Blog w sklepie internetowym – dlaczego warto go mieć?

Każda działalność, w której celem jest zarabianie pieniędzy musi mieć swoich klientów.  Nie inaczej jest w przypadku sklepu internetowego. Najtrudniej oczywiście zdobyć klientów na samym początku działalności, kiedy o sklepie nikt nie wie. Właśnie to jest celem w pierwszych chwilach prowadzenia sklepu – zdobywanie nowych klientów. Jest wiele kanałów sprzedaży i warto korzystać z ich jak największej ilości. Oczywiście nie każdy kanał będzie tak samo efektywny w przypadku każdej branży. Dlatego warto najbardziej rozwijać te, które świetnie sprawdzają się w sprzedawaniu akurat tych produktów, którymi się handluje. Jednym ze sposobów na przyciągniecie klientów jest blog. W dzisiejszym artykule to właśnie na nim skupimy się najbardziej. Odpowiadamy na pytanie dlaczego warto posiadać blog w sklepie internetowym!

Czym jest blog w sklepie internetowym?

Początkowo blogi to swego rodzaju pamiętniki prowadzone w Internecie. Z czasem ta forma zaczęła się rozwijać i obejmuje swoim zakresem niemal każde treści. Trudno będzie znaleźć jakiś temat, który nie ma swojego bloga. Bo blogi mogą być właśnie tematyczne jak bardzo popularne blogi kucharskie czy sportowe. Mogą też wciąż opisywać życie jakiejś osoby. Zarówno znanej, jak i zupełnie anonimowej. To, co nie zmienia się w blogu od jego początków, to że jest to forma pisana. Co niesie za sobą kilka zalet, jak i wad. Podobnie zresztą każda inna forma. Blogi oczywiście nie od zawsze służyły celom marketingowym, przynajmniej nie celowo. Zresztą wiele blogów do dziś powstaje po prostu z czystej pasji, a z czasem stają się, lub nie, narzędziem pozwalającym zdobywać klientów. W przypadku posiadania sklepu internetowego warto od samego początku traktować blog jako narzędzie dotarcia do nowych klientów. Co oczywiście nie oznacza, że nie można wkładać w jego tworzenie serca. Zresztą cały biznes może być oparty na pasji, tak więc i opisywanie go, czyli blogowanie.


Jeżeli jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować nasze oprogramowanie za darmo przez 14dni! Przeczytaj więcej o naszej ofercie „Gotowy sklep internetowy”!

 

Blog to podstawa content marketingu

Działania marketingowe w każdym przedsiębiorstwie obejmują kilka obszarów. Jednym z niezwykle istotnych jest content-marketing. Po polsku nazywa się go marketingiem treści. Content marketing powinien powstawać w oparciu o szeroką strategię – wtedy jego efekty będą najlepsze. Składa się on z wielu elementów. Najlepiej właśnie łączyć je ze sobą, choć oczywiście nie zawsze ma się na to czas i możliwość. Każdy z elementów będzie oczywiście też dawał jakieś efekty samodzielnie. Dlatego warto je stosować po prostu na tyle, na ile ma się zasobów. Blog jest oczywiście jednym z elementów content marketingu. Jednak marketing treści to również artykuły w innych miejscach internetu, filmiki, webinary, prezentacje, podcasty, grafiki, zdjęcia i wszystko inne. Treści te można dostarczać poprzez Internet, właśnie na blogach, ale także na innych stronach w formie artykułu, w formie filmów wideo i prezentacji i wielu innych.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Blog może być potężnym narzędziem pozwalającym na zdobywanie nowych klientów. Prowadzenie bloga to korzyści na wielu obszarach. Blog daje, chociażby korzyści w postaci lepszego pozycji strony w Google

Pozycjonowanie

Wyszukiwarka Google promuje te strony internetowe, które zawierają sporo wartościowej treści. Dlatego też pisanie bloga wpływa na pozycję w wyszukiwarce. Ważne jest, aby prowadzić go regularnie, dzięki czemu łatwiej wskoczyć do upragnionego TOP w wynikach wyszukiwania. Oczywiście istotne jest też, aby to były treści wartościowe, czyli takie, które ludzie chętnie czytają. Im więcej wartościowych wpisów tym lepsza pozycja w wyszukiwarce. Jednak blog to wspieranie SEO na wielu szczeblach. Jest on też świetnym narzędziem, które pozwala umieszczać na stronie słowa kluczowe.

Do wyszukiwania odpowiednich słów kluczowych najlepiej użyć Google Keywords Planner. Jest to świetne narzędzie do tego typu działań. Można na nim zobaczyć statystyki, które powiedzą o konkurencyjności danej frazy, ilości wyświetleń, a także w koszcie w płatnych kampaniach. Kolejne narzędzie, które może pomóc przy planowaniu treści i słów kluczowych jest Google Trends. Pokazuje ono popularne frazy, jakich wyszukują użytkownicy wyszukiwarce.

Dlatego pisząc bloga, warto planować posty tak, aby uwzględnić w nich także słowa kluczowe, na które chce się pozycjonować swoją stronę. Blog to także idealne narzędzie to wspierania się tak zwanymi frazami long tail, czyli z długim ogonem. Są to wyrażenia składające się z wielu słów. Wiąże się to z tym, że jest na nie znaczne mniejsza konkurencja, a więc  łatwiej być wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki takim frazom.

 

Chcesz dowiedzieć się jak założyć sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Przyciąganie użytkowników samą treścią

Tworząc ciekawą treść można mieć naprawdę sporą widownię. Wystarczy przyjrzeć się najpopularniejszym blogerom w Polsce. Wszyscy oni zaczynali od zera. Tworzyli po prostu ciekawe wpisy. Historie, które w nich opisywali lub to, o czym pisali, było po prostu ciekawe i świetnie napisane. Nie jest tajemnicą, że ludzie niechętnie czytają. Dlatego tak ważne jest, aby podczas tworzenia treści starać się jak najlepiej operować językiem. Nie mówimy tu tylko o poprawności, bo ta też jest ważna, choć nie najważniejsza. Prowadząc bloga trzeba przede wszystkim intrygować użytkowników. Jeśli będzie się miało na nim wielu czytelników — to taki blog może nawet zarabiać na siebie. A już na pewno będzie świetną promocją sklepu. Nawet jeśli tylko niewielki procent użytkowników bloga coś kupi w sklepie, to przy odpowiednio dużej publiczności będzie to znaczący wzrost w sklepie

Fachowość bloga potwierdza jakość sklepu

Nie jest tajemnicą, że ludzie lubią kupować rzeczy od osób, które prezentują fachową wiedzę na jakiś temat. Blog jest więc świetnym narzędziem, aby taką wiedzą się pochwalić. Dlatego tak ważne jest, aby blog, a przynajmniej część jego wpisów dotyczyła bezpośrednio asortymentu lub branży, w której się działa. Warto umieszczać w takich wpisach jak najwięcej ciekawych informacji, które klienci będą mogli wykorzystać przy pracy lub użytkowaniu artykułów, które się sprzedaje w sklepie. Świetnym sposobem na to jest tworzenie różnego rodzaju poradników. Obecnie Internet służy jako podstawowe źródło w wiedzy, tak, więc jeśli będzie się w swoim blogu opisywać odpowiedzi na problemy nurtujące potencjonalnych klientów, to bardzo szybko będzie można do nich trafić.

Sprzedawanie na blogu

Warto też użyć bloga po prostu jako narzędzia sprzedaży. Umieszczenie linku do sklepu w treści artykułu jest dużo bardziej skuteczne niż reklama tego samego produktu. Oczywiście pod warunkiem, że wpis odpowiednio fachowy i rzeczowy. Taka rekomendacja, przez wysokiej klasy treść jest w stanie dużo łatwiej przekonać odbiorcę do kupna jakiejś rzeczy niż nawet najlepsza reklama

Tworzenie strategii

Żeby blog był skutecznym narzędziem, konieczne jest zaplanowanie na nim odpowiednich działań. Pomóc w tym może na początek spisanie sobie po prostu celów, jakie mają stać za blogiem. Zastanów się co jest celem, oczywiście w stosunku do klientów, Twojej firmy. Jakie historie o swojej firmie możesz opowiedzieć na blogu?  Kto tworzy zespół firmy? Jakie teamy warto poruszyć na blogu? Wiedza, na jakie tematy się dysponuje, która może być chętnie przyjęta przez innych. Dobrze jest tworzyć też plan w ujęciu miesięcznym. Zaplanować sobie wszystkie tematy, dzieląc je wcześniej na bloki, tak żeby, zainteresować tekstami kolejno różne grupy odbiorców.

Sprawdź konkurencje

Trudno działać w branży, w której nie ma żadnej konkurencji. Oczywiście, jeśli taką znajdzie to nie trzeba tworzyć nawet bloga, żeby odnieść sukces. W każdym innym przypadku warto zrobić analizę konkurencji, również pod względem bloga. Zobaczyć jakie tematy porusza, co jest najchętniej czytane przez czytelników. Co wywołuje ciekawe reakcje. Dzięki temu samemu będzie się wiedzieć, w jakich tematach się poruszać. W ten sposób łatwo można też wyłapać błędy konkurencji, a co za tym idzie uniknąć ich samemu.

Jak pisać na blogu?

To zależy tak naprawdę od tego, do kogo pisze się swojego bloga. Dlatego tak ważne jest, podobnie zresztą jak we wszystkich innych działaniach marketingowych odpowiednie przeanalizowanie grupy docelowej, do której adresuje się swoje treści. Tutaj oczywiście grupa będzie zbieżna z tą, która powinna być klientami sklepu. Trzeba jednak dostosować więc to, co się piszę, do takiej grupy. Inaczej będzie pisać się bloga do nastolatków, inaczej do dojrzałych biznesmenów.

Ważna jest też regularność we wpisach. Najlepiej ustalić jakiś stały harmonogram. Dzięki niej dużo łatwiej jest przyciągnąć widzów. Będą oni wiedzieli, że w konkretny dzień mogą spodziewać się wpisu. Motywuje to do regularności, jeśli chodzi o samo publikowanie, jak i łatwiej przyzwyczaić widzów

Promowanie wpisów w mediach społecznościowych. Dobrze jest trafiać ze swoim blogiem do jak najszerszego grona czytelników. Można wykorzystać więc do tego Facebook, Instagram, LinkedIn i inne media społecznościowe. Oczywiście o ile się je prowadzi. Jednak warto to robić z wielu względów, warto też informować w tych kanałach o nowym wpisie na blogu.

Współpraca z niezależnymi autorami treści. Spróbuj porozumieć się z jakimiś innymi autorami, którzy piszą w zbliżonej branży, lub których czytelnicy mogą być zainteresowani także Twoim blogiem. Wzajemnie promocja może pozwolić do nowych czytelników a tym samym klientów.

Czego unikać?

Pod żadnym pozorem nie można umieścić skopiowanych skądś treści na swoim blogu. Google solidne karze takie strony. Obniża ich ranking, przez co trudniej będzie wspiąć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Google może też wtedy niżej oceniać witrynę w czasie wykupywania płatnych kampanii. Z tego samego powodu nie wolno umieszczać na Facebooku tego samego co na blogu.

Blog a sklep internetowy – podsumujmy!

Obecnie blog w sklepie internetowym to coś obowiązkowego. Potrafi przyciągnąć nowych klientów, pokazuje, że jest się ekspertem w swojej dziedzinie, a także po prostu intryguje i pozwala na nawiązania lepszej relacji z klientami. Dlatego ważne jest, aby pisać tam fachowo i tak, aby tekst docierał do pożądanej grupy docelowej. Promowanie postów w mediach społecznościowych może zwiększyć tak zwane zasięgi bloga. Blog poprawia także SEO samego sklepu – można dzięki odpowiednio napisanym artykułom pozycjonować się na konkretne frazy. Jednocześnie blog jest stosunkowo prosty we wdrożeniu. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy technicznej ani żadnej. Wystarczy znać się na swoje branży i można zacząć pisanie. Jest to też tanie narzędzie marketingowe, jeśli tworzy się je samemu,

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X