Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
28/09/18

Copywriting w sprzedaży internetowej

Czym są usługi copywriterskie? Dlaczego są one istotne i pomocne w prowadzeniu sprzedaży internetowej? W niniejszym artykule odpowiemy na te i inne pytania dotyczące copywritingu.

Czym jest copywriting?

Copywriting to obecnie określenie dla komercyjnego tworzenia tekstów. Osoba wykonująca ten zawód to copywriter. Ze względu na symboliczne istnienie tego typu działalności w Polsce przed 1989 rokiem, nazwa branży ani zawodu nie doczekała się jak dotąd polskiego odpowiednika. Powszechnie używany jest więc wyraz anglojęzyczny.

Początkowo copywriting zajmował się tworzeniem sloganów i haseł reklamowych oraz nazw nowych produktów i usług. Pisaniem dłuższych tekstów i scenariuszy do reklam telewizyjnych czy radiowych zajmowali się w XX wieku dorywczo pisarze, dziennikarze, publicyści, dramatopisarze i wyspecjalizowani scenarzyści. Rola copywriterów stopniowo jednak rosła. Ze względu na zwiększający konsumpcjonizm zachodniego świata wzrastało zapotrzebowanie na reklamy, a także tworzenie treści na zamówienie w innych obszarach. Obecnie copywriterami określa się osoby tworzące po prostu teksty na zamówienie. Wachlarz oferowanych przez copywriterów usług w ramach komercyjnego pisania jest właściwie nieograniczony. Tworzą oni nazwy nowych produktów i usług, hasła reklamowe, scenariusze reklam, artykuły, treści mailingów, folderów reklamowych czy opisy produktów lub wpisy na blogi.

Wykorzystanie copywritera w sklepie internetowym

Umiejętności copywritera są bardzo przydatne w sklepie internetowym. Doświadczony twórca treści będzie potrafił przygotować atrakcyjne i unikatowe opisy produktów czy  angażujące treści do kanałów social media. Zadba również o treści na podstronach sklepu, takich jak na przykład historia firmy czy opis zespołu.

W dobie Internetu copywriterzy musieli posiąść wiedzę z zakresu pozycjonowania stron internetowych (SEO). Odpowiedni dobór słów kluczowych, nagłówków czy konstrukcja i unikatowość tekstu mają wpływ na jego „atrakcyjność” z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych. Obecnie rynek wyszukiwarek zdominowany jest przez Google, więc w praktyce zdecydowana większość działań SEO poświęcona jest właśnie tej wyszukiwarce.

Poprawienie pozycjonowania sklepu internetowego możliwe jest również dzięki założeniu i aktywnemu prowadzeniu firmowego bloga. Więcej na ten temat pisaliśmy w naszym artykule pod tytułem „5 korzyści płynących z prowadzenia firmowego bloga”. Pomimo znaczącego udziału copywriterów w pracach nad SEO i dużego doświadczenia w tym zakresie wielu z nich, warto pamiętać, że pozycjonowanie nie jest głównym zadaniem copywritera. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek powinna być planowana przez specjalistę z dziedziny SEO. Jego analizy dotyczące działań mających na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarce pozwolą na wybór najlepszych opcji. Wśród nich powinien znaleźć się określony plan działania dla copywritera, przede wszystkim uwzględniający wybór słów kluczowych, tematów tekstów, a nawet poziom nasycenia słów kluczowych w tekście czy ilość i dokładna treść nagłówków. Te i inne elementy mają znaczący wpływ na pozycjonowanie, ale praca copywritera będzie maksymalnie efektywna w połączeniu jego działania ze specjalistą do spraw SEO oraz ekspertem w dziedzinie marketingu.

Gdzie szukać copywritera?

CStore.pl w ramach kompleksowych usług z zakresu wspierania marketingowego swoich Klientów oferuje również realizację zadań w obszarze copywritingu. Zapraszamy do kontaktu. Dobrze napisane teksty to angażująca Klientów treść, którą można wykorzystać na stronie sklepu, firmowym blogu czy w kanałach w social media, a także do komunikacji mailowej i telefonicznej (schematy rozmów). Istotne jest także znaczenie słowa pisanego w pozycjonowaniu sklepu internetowego w wyszukiwarkach.