Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z produktami erotycznymi?

14

Branża erotyczna rozwija się niezwykle dynamiczne wraz z coraz większą otwartością społeczeństwa, jest to trend ogólnoświatowy, ale także polski. W 2015 roku rynek gadżetów erotycznych wart był niecałe 21 mld dolarów, natomiast w tym roku osiągnie ponad 29 mld dolarów. W kolejnych latach zapewne stale będzie rósł. Jest to też bardzo perspektywiczny rynek z innego powodu. Mimo coraz większej otwartości społeczeństwa na tego typu artykuły, to jednak wciąż bardzo ceniona jest dyskrecja podczas takich zakupów. Dzięki czemu znacznie większa część rynku, w porównaniu do innych branż, to właśnie sprzedaż internetowa, bo taki typ sprzedaży pozwala zachować całkowitą anonimowość.

Specyficzna promocja i reklama

W przypadku tego typu sklepu reklama i działania marketingową muszą być zdecydowanie subtelniejsze niż w innych przypadkach. Przede wszystkim warto postawić na pozycjonowanie, bo to właśnie głównie przez wyszukiwarkę Google ludzie poszukują gadżetów erotycznych. Dobry content marketing także będzie dobrym wyborem. Klienci szukający w Internecie porad na temat życia erotycznego, jeśli trafią na blog podpięty do sklepu, jest duża szansa, że zostaną jego klientami. Oczywiście pod warunkiem, że treści w sklepie będą rzeczowe i wartościowe.

Sklep artykułami erotycznymi – walentynki to największa sprzedaż

Podobnie jak w przypadku innych branż, także sklepy z gadżetami erotycznymi mają okres, w którym ich produkty sprzedają się najlepiej. W tym przypadku jest to okres między świętami Bożego Narodzenia a Walentynkami. Szczególnie im bliżej tego drugiego święta, tym większa sprzedaż. Ważne jest więc, żeby być przygotowany na tę okazję. To właśnie wtedy warto zainwestować więcej w reklamy, zapewnić dostępność towarów i zagwarantować ich sprawną wysyłkę. Odpowiednia wysyłka zresztą jedna z podstawowych rzeczy, przy prowadzeniu sklepu internetowego z produktami erotycznymi. W sklepie musi być możliwość zamawiania artykułów anonimowo, to znaczy, aby nikt nie wiedział, z jakiego sklepu pochodzi dostarczana przesyłka. W przeciwieństwie do wielu innych branż, klienci sklepów z gadżetami erotycznymi niekoniecznie chcą o nich rozmawiać przez telefon. Nie zawsze nawet będą mieli napisać maila, po którym zostaje ślad i nie jest on anonimowy. Dlatego najlepszą opcją w tego typu sklepie będzie czat dostępny na stronie. To właśnie najbardziej charakterystyczne elementy, jeśli chodzi o sklep w branży erotycznej.

Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego powinieneś zwrócić uwagę przede wszystkim na to czy system:

  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym, ponieważ docelowo będziesz potrzebował kontrolować stan lokalny magazynu
  • szablon graficzny dopasowany do potrzeb Twojego asortymentu
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów, bowiem możesz sprzedawać zarówno swoje produkty, które masz na magazynie, jak również te, które znajdują się u Twojego dostawcy

W CStore podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie.

Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które znajdują się w Twoim magazynie lub jeżeli ich nie posiadasz to możesz rozważyć możliwość podjęcia współpracy z hurtownią, która zajmuje się udostępnianiem takiego asortymentu. 

Przykłady hurtowni, z którymi można współpracować w tym zakresie to: EroPlace, WyspaRozkoszy, DirtyDiana, ScalaPlayHouse, Hurtownia24. Są to hurtownie bardzo dobrze wyposażone, posiadające wiele ciekawych gadżetów erotycznych, z pośród których z pewnością każdy klient znajdzie coś interesującego. 

Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty do swojego sklepu internetowego możesz dodać poprzez import danych z programu magazynowego, jak również od dostawcy. Aczkolwiek, jeżeli takich danych nie posiadasz to niestety czeka Ciebie wprowadzanie ręczne towarów.

Zwróć uwagę czy zdjęcia Twoich towarów są dobrej jakości, czy wszystkie produkty zostały w odpowiedni sposób opisane, jak również czy poszczególne towary znajdują się w odpowiednich kategoriach. Bowiem to wszystko ułatwia zakupy potencjalnym klientom.

Podepnij statystyki Google Analytics

Statystyki Google Analytics powodują, że masz możliwość śledzenia ruchu na stronie swojego sklepu, na śledzenie źródeł zamówień, jak również na śledzenie zachowań klientów, którzy Twój sklep odwiedzają. 

Musisz także pamiętać od podpięciu moduły e-commerce, ponieważ dzięki niemu będziesz miał wgląd do tego, jaka jest wartość złożonych zamówień na stronie Twojego sklepu internetowego.

Podepnij system płatności online

System płatności online jest niezwykle ważne w kwestii funkcjonowania Twojego sklepu. 

System ten pozwoli Tobie na uproszczoną obsługę płatności za zamówienia złożone na stronie Twojego sklepu internetowego.

Na rynku jest wiele firmy. Aczkolwiek ważne jest, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, jak również oprócz tradycyjnych metod płatności takie jak banki, czy karty kredytowe, również dawała możliwość płatności za zamówienia BLIKiem. 

BLIK staje się coraz chętniej używaną metodą płatności ze względu na szybkość i prostotę. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania CStore zaczynają się od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów na stronie sklepu internetowego.

Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z Twojego magazynu, bądź od Twojego dostawcy towarów, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać się hurtowni, z którą współpracujesz czy obsługuje model dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył zamówienie na dany towar u Ciebie w sklepie. Z kolei, jeżeli hurtownia nie obsługuje tego modelu to będziesz musiał podpisać umowę z brokerem albo kurierem. Brokerzy typu Apaczka oferują na start bardzo korzystne warunki cenowe, w przeciwieństwie do kurierów. Aczkolwiek z biegiem czasu, gdy ilość Twoich zamówień wzrośnie, również będziesz mógł liczyć na atrakcyjne warunki cenowe od kurierów. I w efekcie podjąć z nimi bezpośrednią współpracę. 

Istotne, aby oprogramowanie sklepu było zintegrowane z danym brokerem albo kurierem, ponieważ wtedy będziesz miał możliwość wystawania listu przewozowego bezpośrednio z platformy Twojego sklepu, co znacznie spowoduje zaoszczędzenie Twojego cennego czasu.

Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na stronie https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

Regulamin sklepu, kwestie prawne i kwestie bezpieczeństwa

Regulamin jest potrzebny w każdym sklepie. Napisanie takiego regulaminu możesz zlecić firmie się w tym specjalizującej. Do jednej z takich firm należy: RzetelnyRegulamin.

Pamiętaj również, aby adres Twojego sklepu był zabezpieczony certyfikatem SSL, czyli początek adresu zaczynał się od https://.

Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Musisz wczuć się w rolę klienta i złożyć zamówienie, aby sprawdzić czy wszystko działa poprawnie. O taką samą czynność możesz poprosić również swoich znajomych.

Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji odnośnie tego, jak pozyskać klientów do sklepu internetowego możesz znaleźć na stronie: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close