tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak założyć sklep internetowy z częściami samochodowymi?

4

W obecnych czasach coraz więcej osób zamawia przez internet części samochodowe. Konsumenci zaoszczędzają tym samym czas, a niekiedy również pieniądze. Jest to dla nich komfortowe, ponieważ mogą znaleźć cały interesujących ich asortyment w jednym miejscu, bez potrzeby wychodzenia z domu.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego trzeba kierować się:

  1. Dobór produktów od dostawcy, bądź magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawania tych produktów, które znajdują się w Twoim magazynie, ale jeżeli ich nie masz to możesz podjąć współpracę z hurtownią, która zajmuje się udostępnianiem takich produktów. 

Do przykładowych hurtowni, które zajmują się dystrybucją części samochodowych należy zaliczyć w szczególności: Gordon, Saga Auto, ProfiAuto, IParts. Są to hurtownie najlepiej wyposażone, w których można zamówić wszystko, czego tylko Twój sklep będzie potrzebował. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Dodanie produktów do sklepu internetowego może nastąpić poprzez import danych z programu magazynowego, ale również od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to niestety czekać Cię będzie wprowadzanie produktów ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę na to czy produkty widoczne na stronie posiadają odpowiedniej jakości zdjęcia, czy zostały umieszczone w odpowiednich kategoriach oraz czy posiadają odpowiednie opisy.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic 

Dzięki tym statystykom będziesz miał możliwość śledzenia ruchu na stronie, źródeł zamówień oraz zachowań użytkowników. 

Pamiętaj, aby zwrócić również uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce, który pokaże Tobie wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system płatności on-line

Istotne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line w sklepie. 

Dzięki temu będziesz miał ułatwioną obsługę płatności za zamówienia, a także wyższą konwersję klientów. 

Na rynku jest wiele firm, ważne aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, jak również możliwość płatności zarówno przez banki, karty kredytowe, ale także BLIKiem. 

W chwili obecnej coraz więcej klientów preferuje płatności BLIKiem, ponieważ są one szybkie i łatwe. 

Płatności CStore Pay, które są oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9%, ale należy także zaznaczyć, iż maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym. 

  1. Dobierz brokera lub kuriera

Zamówienia mogą być wysyłane zarówno od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy do potencjalnego klienta docelowego. Należy także zapytać się hurtowni, z którą nawiązałeś współpracę czy daje ona możliwość obsługiwania modelu dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił je u Ciebie w sklepie. 

Natomiast, jeżeli zdarzy się sytuacja, że dostawca nie będzie obsługiwał tej usługi to będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierem, bądź brokerem. Brokerzy typu Apaczka na wstępie mogą zaoferować o wiele korzystniejsze warunki cenowe w przeciwieństwie do kurierów. Warto więc takie rozwiązanie wziąć pod uwagę. Aczkolwiek należy pamiętać, że wraz ze wzrostem zamówień w sklepie, oferty danych kurierów będą stawały się coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi wtedy nawiązać współpracę bezpośrednią.

Oprogramowanie sklepu internetowego powinno być zintegrowane z danych kurierem, bądź brokerem, ponieważ daje to możliwość generowania listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej. Oprócz tego zaoszczędzi to Twój czas podczas obsługi zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne i kwestie bezpieczeństwa

Każdy sklep musi posiadać swój regulamin. Jego stworzenie można powierzyć firmie, która się w tym specjalizuje. Do jednych z takich firm zalicza się: RzetelnyRegulamin.

Pamiętaj, aby Twój sklep został zabezpieczony certyfikatem SSL, czyli adres internetowy posiadał na początku https:// (z literą S na końcu). Jeżeli Twój sklep nie będzie posiadał tego certyfikatu to większość przeglądarek internetowych będzie wyświetlało Twoją stronę, jak niebezpieczną. Możesz tym samym stracić wielu klientów. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Zacznij od przejścia przez całe zamówienie, jak potencjalny klient, aby sprawdzić, czy rzeczywiście wszystko działa prawidło.

Możesz również poprosić o złożenie testowego zamówienia swoich znajomych i zapytać się, czy u nich też wszystko działa poprawnie. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat tego, jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl