Amazon a sklep internetowy — dlaczego warto pomyśleć o integracji?

Jeśli jest się producentem jakiegoś towaru, chce się, aby był on dostępny w jak największej ilości miejsc, Podobnie jest w przypadku sklepu internetowego. Warto sprzedawać w jak największej liczbie kanałów, aby zwiększyć swoją liczbę potencjalnych klientów. Bo oczywiście własny sklep internetowy to niejedyna możliwość, jeśli chodzi o sprzedaż towarów. Można oferować swoje przedmioty w mediach społecznościowych i różnych platformach sprzedażowych. Jedną z nich jest Amazon. W dzisiejszym artykule napiszemy, dlaczego warto tam się pojawić i zintegrować go ze swoim sklepem.

Czym jest amazon?

Amazon to marketplace. Jest to po prostu rynek internetowy, na którym swoje produkty mogą oferować różni sprzedawcy. Amazon zaczynał od tego, że sam sprzedawał swoje artykuły – głównie książki. Obecnie oczywiście wciąż ma swoją, i to bardzo szeroką ofertę, jednak również wiele przedmiotów pochodzących od innych sprzedawców. Na Amazonie można kupić niemal wszystko, co jest legalne. Polskim odpowiednik tego typu platformy jest Allegro. Oczywiście różnią się one w wielu elementach, ale sam zamysł jest bardzo podobny. Amazon to gigant sprzedaży internetowej. Mogą w nim robić zakupy klienci z całego świata. Na wielu rynkach ma on zlokalizowane platformy sprzedażowe. Jest popularny nawet w Polsce, mimo że nigdy nie uruchomił się tu oficjalnie.

Szansa czy konkurencja?

Wydawać by się mogło, że taki duży gracz jest tylko konkurencją dla innych sklepów internetowych. Oczywiście w pewnym stopniu tak jest, jednak z racji tego, że jest to platforma, na której sprzedawać mogą różne podmioty, to każdy może pokazać tam się ze swoją ofertą. Dlatego warto dostrzec nie tylko konkrecję, ale też szanse dla swojego biznesu.

Dlaczego warto sprzedawać na Amazonie?

Amazon to największy marketplace w Internecie. Kupują nim ludzie z całego świata. Jest to więc ogromna baza klientów. Polska wciąż należy do krajów rozwijających się, społeczeństwa zachodnie są znacznie bogatsze.  Można więc oferować im produkty w niezwykle konkrecyjnych cenach. Amazon to najłatwiejszy sposób na ekspansję na rynek zachodniej Europy. Nie trzeba walczyć o klienta na całkowicie nieznanym terenie. Żeby sprzedawać w Europie, wystarczy być na Amazonie. Jest to po prostu świetny sposób na zdywersyfikowanie źródła dochodu.


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 

Integracja z Amazonem – większa automatyzacja

W sprzedaży internetowej niezwykle ważną rolę odgrywa automatyzacja procesów. Dzięki niej można zaoszczędzić sporo czasu i szybciej realizować zamówienia. Zwiększa to jakość obsługi klienta, a także zostaje więcej czasu na sam rozwój sklepu. Zresztą prowadząc sprzedaż w wielu kanałach, dobrze jest je wszystkie zintegrować. Łącznie z Amazonem. Integracja pozwala na zarządzanie wszystkim z jednego miejsca. Jedną z podstawowych funkcjonalności, które wpływają na komfort pracy po takiej integracji, jest możliwość synchronizacji stanów magazynowych. Nie trzeba wiec martwić, że sprzeda się za dużo przedmiotów – więcej niż na stanie magazynowym. Nie trzeba też ręcznie modyfikować stanów magazynowych w samym sklepie, w przypadku sprzedaży na Amazonie. Wszystko dzieje się automatycznie. Taka integracja to także łatwiejsze zarządzenia zamówieniami.

Łatwiejsze zarządzanie sprzedażą

Integracja to także łatwiejsze zarządzanie sprzedażą. Wszystko można kontrolować z jednego miejsca. Łatwiej rozliczać dochodowość i tworzyć raporty sprzedażowe. Połączenie wszystkiego w jednym miejscu pozwala też szybko przeanalizować, w których kanałach poszczególne produkty sprzedają się najlepiej. Dzięki temu można starać się rozwijać sprzedaż konkretnych produktów w konkretnych kanałach, a nawet na sprecyzowanych rynkach. Nie trzeba logować się na każdą z platform osobno. Wystarczy działanie z centrum, aby sprawdzić żądaną informację.

 

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Łatwiejsze tworzenie ofert

Mając wszystkie kanały, w tym Amazon, zintegrowane pod sklepem internetowym, nie trzeba za każdym ręcznie tworzyć ofert. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, a także tworzyć różnego rodzaju szablony. Łatwa synchronizacja cen produktów pozwala szybko wprowadzać zamiany w kilku kanałach sprzedaży. Działając w wielu miejscach łatwo zapomnieć o zmodyfikowaniu ceny, na któreś z platform. Mając je zintegrowane, wystarczy zmienić ją w jednym miejscu, a zostanie ona odpowiednio zmodyfikowana wszędzie. Można w ten sposób za pomocą kilku kliknięć wystawiać dziesiątki ofert. W przypadku robienia tego ręcznie pochłonęłoby to ogromne zasoby czasu.

Kontrola nad wysyłkami

Mając wszystko w jednym miejscu łatwiej panować nad tym, co dzieje się z towarem. Wraz z rozwojem sklepu sprzedaje się coraz więcej artykułów. Kontrolowanie tego wszystkiego w każdym z kanałów sprzedaży osobno byłoby bardzo uciążliwe i generowało duże ryzyko błędu. Dzięki integracji minimalizuje się ilość pomyłek i usprawnia przepływ informacji o wysyłkach.

Integracja sklepu internetowego z Amazon – podsumujmy!

Amazon to największy gracz na świecie, jeśli chodzi o sprzedaż online. Jednak sprzedaje on nie tylko swoje produkty – mogą na nim wystawiać, podobnie jak na Allegro, rzeczy także inni sprzedawcy. Warto z tego skorzystać. Amazon daje dostęp do milionów klientów przede wszystkim w Europie Zachodniej, ale tak naprawdę na całym świecie. Oczywiście operowanie na kilku platformach mogłoby być uciążliwe. Dlatego warto zdecydować się na integracje sklepu z Amazon. Dzięki temu wszystko można robić przez jeden panel. Procesowanie zamówień, śledzenie przesyłek, synchronizacja stanów magazynowych. To wszystko i wiele więcej daje integracja sklepu z Amazon.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację