Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak założyć sklep internetowy ze zdrową żywnością?

Założenie sklepu internetowego ze zdrową żywnością jest jedną z najtrudniejszych form sprzedaży w świecie e-commerce. Apetycznie wyglądająca strona internetowa jest wyzwaniem, ale jeszcze większym problemem może być zapewnienie klientów, że wartość oczekiwana będzie taka sama jak wartość realnie dostarczona, czyli pisząc wprost-to, że produkty będą w rzeczywistości wyglądać tak smacznie, jak na zdjęciach. Jeżeli zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy ze zdrową żywnością, to odpowiedź znajdziesz w tym artykule!

Jak założyć sklep ze zdrową żywnością – najważniejsze elementy

Co zatem jest ważne przy sprzedaży produktów ze zdrową żywnością w formie online? Jak zapewnić sobie sprzedaż produktów spożywczych w świecie online?

  1. unikatowość produktu – marchewkę możemy kupić w większości sklepów, ale czy kupimy tam również marchewkę BIO z certyfikowanej uprawy bądź ciasto marchewkowe z produktów ekologicznych? Z dopasowaniem pod dane diety antyalergiczne? Nie za bardzo. Taka nowość pozwoli nam na zdobycie określonej grupy klientów.
  2. świeżość produktu – to nic innego jak logistyczne rozplanowanie jak wyprodukować i wysłać produkt w odpowiednim czasie, tak aby dotarł do klienta z zachowaniem najwyższej świeżości. Nikt z nas nie chciałby zjeść spleśniałej marchewki bądź zepsutego ciastka, za które już zapłacił dokonując zakupów online. Realizacja i logistyka produktów, które łatwo się psują, czyli w większości produktów świeżych, mało konserwowanych jest jednym z najważniejszych aspektów.
  3. odpowiedni model e-commerce dla sklepu online z produktami ekologicznymi. Wybranie platformy dostarczającej całościowe rozwiązanie dla klienta, platformy rozwojowej, umożliwiającej dodatkowo raportowanie.
  4. strona odzwierciedlająca charakter Twoich usług, taka dzięki, której wyróżnisz się z tłumu sprzedawców online na rynku zdrowej żywności.
  5. zdjęcia-nie bez powodu powszechnie znane jest stwierdzenie „jeść oczami”. Dobre zdjęcia w przypadku sprzedaży produktów spożywczych są jedną z ważniejszych kwestii. Odpowiednio wyeksponowany produkt, dobór światła i świetny fotograf potrafią zdziałać cuda.

Od czego zacząć założenie sklepu internetowego ze zdrową żywnością? W poniższym artykule skupimy się na aspektach bazowych, które pomogą Ci łatwiej pokonać pierwsze kroki w świecie e-commerce. Poznasz możliwości wyboru odpowiedniego oprogramowania, formy doboru produktów, opcje dodania produktu do sklepu internetowego, a także sposoby jak podpiąć statystyki Google Analytics, płatności on-line, dobrać kuriera, kilka wskazówek dotyczących regulaminu, testów i publikacji docelowego sklepu.

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Zdrowa żywność w obecnych czasach jest bardzo popularna. Niestety wiele osób nie ma czasu, aby dokonywać takich zakupów w sklepach stacjonarnych. tym bardziej, że nie ma ich dużo. Dlatego też konsumenci coraz chętnie decydują się na zakupy zdrowej żywności przez internet.

Wybór oprogramowania sklepu internetowego

Przy wyborze odpowiedniego oprogramowania należy kierować się:

  1. możliwością dopuszczenia integracji z programem magazynowym – jest to istotne, bowiem docelowe będziesz potrzebował kontrolować lokalny stan magazynowy, a także wystawiać w sposób automatyczny faktury
  2. zezwalaniem na bezpośrednią integrację z zewnętrznymi dostawcami produktów – w tym przypadku masz możliwość sprzedawać nie tylko te produkty, które znajdują się u Ciebie na magazynie, ale również te produkty, które znajdują się u dostawcy
  3. możliwością dopasowania szablonu graficznego do oferowanego asortymentu
  4. brakiem wymogu dużych nakładów finansowych przy pierwszym uruchamianiu sklepu

Zapraszamy na www.cstore.pl (podstawowy sklep internetowy już od 20 złotych miesięcznie).

Dobór produktów od dostawcy lub magazynu lokalnego

Możesz sprzedawać produkty, które znajdują się w Twoim magazynie, aczkolwiek jeżeli ich nie posiadasz to możesz rozpatrzyć możliwość podjęcia współpracy z hurtownią, która zajmuje się udostępnianiem takiego asortymentu. 

Do przykładowych hurtowni, z którymi można podjąć współpracę w zakresie sprzedaży zdrowiej żywności zalicza się: Bio Planet, Polbioeco, Pronatura. Hurtownie to są znakomicie wyposażone i można w nich znaleźć szeroką gamę produktów, które z pewnością przypadną do gustu nawet tym najbardziej wymagającym klientom. 

Dodaj produkty do sklepu internetowego

Produkty do sklepu internetowego można dodać za pośrednictwem importu danych z programu magazynowego, a jak również od dostawcy. W przypadku, gdy nie posiadasz danych będziesz musiał wprowadzać produkty ręcznie. 

Zwróć także uwagę na to czy Twoje produkty posiadają dobrej jakości zdjęcia, czy są umieszczone w odpowiednich kategoriach umożliwiających klientom znalezienie danego produktu, jak również czy posiadają one odpowiednie opisy.

Podepnij statystyki Google Analytics

Statystyki Google Analytics pozwolą Tobie na śledzenie ruchu na stronie, śledzenie zachowań użytkowników, jak również źródła zamówień. 

Zwróć także uwagę na to czy masz podpięty moduł e-commerce w Google Analytic, dzięki któremu będziesz widział wartości założonych zamówień w sklepie internetowym.

Podepnij system płatności on-line

Istotne jest, aby Twoi klienci mieli możliwość płatności on-line za zamówienia w sklepie. 

Działanie takie pozwoli Tobie na ułatwioną obsługę płatności za zamówienia oraz wyższą konwersję klientów. 

Na rynku prosperuje wiele firm. Istotne jest, aby firma oferowała atrakcyjną prowizję na start, jak również oprócz standardowych płatności przez bank, bądź kartę kredytową, także płatności BLIKiem.

W obecnych czasach duża ilość klientów preferuje płatności BLIKiem, ponieważ ich wykonanie jest bardzo szybkie i proste. 

Płatności Cstore Pay kierowane dla klientów korzystających z oprogramowania www.cstore.pl rozpoczynają się już od 1.9% prowizji oraz maleją wraz ze wzrostem obrotów w sklepie internetowym.

Dobierz kuriera lub brokera

W zależności od modelu pracy, zamówienia będą mogły być wysyłane od Ciebie z magazynu, ale również od Twojego dostawcy produktów, bezpośrednio do klienta docelowego. Warto w związku z tym zapytać hurtownię czy obsługuje model dropshoppingu. Jeżeli nie obsługuje to będziesz musiał podpisać umowę z kurierem, bądź brokerem, aby nadawać swoje przesyłki. Brokerzy typu Apaczka na wstępie oferują bardzo atrakcyjne warunki cenowe niż kurierzy i warto wziąć ich pod uwagę. Docelowo wraz ze wzrostem ilości zamówień w sklepie on-line oferty danych kurierów będą stawały się bardziej opłacalne i będzie można z nimi nawiązać współpracę bezpośrednią. 

Niezwykle ważne jest również to, aby oprogramowanie sklepu internetowego było zintegrowane z danym brokerem, bądź kurierem, bowiem umożliwi to generowanie listu przewozowego bezpośrednio z platformy sklepowej, jak również zaoszczędzi to działanie znacznie Twój czas przy obsługiwaniu zamówień.

Lista dostępnych systemów wysyłek w CStore znajduje się na stronie https://www.cstore.pl/zintegrowane-systemy-wysylek/.

Regulamin sklepu, kwestie prawne i kwestie bezpieczeństwa

Regulamin jest wymagany w każdym sklepie, niezależnie od prowadzonej działalności. Jego przygotowaniem może zająć się profesjonalna firma. Jedną z firm, która specjalizuje się w tym działaniu jest np. RzetelnyRegulamin.

Musisz pamiętać, żeby Twój sklep był zabezpieczony certyfikatem bezpieczeństwa SSL, czyli by adres sklepu rozpoczynał się od https:// (litera S na końcu). W przeciwnym wypadku większość przeglądarek będzie wyświetlała informację, iż Twój sklep nie jest bezpieczny i tym samym istnieje duże prawdopodobieństwo, że stracisz klientów. 

Przetestuj swój sklep i wszystkie procesy

W celu przetestowania sklepu powinieneś przejść przez cały proces zamówienia, tak jak potencjalny klient, aby sprawdzić czy wszystko działa tak jak powinno. 

Możesz również poprosić kilku swoich znajomych, aby złożyli testowe zamówienia i dali Ci znać czy wszystko z ich strony także działa poprawnie. 

 

3

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close