Realizacja Prim Market

PRIM jest polska siecią marketów spożywczo-przemysłowych.

Success Stories (platforma e-Commerce detaliczna):

  • Platforma detaliczna do sprzedaży produktów spożywczo-przemysłowych przez internet
  • Integracja z systemem magazynowym Hipermarket Netis
  • Realizacja złożonych akcji promocyjnych
  • Przypisywanie klientów po kodach pocztowych do wybranych sklepów stacjonarnych
  • Wsparcie dla osób przygotowujących zamówienia w sklepie
  • Kalendarz dostaw towarów z przedziałami godzin
  • Obsługa wielu punktów realizacji zamówień wraz z ich magazynami

Wybór sklepu realizującego zamówienie klienta

Aby uzyskać dostęp do platformy klient sklepu musi wpisać kod pocztowy miejscowości, w której chciałby zrealizować zamówienie. Na jego podstawie system wyszukuje sklep stacjonarny, który zrealizuje zamówienie.

1
Jeśli wpisany kod pocztowy jest obsługiwany przez sklep stacjonarny klient ma możliwość wyboru jednej z dwóch metod realizacji zamówienia:

  • dostawa pod wskazany adres,
  • odbiór w sklepie stacjonarny.

2

Jeśli kod pocztowy nie jest obsługiwany przez żaden z zdefiniowanych sklepów, klient może wybrać sklep, w którym będzie mógł złożyć zamówienie i odebrać je osobiście w sklepie.

Po zaakceptowaniu przez klienta metody realizacji zamówienia dostaje on dostęp do produktów znajdujących się w sklepie realizującym zamówienie. Każdy sklep stacjonarny posiada swój cennik produktów. Oznacza to, że ceny produktów pomiędzy sklepami mogą się różnić. Dla klienta realizującego zamówienia w sklepie pod kodem pocztowym 77-100 ceny produktów, ceny promocyjne oraz dostępności produktów mogą być inne niż w sklepie realizującym zakupy dla kodu pocztowego 07-410.

3

 

Składanie zamówienia

Klient składając zamówienie przed podaniem: danych adresowych, wyborem formy płatności oraz zaakceptowaniem regulaminu ma możliwość wyboru dnia i godziny realizacji zamówienia za pomocą formularza realizacji zamówienia.

4

 

Formularz pozwala na wybór konkretnego dnia i godziny, w której zamówienie zostanie dostarczone lub przygotowane do odbioru w sklepie stacjonarnym. Pola oznaczone zielonym to pola dostępne. Takie dla, których zamówienie może zostać zrealizowane. Pola w kolorze szarym to pola niedostępne. Oznacza to, że zamówienie dla tych godzin nie może zostać zrealizowane. Zarządzający sklepem administrator ma możliwość ustawienia dni wolnych od pracy, dla których sklep nie będzie przyjmował zamówień. Ma również możliwość określenia maksymalnej ilości zamówień przypadających na dany przedział czasowy.

Po wypełnieniu przez klienta wszystkich, niezbędnych do realizacji zamówienia danych i złożeniu zamówienia, zarządca sklepu otrzymuje wiadomość SMS z informacją o nowym zamówieniu oraz czasie jego realizacji. 

5

 

Wiadomość zawiera również link, po którego kliknięciu przenosi, osobę odpowiedzialną za kompletowanie zamówienia do ekranu zawierającego listę pozycji w zamówieniu tak aby przygotowanie zamówienia przebiegło w jak najsprawniej.

 

Zarządzanie sklepami

Sklep internetowy pozwala na zdefiniowanie nieskończonej ilości sklepów stacjonarny. Administrator definiując dane adresowe sklepu tworzy nowy sklep stacjonarny.

6

Następnie ma możliwość zdefiniowania godzin otwarcia, indywidualnych dla każdego sklepu, w których możliwe jest składanie przez klientów zamówień.

7

Kolejnym krokiem konfiguracji sklepu jest określenie kodów pocztowych, dla których sklep będzie świadczył dowóz zamówień do miejsca wskazanego w formularzu zamówienia.

8

Sklepy stacjonarne korzystają z mechanizmu integracji stanów magazynowych i cenników. CStore przygotował integrację z systemem zarządzającym siecią Prim Market w zakresie pobierania pełnej informacji o stanie magazynowym produktu, która automatycznie blokuje i aktywuje produkty w zależności od ich stanów magazynowych.

9

Platforma umożliwia stworzenie konta opiekuna sklepu, który ma dostęp tylko do zamówień, złożonych w sklepie do, którego został przypisany.

10

Dodatkowo do opiekuna sklepu na podany adres email oraz numer telefonu przychodzić będą informację o zamówieniach.

 

Przygotowanie zamówienia

Po złożeniu zamówienia opiekun sklepu otrzymuje informację SMS o nowym zamówieniu. Aby proces kompletowania pozycji w zamówieniu przebiegł jak najbardziej sprawnie CStore przygotował moduł generujący listę produktów w zamówieniu w formacie PDF. Umożliwiając opiekunowi wydrukowanie listy produktów. Dodatkowo każdy sklep może zdefiniować kolejność sortowania kategorii w zamówieniu, tak aby opiekun mógł jak najszybciej odnaleźć produkty w sklepie.

11

Po zebraniu wszystkich produktów opiekun kompletuje zamówienie w panelu administracyjnym sklepu za pomocą modułu kompletowania, który pozwala na skanowanie kodów pocztowych produktów w celu oznaczeniu ich jako skompletowane.

12

Gdy wszystkie pozycje w zamówieniu zostaną oznaczone jako skompletowane zamówienie jest gotowe do odbioru przez klienta lub gotowe do wysyłki a jego status zmienia się. Dodatkowo opiekun ma możliwość korekty pozycji w zamówieniu w przypadku braku pozycji w zamówieniu w sklepie lub niewystarczającej ilości produktów.

 

Bufor kategorii

Aby nie dopuścić do sytuacji w której klienci sklepu internetowego rezerwują wszystkie produkty dla zamówień internetowych, blokując ich dostępność dla klientów robiących zakupy bezpośrednio w sklepie, bufor kategorii umożliwia określenie minimalnego stanu magazynowego produktu z wybranej kategorii poniżej, którego produkt nie jest dostępny w sklepie internetowym. 

13

Produkty dla pełnoletnich

Aby zapobiec możliwości sprzedaży produktów dla pełnoletnich osobom poniżej 18 roku życia platforma umożliwia oznaczenie kategorii, w których znajdują się produkty dla pełnoletnich. Dla produktów z takich kategorii, możliwość dodania ich do koszyka i złożenia zamówienia dostępna jest tylko po oświadczeniu przez klienta pełnoletności. W przeciwnym wypadku, klient nie ma możliwości złożenia zamówienia w sklepie.

14

 

Promocje

Moduł promocji pozwala na połączenie produktów w promocje i na zakup produktów po obniżonej cenie. Promocje mogą być przeznaczone dla wszystkich użytkowników lub tylko dla zalogowanych. Promocje mogą być również ograniczone czasowo.

15

16

Dni wolne od pracy

Sklep umożliwia zdefiniowanie dni, w których składanie zamówień jest niemożliwe ze względu na dni ustawowo wolne oraz niedziele niehandlowe.

17

 

Blokowanie produktów dla metody transportu

Sklep umożliwia zablokowanie sprzedaży produktów na dowóz zamówienia pod adres klienta. Administrator ma możliwość wyłączenia dostępności produktu dla tej metody. Tak aby np. produkty tytoniowe mogłby być sprzedawane tylko w zamówieniach odbieranych w sklepach stacjonarnych. 

18

 
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację