Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z telefonami?

Telefon komórkowy to rzecz, którą ma obecnie niemal każdy. Już kilkuletnie dzieci potrafią się nim posługiwać, to samo tyczy się osób starszych, które w coraz większym stopniu rezygnują z telefonów stacjonarnych. Ludzie traktują telefony nie tylko jako rzecz do komunikowania się, ale także jako centrum rozrywki, zamiennik komputera, czy po prostu gadżet. To wszystko sprawia, że stosunkowo często je wymieniają. Średnio nowy telefon ląduje w kieszenie konsumenta co 2-3 lata. Do tego dochodzą także telefony firmowe. Tak więc rynek, jeśli chodzi o telefony jest bardzo duży. Zapotrzebowanie na nowe wcale nie maleje. Polacy średnio na nowy smartfon wydawali w 2019 roku 1240 zł. Widać więc, że nie jest to coś, na czym się oszczędza. Sklep z telefonami komórkowi może być świetnym pomysłem.

Sklep z telefonami komórkowymi – od czego zacząć? Szeroki asortyment

6

 


Przede wszystkim, warto się zastanowić nad tym, jakie telefony umieścić w ofercie. Trendy na rynku bardzo szybko się zmieniają, trzeba więc dobrać ofertę pod aktualne zachowania konsumentów. Oprócz tego, że warto mieć popularne smartfony w swojej ofercie, to trzeba też mieć możliwe szeroki wybór. Każda grupa społeczna będzie chciała innego telefonu. Osoby starsze szukają często czegoś łatwego w obsłudze, z dużą i poręczną klawiaturą. Dzieci i młodzież traktują telefon jako gadżet, musi robić dobre selfie i uruchamiać najnowsze gry. Właśnie dlatego asortyment musi być bardzo szeroki, aby każdy klient wchodzący na stronę sklepu znalazł coś dla siebie.

Specyfika branży

Sklepów z telefonami jest sporo. Dlatego przed uruchomień własnego, warto zapoznać się z cenami konkurencji. Można do tego wykorzystać różne porównywarki internetowe. Po takiej analizie trzeba ustalić ceny na takim poziomie, aby zapewniały wystarczającą marżę i jednocześnie nie odstraszyły klientów. Nic tak nie zwiększa sprzedaży, jak skuteczna reklama, jednak musi być ona dobrana pod konkretną branżę. Reklama w mediach społecznościowych, dostosowana pod konkretną grupę odbiorców, może zdziałać bardzo dużo. Na młode osoby często wpływ tak zwani influencerzy. Jeśli influencer ma konkretny telefon, jego fani będą chcieli taki sam. Warto więc rozważyć taką współpracę. To kilka elementów specyficznych dla branży e-commerce, zajmującej się sprzedażą telefonów. Poniżej opisujemy, jak założyć sklep z telefonami krok po kroku. 

Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Zwróć uwagę czy system:

  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów
  • szablon graficzny dopasowany jest do oferowanego asortymentu
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz warto rozpatrzyć współpracę z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykłady hurtowni, z którymi można podjąć współpracę w zakresie telefonów to: Partner Telecom, Monument9, TelForceOne, Hama, Begamex, TelePart. Są to najbardziej zaopatrzone hurtownie, jeżeli chodzi o zakres telefonów. Można w nich znaleźć szeroką gamę urządzeń w konkurencyjnych cenach. 

Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty możesz dodać przez import danych z programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to będziesz musiał asortyment wprowadzać ręcznie. 

Pamiętaj, aby produkty miały dobre zdjęcia, były w odpowiedniej kategorii oraz aby posiadały opisy.

Podepnij statystyki Google Analytics

Dzięki nim będziesz mógł śledzić ruch na stronie, zachowania użytkowników oraz źródła zamówień. 

Pamiętaj również, aby podpiąć moduł e-commerce, ponieważ dzięki niemu będziesz mógł zobaczyć wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

Podepnij system płatności on-line

Ważne, aby klienci mieli możliwość płatności przez banki, karty kredytowe, ale również BLIKiem. BLIK jest ostatnio jedną z najchętniej wybieranych metod płatności ze względu na swoja prostotę i szybkość. 

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia oraz wyższą konwersję klientów.

Na rynku jest wiele firm. Ważne, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start poza standardowymi płatnościami.

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

Dobierz kuriera lub brokera

Zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu, jak również od dostawcy. Warto zapytać hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli tak, to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił produkty u Ciebie. Natomiast, jeżeli nie to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem, bądź z kurierem. Brokerzy typu Apaczka zaoferują o wiele korzystniejsze warunki cenowe od kurierów. Aczkolwiek wraz ze wzrostem ilości zamówień w sklepie oferty danych kurierów będą również korzystniejsze i będzie można z nimi nawiązać współpracę bezpośrednią.

Oprogramowanie sklepu powinno by zintegrowane z danym brokerem, bądź kurierem, umożliwi to Tobie generowanie listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej i zaoszczędzi Twój czas przy obsłudze zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore – https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/

Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz bezpieczeństwa

Regulamin sklepu internetowego wymagany jest na każdym sklepie. Jego przygotowanie może się zając specjalistyczna firma, do której należy zaliczyć przede wszystkim: RzetelnyRegulamin.

Pamiętaj, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL (adres sklepu rozpoczynać powinien się od https://, jeżeli zaczyna się od http:// – bez litery s na końcu, to oznacza to, że jest niezabezpieczony. I taka też informacja będzie pojawiała się użytkownikom, którzy będą chcieli odwiedzić Twój sklep. Możesz tym skutecznie zniechęcić klienta do swojego sklepu.

Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamawiania w sklepie, kup przykładowy produkt i sprawdź czy wszystko działa prawidłowo. Postaraj się wczuć w rolę potencjalnego klienta.

Możesz też poprosić kilku znajomych, aby dokonali tego samego i dali Ci znać, czy u nich też wszystko działa poprawnie.

Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajduje się na stronie internetowej: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close