Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z produktami spożywczymi?

10

Założenie sklepu internetowego z produktami spożywczymi to nie łatwa forma sprzedaży w branży e-commerce. Przede wszystkim w tego typu segmencie największym i najważniejszym wyzwaniem jest odpowiednio zrobiona strona internetowa. W tym artykule pokażemy ci jakie wyzwania stawia przed tobą internetowy świat produktów spożywczych i co możesz zrobić, żeby stworzyć swój sklep już teraz.

Sklep internetowy z produktami spożywczymi – od czego zacząć?

Klienci, jak również większość z nas „je oczami”. Ile razy przeglądając potrawy zamieszczone na stronie internetowej danej restauracji zamówiłeś coś innego niż to na co wcześniej miałeś ochotę? Wybieramy zdjęcie i wyobrażenie o smaku danej potrawy. Tu pojawia się najważniejsze wyzwanie – wyobrażenie musi się zgadzać z wartością realną, czyli musisz zadbać o to, żeby klient otrzymał taki sam produkt jak na zdjęciach. Należy się zatem skupić na znalezieniu odpowiednich dostawców produktów, na przechowywaniu ich w magazynie w taki sposób, żeby klient po zamówieniu przez twój sklep internetowy z produktami spożywczymi otrzymał produkt odpowiednio zapakowany, nienaruszony, potwierdzony długim terminem ważności i jeśli chcesz sprzedawać również towar świeży typu: warzywa, owoce, mięso, nabiał, wówczas – musisz zadbać o ich świeżość. Cała otoczka dbania o zaplecze dostawy wpływa na otrzymaną przez klienta wartość, a następnie na twoją ocenę w wyszukiwarce Google, na Facebooku czy Instagramie (jeśli oczywiście twój sklep internetowy z produktami spożywczymi widnieje w mediach społecznościowych). Konkurowanie w branży produktów spożywczych odbywa się głównie poprzez dobranie odpowiedniej strategii cenowej, zaufanie klientów i dalsze polecanie(marketing szeptany), ale należy pamiętać, że nawet najniższe ceny nie pomogą ci jeśli realna jakość produktów jaką otrzyma klient nie będzie odpowiadała temu co doświadczył na twojej stronie.

Od czego zacząć zakładanie sklepu internetowego z produktami spożywczymi?

W poniższym artykule skupimy się na aspektach bazowych, które pomogą ci łatwiej pokonać pierwsze kroki w świecie e-commerce. Poznasz możliwości wyboru odpowiedniego oprogramowania, formy doboru produktów, opcje dodania produktu do sklepu internetowego, a także sposoby jak podpiąć statystyki Google Analytics, płatności on-line, dobrać kuriera, kilka wskazówek dotyczących regulaminu, testów i publikacji docelowego sklepu.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego należy zwrócić przede wszystkim uwagę czy taki system:

  • posiada odpowiedni szablon graficzny dopasowany do Twojego asortymentu
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu
  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym (docelowe będziesz potrzebował kontrolować lokalny stan magazynowy oraz wystawiać automatycznie faktury)
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów (możesz sprzedawać zarówno swoje produkty, które masz na magazynie, jak również produkty, które ma Twój dostawca)

Zapraszamy do odwiedzenia www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy, bądź magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie, bądź jeżeli takich nie posiadasz masz możliwość podjęcia współpracy z hurtownią, która takie produkty udostępnia. 

Przykładowymi hurtowniami, z którymi można podjąć współpracę w zakresie produktów spożywczych są: Selgros, Hurtownia-spozywcza, Duotes, Dlahandlu. W hurtowniach tych można znaleźć pełno dobrych i świeżych produktów różnego rodzaju. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Aby dodać produkty do sklepu internetowego można to zrobić poprzez import danych z programu magazynowego albo od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to niestety będziesz musiał dodać swój asortyment do sklepu ręcznie. 

Pamiętać, aby zwrócić uwagę na to czy Twoje produkty są dobrze opisane, czy posiadają dobrej jakości zdjęcia oraz czy znajdują się w odpowiednich kategoriach, które umożliwiają klientowi ich nabycie. 

  1. Podepnij statystyki Google Analytics

Statystyki Google Analytic służą śledzeniu źródła zamówień, zachowań klientów na stronie sklepu, jak również śledzeniu ruchu na stronie. 

Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na to, czy podpiąłeś moduł e-commerce, ponieważ dzięki niemu  będziesz mógł obserwować wartości zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system płatności online

Istotne jest, aby w Twoim sklepie klienci mogli płacić za zakupy online. Tyczy się to zarówno płatności dokonywanych za pośrednictwem banków, kart kredytowych, jak również BLIKa.

BLIK staje się coraz bardziej popularną metodą płatności. Dzieje się tak, ponieważ zapłata poprzez BLIKa trwa zaledwie chwilę, jest prosta i szybka. Metody płatności online pozwolą Tobie na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia, a także wyższą konwersję klientów.

Na rynku funkcjonuje wiele firm. Istotne, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start prócz tradycyjnych płatności.

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl rozpoczynają się już od 1.9% prowizji i zaczynają maleć wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera, bądź brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od Twojego dostawcy towarów, bezpośrednio do klienta końcowego. Pamiętaj, aby zapytać się hurtowni, z którą współpracujesz czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli obsługuje to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił dany towar u Ciebie w sklepie. Z kolei, jeżeli nie to będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierem lub brokerem. Dla przykładu brokerzy typu Apaczka oferują korzystną ofertę cenową na start w porównaniu z kurierami. Aczkolwiek z momentem napływu większej ilości zgłoszeń, również kurierzy będą oferować Tobie atrakcyjne oferty i w związku z tym będziesz miał możliwość podpisania z nimi bezpośredniej umowy o współpracę. 

Ważne jest, aby Twoje oprogramowanie było połączone z danym kurierem albo brokerem, co umożliwi Tobie generowanie listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej i tym samym zaoszczędzi Twój czas przy obsłudze zamówień.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie internetowej https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne oraz kwestie bezpieczeństwa

Regulamin sklepu jest wymagany zawsze. Jeżeli chcesz to możesz zlecić jego napisanie firmie się w tym specjalizującej. Do takiej firmy należy w szczególności: RzetelnyRegulamin.

Nie zapominaj również, aby adres Twojej strony był zabezpieczony certyfikatem bezpieczeństwa SSL. Chodzi o to, aby adres Twojej strony rozpoczynał się od https://. Jeżeli będzie zaczynał się wyłącznie od samego http:// to większość przeglądarek internetowych będzie go wyświetlała, jako stronę nie zabezpieczoną i tym samym skutecznie zniechęcisz do siebie potencjalnych klientów. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przede wszystkim sprawdź czy wszystko na stronie działa sprawnie. Wczuj się w rolę potencjalnego klienta. Złóż zamówienie testowe.

Poproś również swoich znajomych i rodzinę, aby również wykonali takie zamówienie testowe i dali Tobie znać czy wszystko działa prawidłowo. Dzięki temu będziesz miał pewność, że strona działa poprawnie i że klienci w sposób komfortowy będą mogli na niej dokonywać zakupów.

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajduje się na stronie internetowej https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close