Dropshipping – co sprzedawać? Podpowiadamy!

Sprzedaż w modelu dropshippingu staje się coraz popularniejszym sposobem na to, by zarabiać w Internecie. Założenie i prowadzenie sklepu nie wymaga dużych nakładów finansowych, dlatego jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w e-commerce, choć nie tylko. Nie trzeba ani nic produkować, ani inwestować w zakup towarów. Najważniejsze w dropshippingu to pomysł na biznes i nawiązanie współpracy z odpowiednią hurtownią. No właśnie – a w jaki sposób wybrać hurtownię? Na jaki asortyment postawić, by odnieść sukces? Przyjrzyjmy się bliżej, co warto sprzedawać w dropshippingu.

Na czym polega dropshipping?

Mówiąc w skrócie, dropshipping to model w sprzedaży internetowej, w którym obowiązki związane z magazynowaniem towarów i wysyłką ich do klienta przejmuje na siebie hurtownia współpracująca ze sklepem. Dla sprzedawcy oznacza to przede wszystkim, że nie musi on przechowywać towarów, które proponuje swoim klientom. Odchodzą zatem koszty, często niemałe, związane z magazynowaniem (wynajem odpowiedniej przestrzeni, opłaty za prąd czy ogrzewanie, zapewnienie obsługi magazynu). Nie ma również ryzyka, że zamówione przez sprzedawcę towary nie znajdą swoich nabywców – dropshipping pozwala w bezpieczny sposób sprawdzić, na jakie produkty jest popyt. Prowadząc sklep w tym modelu logistycznym, nie trzeba również nawiązywać współpracy z firmami kurierskimi i martwić się o bezpieczne zapakowanie zamówionych przez klientów produktów. Warto przy tym zauważyć, że sklep nie jest tu jedynie pośrednikiem. To sprzedawca, a nie hurtownia, wystawia klientowi dowód sprzedaży. Hurtownia działa jedynie w imieniu sklepu. Jak wygląda to w praktyce? Klient składa zamówienie, które następnie trafia do hurtowni. Tam jest kompletowane i wysyłane. Sprzedawca rozlicza się z hurtownią według ustalonych warunków współpracy. Sklep internetowy działający w modelu w modelu dropshippingu można prowadzić w domu i z każdego miejsca na świecie, bez ponoszenia zbędnych kosztów. Do obsługi klientów wystarczy właściwie komputer i dostęp do Internetu. Dropshipping pozwala oszczędzać czas i pieniądze – wolne zasoby można przeznaczyć na prowadzenie działań marketingowych, które pozwolą przyciągnąć klientów do sklepu.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

Produkty, które najczęściej kupujemy w sieci

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, co oznacza, że z dnia na dzień przybywa nie tylko klientów, ale i konkurencji. Chociaż założenie sklepu opartego o model dropshippingu nie wiąże się właściwie z żadnym ryzykiem, aby nie tracić czasu, dobrze jest najpierw przeanalizować rynek i zastanowić się, co może przynieść realne zyski. Przede wszystkim warto sprawdzić, jakie produkty cieszą się w Internecie dużym popytem. A co kupujemy w sieci najczęściej? Według danych zebranych w raporcie E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska najczęściej kupowane kategorie produktów to (w nawiasie odsetek respondentów, którzy kupili produkty z danej kategorii w ciągu 12 miesięcy):

  1.    odzież, akcesoria i dodatki (69%),
  2.    obuwie (58%),
  3.    kosmetyki i perfumy (57%),
  4.    książki, płyty filmy (56%).

Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce plasują się: sprzęt RTV i AGD, produkt farmaceutyczne, odzież sportowa, artykuły dziecięce i zabawki, telefony, smartfony, tablety oraz akcesoria GSM.

Co sprzedawać, prowadząc sklep w modelu dropshippingu?

Dropshipping pozwala generować wysokie zyski bez konieczności inwestowania i bez ponoszenia ryzyka. Kluczowy jest jednak wybór odpowiednich produktów do sprzedaży – to element, który może zadecydować o porażce lub o sukcesie sklepu. Co w takim razie najbezpieczniej sprzedawać? Czy lepiej wprowadzić do swojej oferty produkty cieszące się niezmiennie dużym popytem, postawić na sezonowe trendy, czy może znaleźć niszę rynkową i sprzedawać produkty mniej popularne, poszukiwane przez określoną grupę klientów? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Sprzedaż produktów, na które jest dość duży popyt wydaje się dość bezpieczne, ale trzeba pamiętać, że im większe zainteresowanie danymi produktami, tym większa konkurencja. Sprzedawcy działający w modelu dropshippingu w głównej mierze zarabiają na marżach, Przy silnej konkurencji walka o klienta często wiąże się z koniecznością obniżenia cen (jak pokazują statystyki, cena towaru jest jednym z zasadniczych czynników, które mają wpływ na decyzje zakupowe klientów), a dodatkowo znacznie trudniej jest się wyróżnić na rynku. Czy zatem bardziej opłacalna będzie sprzedaż towarów niszowych? Na pewno warto wziąć taką opcję pod uwagę. Tego rodzaju towary przeznaczone są dla węższego grona klientów, ale za to znacznie łatwiej wyróżnić się na rynku. Szukając pomysłu na to, co sprzedawać w dropshippingu, weź pod uwagę, z jakich kanałów będziesz korzystać do komunikacji z klientem. Jeśli chcesz promować swoje produkty głównie za pośrednictwem mediów społecznościowych, lepszym wyborem mogą okazać się produkty tańsze, po które klienci często sięgają pod wpływem impulsu, niż takie, których zakup wymaga przemyślenia.

Jakich produktów lepiej unikać, prowadząc sklep dropshippingowy?

Coraz więcej hurtowni oferuje współpracę opartą o dropshipping. Trzeba jednak wiedzieć, że nie każdy asortyment nadaje się tak samo dobrze do sprzedaży w tym modelu logistycznym. Lepiej zrezygnować z towarów, które podlegają częstym zwrotom – nie wszystkie hurtownie godzą się na ich przyjmowanie, co może być bardzo kłopotliwe. Pamiętaj, że za zwrócone produkty będziesz musiał oddać klientom pieniądze z własnej kieszeni. Można spotkać się z opiniami, że takim asortymentem jest odzież. Owszem, jeśli chodzi o ubrania z górnej półki, jednak, jak pokazuje praktyka, większość odzieży doskonale sprawdza się w dropshippingu. Przemyśl dobrze sprzedaż produktów delikatnych, a także ciężkich lub o dużych gabarytach. Chociaż to nie Ty – jako sprzedawca – będziesz formalnie odpowiedzialny za ich wysyłkę, to do Ciebie zwrócą się klienci z reklamacjami, jeśli delikatny przedmiot ulegnie w transporcie uszkodzeniu. Weź pod uwagę, że w przypadku asortymentu o niestandardowych gabarytach, ponieważ klientów mogą odstraszać zbyt wysokie koszty przesyłki.

Wybór hurtowni – na co zwrócić uwagę?

Pamiętaj, że wybór hurtowni będzie rzutował na funkcjonowanie Twojego sklepu i na to, jak postrzegają Cię klienci. Warto więc wybrać z głową. Zwróć uwagę na asortyment i jakość towarów. Sprzedaż produktów nienajlepszej jakości może skutkować częstymi zwrotami, utratą wiarygodności, a w konsekwencji utratą klientów. Weź pod uwagę, że im większy asortyment oferuje Twój partner biznesowy, tym większy wybór mają Twoi klienci. Istnieje spora szansa, że nie ograniczą się do kupna jednego produktu, a skuszą się również np. na niezbędne akcesoria. Przed podjęciem decyzji o współpracy sprawdź, czy możesz korzystać z zamieszczonych w hurtowni zdjęć i opisów produktów. Dzięki temu nie musisz martwić się o  tworzenie własnych treści, a towary możesz umieścić w swoim sklepie od ręki. Zobacz również, jak wygląda kwestia kontaktu z przedstawicielami hurtowni, jak często aktualizowane są stany magazynowe i jak szybko realizowane są zamówienia.

Platforma zakupowa i integracja hurtowni

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem odpowiedniej platformy zakupowej, weź pod uwagę oprogramowanie typu SaaS. To niedrogie, a jednocześnie wygodne i funkcjonalne rozwiązanie, które pozwala szybko rozpocząć działalność. Wystarczy zarejestrować się na wybranej platformie, opłacić abonament (przeważnie można wybrać zakres usług, dopasowując wysokość abonamentu do indywidualnych potrzeb) i wprowadzić artykuły. W związku z tym, że sprzedaż w modelu dropshippingu jest coraz bardziej popularna, hurtownie udostępniają pliki, dzięki którym proces integracji nie powinien sprawiać problemów. Najważniejsze, aby ustalić opłacalne warunki współpracy i można zacząć zarabiać.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A i otrzymaj dodatkowy rabat na sklep internetowy lub platformę B2B!

Dowiedz się więcej

X