SAP – integracja ze sklepem internetowym

Każde przedsiębiorstwo wymaga odpowiedniego systemu, aby można nim było sprawnie zarządzać. Upraszczanie procesów i ich automatyzacja, a także gromadzenie wszystkich danych w jednym miejscu. To właśnie zadanie tego typu programów. Jednym z takich programów jest SAP. Jest to chyba najbardziej znane tego typu oprogramowanie. Zresztą nierzadko uchodzi po prostu za synonim systemu do zarządzania przedsiębiorstwem. Trudno więc wyobrazić sobie system, który mógłby czerpać z jeszcze bogatszego doświadczenia. W końcu SAP to ponad 18 300 firm partnerskich na całym święcie. Oznacza to, że sprawdza się on w wielu różnych branżach i w firmach o różnej wielkości. System ten jest wykorzystywany w 180 krajach, a na całym święcie z chmury SAP korzysta ponad 200 mln użytkowników. Te liczby robią wrażenie, podobnie jak funkcjonalności tego systemu.

SAP i sklep internetowy – łątwiejsze zarządzanie magazynem i nie tylko

Każde przedsiębiorstwo handlowe czy też produkcyjne dysponuje jakimś magazynem. Nierzadko to właśnie on jest jednym z kluczowych kosztów po stornie firmy. Często to także od niego zależą zdolności produkcyjne lub też to, jaką ilość zamówień dana firma będzie mogła zrealizować. Właśnie dlatego tak ważna jest optymalizacja w tych kwestiach. Pozwolić może na nią właśnie wykorzystanie odpowiedniego systemu. Maksymalne zwiększenie efektywności magazynu powinno być celem każdego przedsiębiorstwa. Niestety często najbardziej rotujące towary znajdują się w najbardziej oddalonym od kompletowania miejscu. Do tego dochodzą dostawy pod względem terminu, jak i wolumenu niezbyt przemyślane. Można to jednak zmienić, wykorzystując oprogramowanie SAP. Znacznie większa ilość towarów przechodząca w tym samym czasie przez magazyn i szybsza realizacja zamówień to jeden z zalet poprawnego wdrożenia systemu SAP. Jednak to oprogramowanie to nie tylko gospodarka magazynowa, to znacznie więcej.

SAP – CRM i analiza wydatków

Niezależnie od tego, w jakiej branży się działa, kluczowe pod względem sprzedaży są relacje z klientami. Powinno więc się nimi tak jak każdym innym zasobem, zarządzać. Do tego przydatny jest oczywiście specjalny system, czyli tak zwany CRM. Można w nim nie tylko rejestrować wszelkie dane kontaktowe. Jest to także pamięć, jeśli chodzi o wszystkie kontakty z klientem, najważniejsze umowy i realizacje. Dzięki temu można nie tylko na bieżąco działać dużo skuteczniej i efektywniej, ale także w razie sytuacji, kiedy trzeba wdrożyć nową osobę do pracy z konkretnym klientem, jest to znacznie łatwiejsze. Oczywiście system SAP to nie tylko szerokie funkcje, których ma znacznie więcej niż opisane tutaj. To także bardzo intuicyjny interfejs. Wszystko po to, aby system był przyjazny dla każdego pracownika. Dzięki temu można nie tylko w łatwy sposób zarządzać swoimi zadaniami, ale także koordynować wiele działań i komunikować się między nimi. Jeśli więc ktoś potrzebuje kompleksowego systemu do zarządzania firmą, można polecić mu właśnie SAP. Sklep internetowy to idealne przedsięwzięcie, w którym można wykorzystać SAP.

Zakres integracji

a) Komunikacja: SAP do sklep internetowy
– kartoteki produktów
– stany magazynowe
– cennik

b) Komunikacja: Sklep internetowy do SAP
– zamówienia (zamówione produkty, kartoteka klienta, metoda płatności i wysyłki)

Synchronizacja działa automatycznie w oparciu o harmonogram zadań. Standardowa konfiguracja:
– co 10 minut – aktualizacja stanów magazynowych oraz cenników
– co 10 minut – pobieranie zamówień
– raz dziennie – dodawanie nowych kartotek produktów i aktualizacja istniejących

Sprawdź listę wszystkich programów finansowo – magazynowych z którymi jest możliwość integracji – przeczytaj więcej

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

 

Zdobądź wiedzę na temat prowadzenia sklepu internetowego!

Rynek e-commerce cechują ciągłe tendencje wzrostowe. Dzięki gotowym rozwiązaniom technologicznym otworzenie i prowadzenie własnego sklepu internetowego jest bardzo proste! Obecnie nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy z zakresu informatyki, ponieważ istnieje wiele zautomatyzowanych, gotowych rozwiązań, by niewielkim wkładem pracy stworzyć swój internetowy sklep marzeń. Skoro myślisz o takiej formie biznesu, to zapewne zastanawiasz się: jak założyć sklep internetowy? Postaramy się zadbać o to, byś poniżej odnalazł odpowiedzi na nurtujące Cię w tym temacie pytania. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Jak założyć sklep internetowy? Instrukcja krok po kroku!

Branża e-commerce rozwija się bardzo szybko. Dostępność wielu rozwiązań sprawia, że znacznie łatwiej jest założyć sklep internetowy niż jeszcze kilka lat temu. Pytanie, ile kosztuje założenie sklepu internetowego, zadaje sobie coraz więcej osób. Oczywiście odpowiedź jest złożona i zależy od wielu czynników. W naszym artykule postaramy się pokazać pełny obraz, jeśli chodzi o koszty, jakie trzeba przeznaczyć na założenie sklepu internetowego. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Sklep internetowy za darmo? Brzmi bardzo kusząco! Jednak czy jest to możliwe? W końcu towar, którym się handluje, trzeba wcześniej kupić. Wspomniane produkty trzeba gdzieś przechowywać, czyli mieć odpowiedni magazyn. Wysyłki do klientów ktoś musi pakować. Ktoś też musi opisać wszystkie towary w sklepie, zrobić ich zdjęcia itp. No i sama strona internetowa, zlecenie tego specjaliście przecież sporo kosztuje. Wydaje się więc, że sklep internetowy to spory wydatek. Poniekąd tak jest, część kosztów można jednak ograniczyć. Może nie wszystkie da się zmniejszyć do zera, ale obecnie sklep internetowy to coś, na co może być stać każdego. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Darmowy sklep internetowy – jak go założyć? Czy sklep za darmo to możliwe?

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin. Sklep internetowy sam w sobie przy obecnej konkurencyjności rynku nie przyniesie jednak znaczących zysków bez odpowiedniej promocji. Strategicznie przemyślane działania marketingowe w celu pozyskania klientów, to wyzwania stojące przed każdą firmą świadczącą usługi lub prowadzące sprzedaż. Promowanie sklepu internetowego może być realizowane różnymi kanałami. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Jak promować sklep internetowy?

Sprzedaż w Internecie staje się coraz popularniejsza. W tym kanale działają zarówno firmy, które od lat prowadziły sprzedaż stacjonarną, jak i takie, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Oczywiście doświadczenie w sprzedaży przemawia na korzyść tych pierwszych, jednak e-commerce to nie to samo, co sprzedaż stacjonarna, oparta o lokalnego klienta. W sprzedaży internetowej podstawą jest oczywiście sam sklep. To w dużej mierze od tego, jak on jest zaprojektowany, zależy sukces sprzedaży. Oczywiście inne kwestie też są istotne jak chociażby marketing czy polityka cenowa. Jednak to sam sklep sprawia pierwsze wrażanie na kliencie i to jest narzędziem zakupowym. Dlatego tak jak każde inne przedsięwzięcie biznesowe musi być on odpowiednio zaplanowany. Więcej informacji znajdziesz w naszym artykule: Projektowanie sklepu internetowego — czyli jak zaprojektować nowoczesny sklep?

 

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X