Jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi?

Myślisz o założeniu sklepu internetowego z akcesoriami sportowymi? To jeden z najlepszych momentów na wejście do tej branży, szczególnie jeśli sprzedaż oparta będzie o sklep internetowy. Początek 2020 roku przyniósł znaczący wzrost sprzedaży w segmencie akcesoriów sportowych. Klienci zamiast wizyt w sklepach stacjonarnych, w większości przenieśli się na model zakupów internetowych. Chcesz wiedzieć więcej? W poniższym artykule pomożemy Ci dołączyć do grona internetowych sprzedawców i odpowiemy na pytanie jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi!

Sklep internetowy z akcesoriami sportowymi – od czego zacząć?

W kategorii sklep internetowy z akcesoriami sportowymi sprzedaż w 2020 roku wzrosła aż o 91%. Wzrost produktów ekologicznych na rynku, trend ekologii i zdrowego trybu życia skupiają się na wzroście zainteresowania na usługi z tym związane. Sprzedając artykuły sportowe dobrze oprzeć bazę swoich produktów o produkty markowe, nie wszystkie produkty muszą być znanych marek, ale należy pamiętać o tym, że niektórzy klienci będą chcieli dokonać zakupu jedynie w obrębie marek, którym ufają. W sklepie internetowym z akcesoriami sportowymi możesz sprzedawać szeroki asortyment dla klientów indywidualnych bądź skupić się na sprzedaży profesjonalnego sprzętu sportowego dla firm, klubów fitness. Możesz wybrać wąski dział sprzedaży, taki jak sprzedaż: odzieży sportowej, profesjonalnego obuwia do uprawiania sportu, sprzętu sportowego, akcesoriów podróżniczych bądź skupić się na szerokim asortymencie jako hurtownia sportowa. W branży tej najlepszą formą walki z konkurencją jest dobranie odpowiedniej strategii cenowej, budowanie zaufania wśród klientów, należy więc pamiętać o fachowej obsłudze klienta i wysokiej jakości sprzedawanych produktów. Nieodzowna na tak konkurencyjnym rynku jest również skuteczna reklama sklepu np. w mediach społecznościowych, z udziałem linków sponsorowanych czy może kampania w mediach powszechnych typu PUSH.

Jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi?

W poniższym artykule skupimy się kilku podstawowych kwestiach, które umożliwią nam łatwy start w kontekście technicznym. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, w jaki sposób dobrać produkty, jak dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics oraz płatności on-line. To baza, która łącznie z odpowiednią strategią pozwoli Ci skutecznie zaistnieć w świecie sklepów internetowych w branży sportowej.


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 

Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Zwróć uwagę przede wszystkim na to czy system:

  1. dopuszcza możliwość integracji z programem magazynowym (docelowo będziesz potrzebował kontrolować, również lokalny stan magazynowy)
  2. zezwala na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów (możesz sprzedawać produkty, które masz na magazynie, jak i te, które ma Twój dostawca towarów)
  3. szablon graficzny jest dostosowany do oferowanego przez Ciebie asortymentu
  4. nie wymaga dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu

Zapraszamy do CStore (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

 

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz to możesz rozważyć podjęcie współpracy z hurtownią, która takie produkty udostępnia.

Do przykładowych hurtowni w tym przypadku należy zaliczyć przede wszystkim: HurtowniaSportowa, AxerSport, AMP Polska, Velo, Sportech, Magna, Spokey. Są to hurtownie bardzo dobrze wyposażone, w których możesz znaleźć szeroki asortyment, jeżeli chodzi o akcesoria sportowe. 

Dodaj produkty do sklepu

Produkty możesz dodać przez import danych z programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to będziesz musiał wprowadzić towar ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę czy wszystkie produkty posiadają dobre zdjęcia, są przypisane do odpowiedniej kategorii oraz czy posiadają rzetelne opisy.

Podepnij statystyki Google Analytics

Statystyki Google Analytics powodują, że masz możliwość śledzenia ruchu na stronie swojego sklepu, zachowań klientów odwiedzających Twój sklep, jak również źródeł zamówień.

Pamiętaj, aby podpiąć moduł e-commerce. Dzięki niemu będziesz miał wgląd do wartości złożonych zamówień na stronie Twojego sklepu internetowego.

Podepnij system płatności online

Ważne jest, aby Twoim klienci mieli możliwość płacenia online w sklepie.

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za złożone zamówienia oraz wyższą konwersję klientów.

Na rynku jest wiele firm. Istotne jest, aby firma oferowała korzystne prowizje na start, jak również oprócz standardowych płatności przez banki, karty kredytowe, również płatności BLIKiem.

Płatności BLIKiem stają się coraz bardziej popularne ze względu na szybkość i łatwość potwierdzania transakcji internetowych. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy towarów. Ważne jest, aby zapytał hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do klienta, który zamówił produkty u Ciebie w sklepie internetowym. 

W sytuacji, gdy dostawca nie obsługuje tego modułu będziesz musiał zdecydować się na podpisanie umowy z brokerem albo kurierem. Brokerzy typu Apaczka oferują korzystne warunki cenowe, w przeciwieństwie do kurierów. Aczkolwiek z biegiem czasu, gdy ilość Twoich zamówień wzrośnie to również kurierzy zaproponują Tobie atrakcyjne warunki, z których będziesz mógł skorzystać i podpisać z nimi umowę o obsługę bezpośrednią. 

Ważne jest, aby oprogramowanie Twojego sklepu było zintegrowane z danych brokerem, bądź kurierem. Bowiem wtedy będziesz miał możliwość bezpośredniego generowania listu przewozowego z platformy sklepu. Dzięki takiemu działaniu zaoszczędzisz dużą ilość swojego czasu.

Regulamin sklepu, kwestia prawna, kwestia bezpieczeństwa

Regulamin sklepu wymagany jest na każdym sklepie. Przygotowanie regulaminu możesz zlecić profesjonalnej firmie, która w sposób odpowiedni może się tym zająć. Do jednych z takich firm należy zaliczyć przede wszystkim: RzetelnyRegulamin. 

Pamiętaj również, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL. Chodzi o to, aby adres strony Twojego sklepu rozpoczynał się o https:// (litera „s” na końcu). Jeżeli tak się nie stanie to niestety większość z przeglądarek internetowych będziesz wyświetlała Twoim klientom informację, że strona Twojego sklepu nie należy do bezpiecznych i tym samym będziesz mógł niestety skutecznie się ich pozbyć, a przecież nie o to Tobie chodzi. 

Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamówienia w swoim sklepie internetowym. Wczuj się w rolę potencjalnego klienta. Złóż pierwsze zamówienia na poszczególny produkt i sprawdź czy wszystko działa tak jak powinno. 

Dodatkowo w celu upewnienia się poproś również o taką czynność swoich znajomych i rodzinę, aby sprawdzili czy u nich również wszystko działa poprawnie. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twój sklep jest gotowy na nowych klientów.

 

13

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X