Grafika komputerowa w sklepie internetowym

Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Warstwa wizualna naszego sklepu to obszar w olbrzymim stopniu decydujący o jego atrakcyjności dla potencjalnego Klienta. Z niniejszego tekstu dowiesz się, w jakich obszarach w sklepie internetowym ważna jest grafika komputerowa.

Grafika komputerowa w sklepie internetowym

Termin „grafika komputerowa” jest obecnie określeniem dość nieprecyzyjnym. W przypadku sklepów internetowych pole do zastosowania grafiki jest niezwykle szerokie. Najbardziej widocznym obszarem jest sam szablon strony. Tworzące go elementy, indywidualne i charakterystyczne dla każdego sklepu, są dziełem grafików specjalizujących się z reguły w tworzeniu szablonów stron internetowych. Elementem szablonu bardzo często jest logotyp sklepu, widoczny w lewym lub prawym górnym rogu. Logo i szablon niekoniecznie muszą być dziełem tego samego grafika.

Czym zajmuje się grafik komputerowy

Na rynku artystów i rzemieślników specjalizujących się w wizualnych aspektach Internetu obecne są głębokie specjalizacje. Wielu grafików stara się być maksymalnie uniwersalnymi usługodawcami i są w stanie przygotować logo czy indywidualne elementy szablonu. Niekiedy jednak wykonanie logotypu warto zlecić jednemu specjaliście, a stronę pozostawić ekspertowi od szablonów. Te dwa obszary powinny powstawać pod kontrolą i być zgodne z koncepcją osoby odpowiedzialnej za całość identyfikacji wizualnej marki, która to z kolei powinna specjalizować się w obszarze z pogranicza grafiki, marketingu i komunikacji.

Fotografia w sklepie internetowym

Macki wszechobecnej grafiki sięgają jednak głębiej. Podstawą dobrej prezentacji produktu są zdjęcia naszych towarów. Ich wykonanie powinniśmy zlecić profesjonalnemu fotografowi. Osoba taka popracuje również nad zdjęciami, aby uzyskać maksymalnie zadowalający efekt. Nie zawsze jednak fotograf zajmuje się obróbką zdjęć. Na rynku działają specjaliści od zdjęć produktowych, a także graficy zajmujący się głównie ich obróbką na zlecenie fotografów. Wbrew pozorom w dobie wszechobecnych aparatów cyfrowych i tanich lustrzanek zrobienie i obrobienie dobrego zdjęcia może angażować pracę zespołu osób z dużym i zróżnicowanym doświadczeniem.

Grafika komputerowa w social media

Facebook i Instagram żyją grafiką. Komunikacja w social media nie obejdzie się bez angażujących elementów graficznych. Wpisy na Facebooku bez ciekawej grafiki mają dużo mniejsze zasięgi niż te z ciekawym zdjęciem lub rysunkiem. Częstą praktyką realizowaną przez social media managerów jest umieszczanie treści, którą chcą przekazać, na grafice. Przygotowanie grafik do wykorzystania na Facebooku jest stosunkowo proste, jednak aby komunikacja w tym kanale była spójna, estetyczna i profesjonalna, zadanie wykonania takich materiałów również warto zlecić grafikowi.

Chciałbym poprawić wizerunek sklepu poprzez lepszą grafikę – co robić?

Czy właściciel sklepu internetowego chcący wykorzystać w swoim projekcie profesjonalne elementy graficzne jest skazany na zatrudnienie sztabu specjalistów? Na szczęście CStore.pl może go wyręczyć w trudnym zadaniu wyszukania solidnych ekspertów i wynegocjowania z nimi jak najlepszych stawek. Usługi marketingowe oferowane przez CStore.pl obejmują pełen wachlarz prac w zakresie grafiki komputerowej i fotografii. Szukasz wykonawcy? Skontaktuj się z nami.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X