Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z książkami?

7

Założenie sklepu internetowego z książkami nie jest tak trudne jak mogłoby się wydawać, jednak czy ten rynek jest opłacalny? Czy warto zainwestować w e-biznes? Fizycznie książki to wciąż magia – zapach papieru, brak elektroniki. W chwili kiedy na rynek weszły e-książki, eksperci okrzyknęli bliski koniec książki w formie tradycyjnej, jednak czas udowodnił błędność ich założeń. Sprzedaż książek cyfrowych niezmiennie pozostaje we względnej równowadze i zdobywa co roku te same 20% rynku. Jak pokazują te dane książki cyfrowe nie są w centrum zainteresowania, jednak sprzedaż ich w formie cyfrowej nadal może przynieść dodatkowe zyski.

Na czym należy się skupić zakładając sklep internetowy z książkami?

  • unikalny projekt strony – to jeden ze sposobów na wyróżnienie twojej księgarni spośród wielu innych.
  • recenzje – e-commerce księgarni to przede wszystkim recenzje i opinie, im łatwiejszy, bardziej intuicyjny stworzysz system recenzowania i opiniowania tym większy ruch na stronie uzyskasz.
  • działania promocyjne – nagradzaj lojalnych klientów, stosuj zniżki, dodatkowe nagrody.
  • program lojalnościowy – zachęcaj klientów, by wrócili po więcej.

Te aspekty i wiele innych są kluczowe w procesie tworzenia strategi działań i strony internetowej. Jednak jak w praktyce założyć sklep internetowy z książkami?
Z pomocą przychodzimy w poniższym artykule. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego twojej księgarni online, jak dobrać produkty i jak dodać produkty do sklepu internetowego, zdradzimy kilka informacji dotyczących podpięcia statystyk Google Analytics i płatności on-line, zapoznamy Cię również z możliwościami doboru odpowiedniej formy przesyłki towaru, pomocnych aspektach w kwestii tworzenia regulaminu sklepu, testowania i docelowego opublikowania Twojego sklepu e-commerce z książkami. Te kluczowe informacje z pewnością umożliwią ci podjęcie pierwszych kroków w procesie tworzenia e-commerce księgarni.

Jak założyć sklep internetowy z książkami? Poznaj listę must have!

Księgarnie internetowe w obecnych czasach cieszą się bardzo dużą popularnością. Konsumenci znacznie chętniej sięgają po książki, które można nabyć przez internet. Powoduje to duże zaoszczędzenie czasu, ponieważ wszystkie interesujące pozycje literackie można znaleźć w jednym miejscu, bez potrzeby wychodzenia z domu. 

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Zwróć uwagę czy system:

  • ma szablon graficzny dostosowany do Twojego asortymentu 
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów (możesz sprzedawać zarówno swoje produkty, które masz na magazynie, jak również te które znajdują się dostawcy
  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym (docelowo będziesz musiał kontrolować także lokalny stan magazynowy, jak również wystawiać automatycznie faktury)
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych podczas pierwszego uruchamiania sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (znaleźć tutaj możesz podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz możesz zaopatrzyć się w współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykłady hurtowni, z którymi można podjąć współpracę w zakresie książek to: Azymut, Wikr, Olesiejuk, Helion, Onepress, Prószyński i S-ka. Są to bardzo dobrze zaopatrzone hurtownie z książkami, w których można znaleźć szeroką gamę literatury, która z pewnością każdemu przypadnie do gustu. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Asortyment możesz dodać poprzez import danych z programu magazynowego lub od dostawcy. W sytuacji, gdy nie posiadasz danych to czeka Cię niestety wprowadzanie produktów ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę czy Twój asortyment jest w odpowiedni sposób opisany, czy posiada właściwe zdjęcia oraz czy znajduje się w odpowiedniej kategorii.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic 

Statystyki te pozwolą Ci na śledzenie ruchu na stronie, źródeł zamówień oraz zachowań użytkowników. 

Zwróć także uwagę, czy masz podpięty moduł e-commerce. Bowiem dzięki niemu będziesz miał możliwość zobaczenia wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system wartości on-line

Ważne jest, aby każdy z klientów miał możliwość płacenia on-line za zamówienia złożone w Twoim sklepie.

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia, jak również na wyższą konwersję klientów.

Na rynku działa wiele firm. Natomiast istotne jest, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, a nie tylko standardowe płatności przez banki, bądź karty kredytowe, ale również płatności BLIKiem.

Obecnie wielu konsumentów wybiera metodę płatności BLIKiem, ponieważ jest ona szybka. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się od 1.9% prowizji, która maleje wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym. 

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia mogą być realizowane zarówno, jako wysyłane od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać się hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Bowiem, jeżeli tak to zamówienia złożone w w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył u Ciebie zamówienie. 

Natomiast, gdy dostawca nie obsługuje takiej możliwości to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo z kurierem. Brokerzy typu Apaczka oferują korzystną ofertę cenową w przeciwieństwie do kurierów. Aczkolwiek z czasem, gdy ilość Twoich zamówień wzrośnie to kurierzy także będą mieli dla Ciebie atrakcyjną ofertę i tym samym będziesz mógł nawiązać z nimi współpracę bezpośrednią.

Oprogramowanie sklepu powinno być zintegrowane z brokerem lub kurierem, aby móc generować listy przewozowe bezpośrednio z platformy sklepowej i zaoszczędzić tym samym dużą ilość czasu.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Każdy sklep internetowy musi posiadać swój własny regulamin. W tym celu, jego skonstruowanie można zlecić specjalistycznej firmie, która takimi zadaniami się zajmuje. Do takich firm z pewnością należy zaliczyć: RzetelnyRegulamin.

Twój sklep musi być zabezpieczony certyfikatem SSL. Oznacza to, że adres sklepu powinien się rozpoczynać od https:// (litera s na końcu). Jest to ważne, ponieważ gdy strona sklepu będzie rozpoczynała się samego http:// to większość wyszukiwarek wyświetli, że Twój sklep nie jest bezpieczny i tym samym skutecznie zniechęci potencjalnych klientów do jego odwiedzin. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Wczuj się w rolę potencjalnego klienta. Kup przykładowy produkt i przejdź przez cały proces zamówienia. Zobacz czy wszystko działa, tak jak powinno.

Możesz również poprosić swoich znajomych, aby zrobili to samo i dali Ci znać, czy u nich również wszystko działa prawidłowo. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej przydatnych informacji odnośnie pozyskiwania klientów do sklepu internetowego znaleźć możesz na stronie: https://www.cstore.pl/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close