tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak założyć sklep internetowy z akcesoriami sportowymi?

13

Sklepy z akcesoriami sportowymi są bardzo popularne, ponieważ wiele interesujących produktów można znaleźć w jednym miejscu bez potrzeby wychodzenia z domu.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Zwróć uwagę przede wszystkim na to czy system:

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

  1. Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawać produkty, które masz u siebie na magazynie lub jeżeli takich nie posiadasz to możesz rozważyć podjęcie współpracy z hurtownią, która takie produkty udostępnia.

Do przykładowych hurtowni w tym przypadku należy zaliczyć przede wszystkim: HurtowniaSportowa, AxerSport, AMP Polska, Velo, Sportech, Magna, Spokey. Są to hurtownie bardzo dobrze wyposażone, w których możesz znaleźć szeroki asortyment, jeżeli chodzi o akcesoria sportowe. 

  1. Dodaj produkty do sklepu

Produkty możesz dodać przez import danych z programu magazynowego lub od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to będziesz musiał wprowadzić towar ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę czy wszystkie produkty posiadają dobre zdjęcia, są przypisane do odpowiedniej kategorii oraz czy posiadają rzetelne opisy.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic

Statystyki Google Analytic powodują, że masz możliwość śledzenia ruchu na stronie swojego sklepu, zachowań klientów odwiedzających Twój sklep, jak również źródeł zamówień.

Pamiętaj, aby podpiąć moduł e-commerce. Dzięki niemu będziesz miał wgląd do wartości złożonych zamówień na stronie Twojego sklepu internetowego.

  1. Podepnij system płatności online

Ważne jest, aby Twoim klienci mieli możliwość płacenia online w sklepie.

Pozwoli Tobie to na łatwiejszą obsługę płatności za złożone zamówienia oraz wyższą konwersję klientów.

Na rynku jest wiele firm. Istotne jest, aby firma oferowała korzystne prowizje na start, jak również oprócz standardowych płatności przez banki, karty kredytowe, również płatności BLIKiem.

Płatności BLIKiem stają się coraz bardziej popularne ze względu na szybkość i łatwość potwierdzania transakcji internetowych. 

Płatności CStore Pay oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9% prowizji i maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

  1. Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy towarów. Ważne jest, aby zapytał hurtowni czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do klienta, który zamówił produkty u Ciebie w sklepie internetowym. 

W sytuacji, gdy dostawca nie obsługuje tego modułu będziesz musiał zdecydować się na podpisanie umowy z brokerem albo kurierem. Brokerzy typu Apaczka oferują korzystne warunki cenowe, w przeciwieństwie do kurierów. Aczkolwiek z biegiem czasu, gdy ilość Twoich zamówień wzrośnie to również kurierzy zaproponują Tobie atrakcyjne warunki, z których będziesz mógł skorzystać i podpisać z nimi umowę o obsługę bezpośrednią. 

Ważne jest, aby oprogramowanie Twojego sklepu było zintegrowane z danych brokerem, bądź kurierem. Bowiem wtedy będziesz miał możliwość bezpośredniego generowania listu przewozowego z platformy sklepu. Dzięki takiemu działaniu zaoszczędzisz dużą ilość swojego czasu.

Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestia prawna, kwestia bezpieczeństwa

Regulamin sklepu wymagany jest na każdym sklepie. Przygotowanie regulaminu możesz zlecić profesjonalnej firmie, która w sposób odpowiedni może się tym zająć. Do jednych z takich firm należy zaliczyć przede wszystkim: RzetelnyRegulamin. 

Pamiętaj również, aby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem SSL. Chodzi o to, aby adres strony Twojego sklepu rozpoczynał się o https:// (litera „s” na końcu). Jeżeli tak się nie stanie to niestety większość z przeglądarek internetowych będziesz wyświetlała Twoim klientom informację, że strona Twojego sklepu nie należy do bezpiecznych i tym samym będziesz mógł niestety skutecznie się ich pozbyć, a przecież nie o to Tobie chodzi. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Przejdź przez cały proces zamówienia w swoim sklepie internetowym. Wczuj się w rolę potencjalnego klienta. Złóż pierwsze zamówienia na poszczególny produkt i sprawdź czy wszystko działa tak jak powinno. 

Dodatkowo w celu upewnienia się poproś również o taką czynność swoich znajomych i rodzinę, aby sprawdzili czy u nich również wszystko działa poprawnie. Dzięki temu będziesz miał pewność, że Twój sklep jest gotowy na nowych klientów.

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji dotyczących tego jak pozyskać klientów na swoją stronę internetową znajdziesz na: https://www.cstore.pl/blog/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl