tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak założyć sklep internetowy z książkami?

7

Księgarnie internetowe w obecnych czasach cieszą się bardzo dużą popularnością. Konsumenci znacznie chętniej sięgają po książki, które można nabyć przez internet. Powoduje to duże zaoszczędzenie czasu, ponieważ wszystkie interesujące pozycje literackie można znaleźć w jednym miejscu, bez potrzeby wychodzenia z domu. 

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Zwróć uwagę czy system:

Zapraszamy na www.cstore.pl (znaleźć tutaj możesz podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz możesz zaopatrzyć się w współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykłady hurtowni, z którymi można podjąć współpracę w zakresie książek to: Azymut, Wikr, Olesiejuk, Helion, Onepress, Prószyński i S-ka. Są to bardzo dobrze zaopatrzone hurtownie z książkami, w których można znaleźć szeroką gamę literatury, która z pewnością każdemu przypadnie do gustu. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Asortyment możesz dodać poprzez import danych z programu magazynowego lub od dostawcy. W sytuacji, gdy nie posiadasz danych to czeka Cię niestety wprowadzanie produktów ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę czy Twój asortyment jest w odpowiedni sposób opisany, czy posiada właściwe zdjęcia oraz czy znajduje się w odpowiedniej kategorii.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic 

Statystyki te pozwolą Ci na śledzenie ruchu na stronie, źródeł zamówień oraz zachowań użytkowników. 

Zwróć także uwagę, czy masz podpięty moduł e-commerce. Bowiem dzięki niemu będziesz miał możliwość zobaczenia wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system wartości on-line

Ważne jest, aby każdy z klientów miał możliwość płacenia on-line za zamówienia złożone w Twoim sklepie.

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia, jak również na wyższą konwersję klientów.

Na rynku działa wiele firm. Natomiast istotne jest, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, a nie tylko standardowe płatności przez banki, bądź karty kredytowe, ale również płatności BLIKiem.

Obecnie wielu konsumentów wybiera metodę płatności BLIKiem, ponieważ jest ona szybka. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się od 1.9% prowizji, która maleje wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym. 

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia mogą być realizowane zarówno, jako wysyłane od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać się hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Bowiem, jeżeli tak to zamówienia złożone w w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył u Ciebie zamówienie. 

Natomiast, gdy dostawca nie obsługuje takiej możliwości to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo z kurierem. Brokerzy typu Apaczka oferują korzystną ofertę cenową w przeciwieństwie do kurierów. Aczkolwiek z czasem, gdy ilość Twoich zamówień wzrośnie to kurierzy także będą mieli dla Ciebie atrakcyjną ofertę i tym samym będziesz mógł nawiązać z nimi współpracę bezpośrednią.

Oprogramowanie sklepu powinno być zintegrowane z brokerem lub kurierem, aby móc generować listy przewozowe bezpośrednio z platformy sklepowej i zaoszczędzić tym samym dużą ilość czasu.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Każdy sklep internetowy musi posiadać swój własny regulamin. W tym celu, jego skonstruowanie można zlecić specjalistycznej firmie, która takimi zadaniami się zajmuje. Do takich firm z pewnością należy zaliczyć: RzetelnyRegulamin.

Twój sklep musi być zabezpieczony certyfikatem SSL. Oznacza to, że adres sklepu powinien się rozpoczynać od https:// (litera s na końcu). Jest to ważne, ponieważ gdy strona sklepu będzie rozpoczynała się samego http:// to większość wyszukiwarek wyświetli, że Twój sklep nie jest bezpieczny i tym samym skutecznie zniechęci potencjalnych klientów do jego odwiedzin. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Wczuj się w rolę potencjalnego klienta. Kup przykładowy produkt i przejdź przez cały proces zamówienia. Zobacz czy wszystko działa, tak jak powinno.

Możesz również poprosić swoich znajomych, aby zrobili to samo i dali Ci znać, czy u nich również wszystko działa prawidłowo. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej przydatnych informacji odnośnie pozyskiwania klientów do sklepu internetowego znaleźć możesz na stronie: https://www.cstore.pl/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl