tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Pomysły na sklep internetowy!

Z biegiem czasu ludzie coraz bardziej cenią sobie wygodę płynącą z nowoczesnych rozwiązań. Z tego też powodu coraz popularniejszą formą zakupów stają się te robione w internecie. Jeśli jesteś zapalonym handlowcem i szukasz pomysłów na własny biznes, sklep taki to świetna forma na dodatkowy zarobek. Co jednak najważniejsze, musisz mieć dobry pomysł na sklep internetowy! Wachlarz możliwości na tym polu jest ogromy. W tym artykule pomożemy Ci zrozumieć podstawowe pojęcia i podsuniemy kilka pomysłów na sklep internetowy!

Czym jest sklep internetowy?

Sklep online to aplikacja informatyczna, pozwalająca na sprzedaż towarów z wykorzystaniem sieci internetowej. Sprzedaż on-line łatwo uruchomić za pomocą płatnych aplikacji czy też poprzez współpracę z firmą hostingową, która posiada ku temu autorskie rozwiązania. Sklepy online posiadają dodatkowo pakiet zalet takich jak dostęp do szerokiego grona odbiorców na całym świecie czy możliwość zwrotu zakupionych towarów. To sprawia, że zwiększają one wygodę i bezpieczeństwo zakupów.

Czy biznes internetowy się opłaca?

Zakupy online stają się coraz bardziej popularne, a klienci cenią sobie wygodę kupowania w sieci, niższe ceny i bogaty asortyment. Dzięki sklepom internetowym mają dostęp do produktów
z całego świata i często zdarza się, że interesujące ich towary mogą kupić jedynie w internecie.
Jak podają statystyki, wzrost sklepów internetowych w Polsce przypadł szczególnie na rok 2010, a już w roku 2017 wykonanych zostało przez internautów aż 54% zakupów tego rodzaju,
co świadczy o tym,że rynek ten rozwija się nieustannie i bardzo prężnie, a kupujący coraz chętniej wykonują zakupy on-line. Warto założyć sklep internetowy, ponieważ rynek e-commerce ma ogromne perspektywy rozwoju dzięki czynnikom takim jak:

Trzeba liczyć się z tym, że wirtualny rynek jest wymagający, ale wszelkie trudności można pokonać dzięki poznaniu realiów prowadzenia branżowego biznesu internetowego oraz ciągłemu zdobywaniu wiedzy e-klienta i jego potrzeb. Samo posiadanie sklepu internetowego jednak nie wystarczy, liczy się jeszcze pomysł na biznes oraz bogata wiedza sprzedażowo – internetowa.

Od czego zacząć?

Podjęcie decyzji o założeniu sklepu on-line to pierwszy krok do własnego biznesu. Czasami zdarza się możliwość rozkręcenia sklepu internetowego na podstawie istniejącego już biznesu stacjonarnego, na przykład takiego, który od lat funkcjonuje rodzinie. Dzięki takiemu rozwiązaniu można kontynuować rodzinną tradycję i samemu zaoszczędzić sobie wiele pracy. Nie zawsze istnieje jednak taka możliwość i założenie biznesu trzeba zacząć od podstaw.

Kilka kroków do sukcesu:

  1. Działalność gospodarcza – pierwszym krokiem rozpoczęcia w pełni legalnej sprzedaży internetowej jest posiadanie firmy. Sprzedaż taką należy traktować jak każdy inny biznes, zatem wymaga ona zarejestrowanej firmy, która posiada NIP, REGON, siedzibę oraz firmowe konto bankowe.
  2. Domena – drugi krok, to posiadanie własnej domeny, czyli własnego adresu internetowego. Należy pamiętać, by był on łatwy do zapamiętania przez potencjalnego kupca. Warto zaznaczyć, by nazwa przyszłego sklepu internetowego kojarzyła się z branżą, którą będziemy się zajmować, choć nie jest to wymóg konieczny.
  3. Regulamin to podstawa prowadzenia własnego sklepu internetowego. W tym przypadku należy zwrócić się do osoby mającej wiedzę dotyczącą prawnych aspektów korzystania ze strony i przetwarzania danych osobowych. Każdy asortyment może wymagać innego rodzaju regulaminu.
  4. Strona internetowa – przygotowanie takiej, wygodnej w nawigacji strony internetowej, to pewien koszt. Jeżeli nie posiadamy umiejętności w tym zakresie, należy zlecić to zadanie profesjonaliście. Wówczas sklep nie tylko będzie dobrze wyglądał, ale również zyska wszelkie, niezbędne funkcjonalności sprzedażowe.
  5. Marketing – witryna to oczywiście podstawa, ale nie przyda się bez dobrego marketingu i reklamy. Sklep powinien być promowany w mediach społecznościowych i docierać do jak największej grupy potencjalnych klientów.
  6. Magazyn – kiedy sklep zacznie się rozrastać , potrzebne będzie więcej miejsca, chociażby do przechowywania produktów. W tym celu dobrze posiadać choćby niewielką przestrzeń magazynową.

Pomysły na sklep internetowy

Asortyment sklepu to trzon prowadzonej działalności. Przed podjęciem decyzji, skąd brać towar do sklepu, należy zastanowić się, co sprzedawać. Jako że początki bywają trudne, warto spojrzeć
na e-sklep z nieznanej jeszcze strony. Rynek e-commerce jest niesamowicie szerokim polem biznesowym, zatem możliwości jest naprawdę wiele.

Sprzedaż sezonowa

Sprzedawcy posiadający porządny asortyment w szczycie sezonu mogą liczyć nie tylko na dużą ilość klientów, ale przede wszystkim na większe zyski z możliwości podniesienia cen.
Sprzedaż sezonowa w sklepie internetowym, to doskonały pomysł na start. Dobre oprogramowanie pozwala na zmianę asortymentu nawet kilka razu w roku – zwłaszcza wtedy, kiedy decyzja
o sprzedaży padnie na takie platformy sprzedażowe jak np. Allegro czy inny market-place.

Zarabiaj na pasji – sklep specjalistyczny

Kolejny pomysł na sprzedaż internetową, która dodatkowo umożliwi zarabianie na własnej pasji. To duży plus na start dzięki profesjonalnemu doradztwu klientowi z racji posiadanej wiedzy oraz oszczędność czasu w wyborze asortymentu , który chcemy sprzedawać. Taki sklep warto połączyć z blogiem. Co ciekawe, odbiorcami mogą stać się chociażby osoby z grup na portalach społecznościowych takich jak np. facebook, z którymi na co dzień dzielimy się doświadczeniem.

Produkty cyfrowe

Bardzo ciekawe rozwiązanie to sprzedaż produktów cyfrowych, takich jak e-booki, kursy internetowe czy tomiki wierszy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by sprzedawać nie tylko wydane już dzieła, ale również autorskie publikacje. Podczas wyboru oprogramowania do sprzedaży tego typu produktów, należy zwrócić uwagę na :

Sprzedaj to, co chcą kupić

Sprawdzoną i stosowaną przez wielu przedsiębiorców metodą jest sprzedawanie tego, co internauci chcą kupić. Mowa tu zarówno o produktach sezonowych jak i popularnych artykułach.
Choć konkurencja przy komercyjnych produktach jest duża, ilość kupujących zainteresowanych produktami nie pozwala narzekać na sprzedaż, zwłaszcza w okresach świątecznych.
Do śledzenia trendów panujących na rynku warto używać:

Social media motorem napędowym e-sklepu

Obecnie zamiana zasięgu popularności w social mediach na pieniądze nie jest trudna. Jednym ze sposobów monetaryzacji własnego contentu jest założenie sklepu internetowego.  Najlepiej, jeśli jest on związany z branżą, z którą sprzedawca jest aktualnie kojarzony.

Ekologia wokół nas

Świadomość ekologiczna nieustannie wzrasta, a green marketing na stałe zagościł w strategii czołowych marek. O ekologiczne pakowanie produktów dbają sklepy internetowe, stacjonarne
czy punkty gastronomiczne. Grupa odbiorców artykułów ekologicznych jest bardzo szeroka, ponieważ minimalizowanie ilości wytwarzanych odpadów dotyczy każdego z nas.
Zapotrzebowanie na produkty eko wzrasta, a marże na poszczególnych towarach są atrakcyjniejsze – zwłaszcza gdy nawiążemy współprace z producentem lub dobrym dystrybutorem.

Oto kilka przykładów, jakie produkty powinny znaleźć się w sklepie internetowym eko:

BIO produkty i zdrowa żywność

Coraz większa świadomość żywieniowa zyskuje coraz to większą liczbę zwolenników. Profilaktyka chorób immunologicznych, zdrowa skóra czy dobre samopoczucie, to tylko niektóre
z profitów wynikających z dbania o odpowiedni sposób żywienia. Wykorzystanie pomysłu na e-sklep ze zdrową żywnością warto wesprzeć dodatkowymi działaniami, jakimi jest content obejmujący:

Edukacja przez zabawę

Szczególnym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się zabawki edukacyjne. Należy pamiętać, wykorzystując te formę sprzedaży, by w opisie produktów zawrzeć informacje
na temat umiejętności poznawczych i motorycznych poszczególnych zabawek. Nie można zapomnieć też o podaniu przedziału wiekowego w przeznaczeniu produktów! Informacja taka bardzo się przyda podczas wyszukiwania produktu przez klienta. Do przykładowych produktów w tej kategorii należą:

Akcesoria do telefonów komórkowych

Pomysł na sklep internetowy z akcesoriami do smartfonów doskonale sprawdzi się też jako odrębny biznes. Niemal każdy posiadacz telefonu komórkowego kupuje do niego etui czy szkło hartowane. Ważne jest , by utworzyć w tej formie biznesu drzewo kategorii, które szybko i sprawnie pozwoli znaleźć odpowiedni produkt do wybranej marki telefonu.
Udostępniane filtrowanie w sklepie powinno uwzględniać przede wszystkim model telefonu jak i kolorystykę produktu.

Własna marka a pomysł na biznes

Jednym z modeli zarabiania na projektach biznesowych jest tworzenie i sprzedaż własnych marek. Model ten kojarzy się najbardziej z branżą fashion, jednak ma długą i bardziej zróżnicowaną tradycję.

Założenie własnego biznesu, który odniesie sukces, to trudne i czasochłonne zadanie. Kiedy firma osiągnie satysfakcjonujące nas przychody, w dalszym ciągu wymaga odpowiedniego nadzoru i zarządzania. Można co prawda oddać stery w ręce doświadczonych menedżerów, jednak wówczas w dalszym ciągu to właściciel czy główny udziałowiec odpowiada za losy przedsiębiorstwa i ma wobec niego jasno określone obowiązki.

Innym rozwiązaniem jest sprzedaż przynoszącej zyski marki innym podmiotom. Takie działanie jest wbrew pozorom bardzo częste. Najsłynniejszym przykładem sprzedaży odnoszącej sukcesy marki, której nazwa powstała zresztą od nazwisk jej twórców, jest historia braci McDonald. Sprzedali oni swój genialny i dopracowany model restauracji z hamburgerami Rayowi Krocowi, który rozwinął sieć do pozycji globalnego potentata. Innym przykładem jest historia owocu konfliktu ambicjonalnego dwóch mechaników, Enzo Ferrariego z Ferruccim Lamborghinim. Ferrari nieelegancko zbył kiedyś rady, które przedstawił mu Lamborghini odnośnie konstrukcji samochodów wyścigowych. Urażony konstruktor postanowił zbudować lepszy samochód niż te tworzone w stajni Ferrari. Po sukcesie swoich pierwszych modeli sprzedał z olbrzymim zyskiem firmę, która obecnie jest nierozerwalnie kojarzona z doskonałymi osiągami.

Głośne transakcje miały miejsce również w brany e-commerce. Elon Musk sprzedał PayPala Ebayowi, a Yahoo nie skorzystało swego czasu z szansy zakupu Googla. Kto wie, jak potoczyłaby się historia Internetu, gdyby wspomniane transakcje zakończyły się inaczej.

Budowa rozpoznawalnej i rentownej marki to także szansa na uruchomienie franczyzy. W modelu tym bardzo często działają sieci restauracji czy punktów usługowych. Franczyzodawca tworzy know-how produktu bądź usług i inne zasady ważne dla powodzenia biznesu. Franczyzobiorca w zamian za określone opłaty, z reguły część zysków, może działać w ramach rozpoznawalnej marki i zarabiać, korzystając z doświadczenia dużej grupy o mocnej pozycji na rynku.

Wielu przedsiębiorców, szczególnie na rynku start-upów, tworzy swoje projekty z myślą o późniejszej sprzedaży. Są także wyspecjalizowane firmy i grupy kapitałowe, które finansują tego typu projekty w celu ich późniejszego przejęcia lub odsprzedania udziałów z zyskiem. Kluczem do sukcesu jest innowacyjny pomysł i możliwość szybkiego zarobku, co niestety w większości przypadków start-upów się nie udaje. Niemiej, tworząc i rozwijając własną firmę, warto mieć świadomość budowania rozpoznawalnej marki, która – wraz ze stojącym za nią rentownym przedsiębiorstwem – może stać się wartością pożądaną na rynku. Doświadczeni przedsiębiorcy mogą z kolei spróbować swoich sił w uruchamianiu biznesów z myślą o ich dalszej odsprzedaży.

Nietypowe pomysły na sklep internetowy

Powszechnie wydaje się, że działające obecnie sklepy internetowe zaspokajają zapotrzebowanie rynku na wszelkiego rodzaju towary i brakuje już obszarów, które można by w sprzedaży online zagospodarować. Okazuje się jednak, że świat e-commerce wciąż jest z sukcesem zalewany różnymi nietypowymi towarami i pomysłami na ich ekspozycję w sieci. Strony www opisujące pomysły na internetowy biznes prześcigają się w liczbie koncepcji, które odzwierciedlają aktualne zapotrzebowanie klientów lub nieprzemijające trendy.

Co istotne, założenie sklepu internetowego nie musi wiązać się z dużym kapitałem początkowym. Wiele z nich rozpoczynało działalność ze stosunkowo niskim budżetem. Dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z dostępnych platform dla początkujących biznesów internetowych. Niejednokrotnie nieśmiałe posunięcia czy próby debiutu w branży e-commerce przy niskich nakładach początkowych zaowocowały błyskawicznym rozwojem i niesłabnącą rzeszą stałych dostawców oraz odbiorców.

Pomysłów na sklepy internetowe jest mnóstwo. Nieustająco popularnością cieszą się różnego rodzaju gadżety związane z filmowymi superbohaterami czy gwiazdami kina. Produkty stanowiące imitację atrybutów najpopularniejszych aktorów lub kubki bądź pościele z wizerunkiem głównych postaci filmów stale znajdują miłośników w różnych grupach wiekowych.

Sklepy internetowe mogą stanowić odpowiedź na potrzeby społeczne, związane na przykład ze starzeniem się społeczeństwa (szerszy asortyment sprzętu medycznego, przyrządy gimnastyczne, gry wpływające na kondycję umysłową, do tego w niższej cenie niż w przypadku sprzedaży stacjonarnej).

Branża e-commerce może też elastyczniej niż sklepy stacjonarne reagować na międzynarodowe trendy. Dotyczy to na przykład sprzedaży sprzętu sportowego do promowanych dyscyplin, gadżetów do popularnych zagranicznych trunków, dystrybucję wyszukanej kawy czy herbaty wraz z szeregiem przydatnych i niedostępnych w tradycyjnym kanale sprzedaży przyrządów.

Ciekawą koncepcją jest współtworzenie sklepu internetowego z blogiem, który prowadzi się z pasją, wykazując przy tym nietuzinkową wiedzę w danym obszarze. Pogłębianie wiedzy łączy się wówczas ze sprzedażą, a co za tym idzie, daje nieczęstą możliwość rekomendacji towarów i ich testów. Miłośnicy podróży mogą oprócz bloga prowadzić sklep internetowy z przydatnymi na wyprawach gadżetami czy mapami, na których można oznaczać państwa, które się odwiedziło.

Połączenie hobby ze sklepem internetowym może stanowić korzystne rozwiązanie dla miłośników instrumentów muzycznych, sportu, nauki języków obcych. Sprzedaż instrumentów czy sprzętu wraz z testami i rzetelną opinią na blogu pozwoli na wzrost zaufania konsumentów, a także na skuteczne budowanie marki osobistej.

Dodatkowo, co jest widoczne w sprzedaży towarów z zagranicy, hurtowe zakupy pozwolą na uzyskanie rabatów, niższego kosztu dostawy czy gratisów, niedostępnych dla indywidualnego klienta. Ciekawą opcją jest na przykład podróżowanie połączone z kupowaniem lokalnych kosmetyków naturalnych i sprzedażą ich w kanale online. Zmniejszy to liczbę potencjalnych konkurentów na rynku krajowym, co wraz z atrakcyjnym blogiem, testami, filmikami oraz rekomendacją może zaowocować gronem stałych i lojalnych klientów.

Dla początkujących sklepów internetowych dobrym rozwiązaniem będzie działalność na rynku lokalnym, weryfikacja popularności poszczególnych zapytań na stronach poświęconych analizie i statystykom wyszukiwanych haseł. Z perspektywy klienta z pozytywną oceną spotka się darmowa dostawa na danym obszarze lub w konkretny dzień tygodnia/miesiąca. Mile widziana będzie także intensyfikacja działań promocyjnych w okresie okołoświątecznym lub na przykład w sezonie ślubnym czy wakacyjnym.

Połączenie sprzedaży z zainteresowaniami, urozmaicenie sklepu filmikami, rozbudowanymi i przyswajalnymi opisami, testami lub rankingami produktów według poszczególnych parametrów mogą stworzyć nieograniczone możliwości rozwoju oraz trwałe pozyskanie klientów.

Nie bój się próbować!

Pomysłów na sprzedaż internetową jest niezliczenie wiele. Wszystko zależy od przyjętej taktyki przez właściciela sklepu. Wizja pracy „na swoim”, kreowanie własnej marki oraz stałe dochody, które z czasem będą osiągały coraz większy poziom, to już nie jedyne powody, dla których warto zdecydować się na założenie sklepu internetowego. W bieżącym roku, z myślą o e-przedsiębiorcach, w życie weszły nowe rozporządzenia, które dodatkowo zachęcają do podjęcia dalszych działań. Jest to działalność nierejestrowana oraz „ulga na start”. Dzięki tym rozporządzeniom działalność w e-commerce staje się o wiele prostsza, a szansa

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl