Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z armaturą łazienkową?

11

Założenie sklepu z armaturą łazienkową nie jest tak trudne jak mogłoby się wydawać. Obecnie większość klientów preferuje zamawianie wyszukanych produktów do łazienki przez internet. Przede wszystkim jest to spowodowane ceną. Firmy, które rezygnują ze standardowego sklepu stacjonarnego, a skupiają się głównie na sprzedaży online, są w stanie zaoferować o wiele niższe ceny. Chcesz wiedzieć więcej? W poniższym artykule pomożemy Ci postawić pierwsze kroki w świecie e-commerce branży z armaturą łazienkową.

Sklep internetowy z armaturą łazienkową – od czego zacząć?

Sprzedaż w branży budowlano-montażowej w tym armatury łazienkowej znacząco wzrosła na przestrzeni ostatnich 10 lat. W ciągu ostatniego roku 2019 wzrost ten sięgnął nawet 20,3% w całej branży. Szczególnie dobrze sprzedaje się glazura, materiały wykończeniowe i akcesoria łazienkowe. Sklep internetowy z armaturą łazienkową do osiągnięcia sukcesu potrzebuje przede wszystkim odpowiedniej strategii cenowej, fachowej obsługi jak również skutecznej reklamy zarówno organicznej jak i płatnej np. z użyciem linków sponsorowanych.

Armatura łazienkowa nie jest łatwą branżą, klienci przeszukując produkty w sklepie internetowym potrzebują odpowiedniej -fachowej obsługi. Dobrze również założyć profil w mediach społecznościowych, szczególnie FB, gdzie klienci będą wyrażać opinie o twoim sklepie, jeśli odpowiednio zadbasz o sprawną obsługę i realizacje zamówień, wówczas FB stanie się dla ciebie łatwym miejscem poleceń. Dobrze również podłączyć do FB czat z automatycznymi odpowiedziami tzw. chatbot, który sprawi, że klienci będą dostawać szablonową odpowiedź na zadane pytania w każdej chwili, nawet jeśli jesteś akurat poza dostępem do komputera. Taki chatbot można również podłączyć na stronie, klienci z pewnością docenią twoje zaangażowanie.

Jak założyć sklep internetowy z armaturą łazienkową?

W poniższym artykule skupimy się na zapleczu tworzenia sklepu internetowego, umówimy m.in. jakie wybrać oprogramowanie, jaki model dostawy jest najkorzystniejszy, w jaki sposób możemy dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i system płatności on-line. Wiedza ta pozwoli Ci skutecznie rozpocząć działania ze swoim sklepem internetowym z armaturą łazienkową.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na to czy system:

  • dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym
  • zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów
  • posiada szablon graficzny dostosowany do potrzeb Twojego asortymentu
  • nie wymaga dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy i magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które znajdują się w Twoim magazynie, ale gdy ich nie posiadasz to możesz podjąć współpracę z hurtownią, którą taki asortyment udostępnia.

Jeżeli chodzi o przykłady hurtowni, w których można znaleźć zaopatrzenie związane z armaturą łazienkową to zaliczają się do nich przede wszystkim: Sklepbaterie, eLazienki, Rea, Geberit, Grohe, Kolo, Kludi, Tece Tres. W hurtowniach tych można znaleźć na prawdę szeroki wachlarz towarów.

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Dodać produkty można za pośrednictwem importu danych z programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz takich danych to niestety będziesz musiał wprowadzać towary ręcznie.

Zwróć uwagę czy Twoje produkty posiadają odpowiednio dobrej jakości zdjęcia, czy mają opisy oraz czy są przypisane do odpowiedniej kategorii, aby klienci mogli w prosty i szybki sposób je zamówić.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Statystyki Google Analytic pozwolą Tobie na śledzenie ruchu na stronie, zachowań użytkowników, jak również źródła zamówień.

Zwróć uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce. Bowiem wtedy będziesz mógł obserwować wartości złożonych zamówień u siebie na stronie sklepu internetowego. 

  1. Podepnij system płatności online

Ważne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności online w sklepie.

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za zamówienia oraz wyższą konwersję klientów.

Na rynku jest wiele firm. Ważne, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, prócz standardowych płatności przez banku lub karty kredytowe, również oferowała płatności BLIKiem.

Płatności BLIKiem są coraz bardziej popularną metodą płatności ze względu na szybkość i łatwość.

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu lub od dostawcy produktów, bezpośrednio do klienta końcowego. Warto zapytać hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który złożył zamówienia u Ciebie w sklepie. Jeżeli nie, to będziesz musiał podpisać umowę z kurierem lub brokerem. Brokerzy typu Apaczka oferują znacznie lepsze warunki cenowe niż kurierzy, ale wraz ze wzrostem zamówień oferty kurierów staną się także bardziej korzystne i będziesz mógł podpisać z nimi umowę o współpracę bezpośrednią. 

Ważne jest, aby oprogramowanie było zintegrowane z danym kurierem lub brokerem, ponieważ wtedy będziesz miał możliwość generowania listu przewozowego bezpośrednio na platformie sklepu. Zaoszczędzi to dużą ilość Twojego czasu.

Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na stronie https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie bezpieczeństwa, kwestie prawne

Każdy sklep potrzebuje mieć swój własny regulamin. Przygotowanie regulaminu możesz zlecić profesjonalnej firmie, która się w tym specjalizuje jak np. RzetelnyRegulamin. 

Pamiętaj, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL. Adres sklepu musi rozpoczynać się od https://, czyli mieć literę „s” na końcu. W przeciwnym razie strona Twojego sklepu będzie wyświetlała się Twoim klientom, jako niezabezpieczona i będziesz mógł skutecznie ich tym odstraszyć. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamówienia w sklepie, kup przykładowy produkt i sprawdź czy wszystko działa tak jak powinno. 

Oczywiście o taką samą czynności możesz poprosić osoby z Twojej rodziny, ale z grona znajomych, aby również sprawdzili czy u nich też wszystko działa prawidłowo. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat tego, jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajdziesz na stronie internetowej https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close