. Aczkolwiek, gdy nie posiadasz danych to będziesz musiał niestety wprowadzić asortyment ręcznie.

Pamiętaj o tym, aby zwrócić uwagę czy Twoje produkty posiadają odpowiedniej jakości zdjęcia, czy są umieszczone w odpowiednich kategoriach, jak również czy posiadają rzetelne opisy. 

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Dają one możliwość śledzenia ruchu na stronie, źródeł zamówień, a także zachowań użytkowników.

Oprócz tego pamiętaj, aby podpiąć moduł e-commerce, wtedy będziesz mógł obserwować wartości złożonych zamówień na stronie sklepu. 

  1. Podepnij system płatności online

Klienci powinni mieć możliwość płatności online w Twoim sklepie. Zarówno płatności dokonywanych przez banki, karty kredytowe, jak również BLIK. 

Dzięki temu będziesz miał łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia złożone w sklepie, jak również wyższą konwersję klientów

Obecnie wielu klientów wybiera metodę płatności, jaką jest BLIK. Jest ona bowiem prosta i szybka. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia mogą być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od Twojego dostawcy, bezpośrednio do klienta docelowego. Zapytaj się swojej hurtowni, czy obsługuje model dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia składane w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił produkty u Ciebie w sklepie. 

W przypadku, gdy dostawca nie udostępnił takiej możliwości to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo kurierem. Brokerzy tacy jak Apaczka oferują korzystne warunki cenowe. Natomiast wraz ze wzrostem zamówień w sklepie również kurierzy będą wykazywać się bardziej korzystniejszymi ofertami i będziesz mógł podjąć z nimi bezpośrednią współpracę. 

Oprogramowanie sklepu powinno być zintegrowane z danym kurierem, bądź brokerem, ponieważ umożliwi to Tobie generowanie listów przewozowych bezpośrednio na platformie sklepu. Dzięki temu zaoszczędzisz dużą ilość swojego czasu, jeżeli chodzi o kwestię obsługi zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie internetowej: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Regulamin sklepu jest kwestią priorytetową. Możesz zlecić jego skonstruowanie firmie, która się w tym specjalizuje. Do takich firm należy zaliczyć: RzetelnyRegulamin. 

Musisz pamiętać również, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem bezpieczeństwa SSL, czy na początku adresu Twojej strony powinno pojawiać się https:// – z literą s na końcu. Gdy będzie samo http:// to wiele przeglądarek internetowych uzna Twoją stroną, jako niezabezpieczoną i informacja ta będzie pojawiała się również Twoim klientom. Wobec tego możesz ich takim działaniem odstraszyć. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

W pierwszej kolejności sprawdź czy wszystko działa poprawnie. Powinieneś wczuć się w rolę klienta i złożyć przykładowe zamówienie. 

Możesz również o taką czynność poprosić swoich znajomych albo rodzinę, aby również sprawdzili, jak strona działa u nich.

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat pozyskiwania klientów możesz znaleźć na stronie: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl