Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy z częściami samochodowymi?

4

Założenie sklepu internetowego z częściami samochodowymi to wejście na rynek konkurencyjny, jednak zarazem bardzo opłacalny. Wstęp tego typu branży w świat gospodarki online spowodował gwałtowny wzrost przychodów w tym sektorze w ciągu ostatnich pięciu lat. Jak pokazują badania rynku McKinsey, wzrost ten przewidywalnie utrzyma się w tempie 3% rocznie do 2030 roku.
Sprzedaż części do samochodów w formie online zbiegła się ze wzrostem ogólnym konsumpcji zakupów w formie internetowej. Mimo iż wzrost ten nie jest tak wysoki jak w innych branżach np. modowej, to z pewnością przeniesienie twojej sprzedaży na rynek online zapewni ci wzrost dochodów na znaczącym poziomie.

 

Gotowość a sklep internetowy z częściami samochodowymi

Należy sobie jednak zadać na wstępie pytanie, czy jesteś gotowy na wejście na rynek online?

Według badania McKinsey, aż 80% osób w branży części samochodowych nie jest wystarczająco przygotowana na to, żeby przenieść się do świata online. Głównym powodem jest brak odpowiedniej strategii oraz brak umiejętności.

Jak przygotować się zatem do założenia sklepu internetowego z częściami samochodowymi?

  • znajomość własnej branży-obszerna wiedza na temat sprzedawanych produktów pomoże Ci stworzyć lepszą witrynę e-commerce, dodatkowo współpraca z doświadczonym UX designerem spowoduje, że będziesz obserwował więcej konwersji niż odrzuceń.
  • dbałość o formę wysyłki towaru – łatwiej jest sprzedawać części samochodowe, które charakteryzują się większą odpornością na uszkodzenia niż delikatne elementy wewnętrzne, takie jak: świece zapłonowe, cylindry, przekładnie itd. Tego typu produkty przed wysyłką muszą być starannie zapakowane tak, żeby klient otrzymał je w całości i oczywiście działające.
  • znajomość odbiorców jest bardzo pomocna w lepszym zrozumieniu jak i do kogo sprzedajemy części samochodowe, co w dalszej części pozwala na dostosowanie strategii pod wybraną grupę docelową np. sprzedaż części w formie B2B – innym dostawcą, czy klientem końcowym.

W poniższym artykule skupimy się na podstawowych kwestiach, które pomogą Ci zrealizować pierwsze kroki w procesie założeniu sklepu internetowego z częściami samochodowymi. Dowiesz się m.in. jakie wybrać oprogramowanie dla sklepu internetowego, jak dobrać produkty, jak dodać produkty do sklepu internetowego, podpiąć statystyki Google Analytics i płatności on-line, zapoznamy Cię również z możliwościami doboru odpowiedniej formy przesyłki towaru, pomocnych aspektach w kwestii regulaminu sklepu, testowania i docelowego opublikowania Twojego sklepu e-commerce.

Jak założyć sklep internetowy z częściami samochodowymi? Poznaj listę must have!

W obecnych czasach coraz więcej osób zamawia przez internet części samochodowe. Konsumenci zaoszczędzają tym samym czas, a niekiedy również pieniądze. Jest to dla nich komfortowe, ponieważ mogą znaleźć cały interesujących ich asortyment w jednym miejscu, bez potrzeby wychodzenia z domu.

  1. Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Podczas wyboru oprogramowania sklepu internetowego trzeba kierować się:

  • możliwością dopuszczania integracji z programem magazynowym (docelowo będziesz potrzebował kontrolować także lokalny stan magazynowy i wystawiać automatycznie faktury)
  • zezwalaniem na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami asortymentu (masz możliwość sprzedawania zarówno swoich produktów dostępnych w magazynie, jak również produktów znajdujących się u Twojego dostawcy)
  • możliwością wybory szablonu graficznego, który będzie dostosowany do Twojego asortymentu w sklepie internetowym
  • brakiem wymagania dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchomieniu sklepu
  1. Dobór produktów od dostawcy, bądź magazynu lokalnego

Masz możliwość sprzedawania tych produktów, które znajdują się w Twoim magazynie, ale jeżeli ich nie masz to możesz podjąć współpracę z hurtownią, która zajmuje się udostępnianiem takich produktów. 

Do przykładowych hurtowni, które zajmują się dystrybucją części samochodowych należy zaliczyć w szczególności: Gordon, Saga Auto, ProfiAuto, IParts. Są to hurtownie najlepiej wyposażone, w których można zamówić wszystko, czego tylko Twój sklep będzie potrzebował. 

  1. Dodaj produkty do sklepu internetowego

Dodanie produktów do sklepu internetowego może nastąpić poprzez import danych z programu magazynowego, ale również od dostawcy. Jeżeli nie posiadasz danych to niestety czekać Cię będzie wprowadzanie produktów ręcznie. 

Zwróć szczególną uwagę na to czy produkty widoczne na stronie posiadają odpowiedniej jakości zdjęcia, czy zostały umieszczone w odpowiednich kategoriach oraz czy posiadają odpowiednie opisy.

  1. Podepnij statystyki Google Analytic 

Dzięki tym statystykom będziesz miał możliwość śledzenia ruchu na stronie, źródeł zamówień oraz zachowań użytkowników. 

Pamiętaj, aby zwrócić również uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce, który pokaże Tobie wartości złożonych zamówień w sklepie internetowym. 

  1. Podepnij system płatności on-line

Istotne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line w sklepie. 

Dzięki temu będziesz miał ułatwioną obsługę płatności za zamówienia, a także wyższą konwersję klientów. 

Na rynku jest wiele firm, ważne aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, jak również możliwość płatności zarówno przez banki, karty kredytowe, ale także BLIKiem. 

W chwili obecnej coraz więcej klientów preferuje płatności BLIKiem, ponieważ są one szybkie i łatwe. 

Płatności CStore Pay, które są oferowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl zaczynają się już od 1.9%, ale należy także zaznaczyć, iż maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym. 

  1. Dobierz brokera lub kuriera

Zamówienia mogą być wysyłane zarówno od Ciebie z magazynu, jak również od Twojego dostawcy do potencjalnego klienta docelowego. Należy także zapytać się hurtowni, z którą nawiązałeś współpracę czy daje ona możliwość obsługiwania modelu dropshoppingu, jeżeli tak to zamówienia złożone w hurtowni zostaną wysłane bezpośrednio do Twojego klienta, który zamówił je u Ciebie w sklepie. 

Natomiast, jeżeli zdarzy się sytuacja, że dostawca nie będzie obsługiwał tej usługi to będziesz potrzebował podpisać umowę z kurierem, bądź brokerem. Brokerzy typu Apaczka na wstępie mogą zaoferować o wiele korzystniejsze warunki cenowe w przeciwieństwie do kurierów. Warto więc takie rozwiązanie wziąć pod uwagę. Aczkolwiek należy pamiętać, że wraz ze wzrostem zamówień w sklepie, oferty danych kurierów będą stawały się coraz bardziej atrakcyjne i będzie można z nimi wtedy nawiązać współpracę bezpośrednią.

Oprogramowanie sklepu internetowego powinno być zintegrowane z danych kurierem, bądź brokerem, ponieważ daje to możliwość generowania listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej. Oprócz tego zaoszczędzi to Twój czas podczas obsługi zamówień. 

Lista dostępnych systemów wysyłek znajduje się na https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

  1. Regulamin sklepu, kwestie prawne i kwestie bezpieczeństwa

Każdy sklep musi posiadać swój regulamin. Jego stworzenie można powierzyć firmie, która się w tym specjalizuje. Do jednych z takich firm zalicza się: RzetelnyRegulamin.

Pamiętaj, aby Twój sklep został zabezpieczony certyfikatem SSL, czyli adres internetowy posiadał na początku https:// (z literą S na końcu). Jeżeli Twój sklep nie będzie posiadał tego certyfikatu to większość przeglądarek internetowych będzie wyświetlało Twoją stronę, jak niebezpieczną. Możesz tym samym stracić wielu klientów. 

  1. Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

Zacznij od przejścia przez całe zamówienie, jak potencjalny klient, aby sprawdzić, czy rzeczywiście wszystko działa prawidło.

Możesz również poprosić o złożenie testowego zamówienia swoich znajomych i zapytać się, czy u nich też wszystko działa poprawnie. 

  1. Opublikuj sklep i zaproś pierwszych klientów

Więcej informacji na temat tego, jak pozyskać klientów do sklepu internetowego znajduje się na stronie: https://www.cstore.pl/jak-pozyskac-klientow-do-sklepu-internetowego/.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close