Wysokomarżowe produkty w dropshippingu – jak je znaleźć?

Sklepy dropshippingowe zarabiają głównie na marżach. Im większa różnica między ceną zakupu produktu w hurtowni a ceną jego sprzedaży, tym większy zysk. Sprzedawcy mogą ustalać marżę samodzielnie, w czym więc problem? Wysoka marża może oznaczać wysoką cenę produktu w sklepie, a to raczej nie zachęca klientów do zakupu. Co opłaca się sprzedawać w dropshippingu? Jak znaleźć wysokomarżowe produkty?

Na co zwracać uwagę, wybierając asortyment?

Popyt

Szukając wysokomarżowych produktów, na pewno warto zainteresować się, jakie trendy aktualnie królują i na jakiego rodzaju towary jest największy popyt. Szczególnie istotna może być również niska dostępność i wyjątkowość produktu, czyli coś, co odróżnia go na tle podobnych, również dostępnych na rynku. Najbardziej opłacalna wydaje się sprzedaż artykułów, na które panuje duży popyt, a które jednocześnie nie są łatwo dostępne. W przypadku takiego asortymentu warto podejmować działania zachęcające klientów do kupna pod wpływem impulsu. Na karcie produktu można zamieścić informacje o dostępności danej rzeczy (np. „pospiesz się, w magazynie zostało już niewiele sztuk”) lub uświadomić klientom, że mają do czynienia np. z limitowaną serią – jeśli nie dokonają zakupu teraz, istnieje spore ryzyko, że później dana rzecz nie będzie już dostępna. Przeważnie dużym popytem cieszą się także produkty będące odpowiedziami na konkretne problemy konsumentów oraz modne w mediach społecznościowych. One również mogą być wysokomarżowe. Niezwykle ważna jednak jest ich szybka identyfikacja – zanim do sprzedaży wprowadzi je konkurencja.

Sezonowość

Niektóre produkty sprzedają się głównie o określonej porze roku. Oczywiście, bożonarodzeniowe akcesoria dekoracyjne mogą znajdować się w ofercie sklepu przez cały rok, szczególnie że w przypadku dropshippingu nie trzeba ponosić kosztów związanych z ich magazynowaniem. Jednak największym powodzeniem cieszą się w grudniu i to właśnie wtedy można zarobić na nich najwięcej. Również produkty, których klienci potrzebują w konkretnym czasie, tu i teraz, mogą przynosić dobre zyski.

Popularność produktu

Popularne produkty cieszą się sporym zainteresowaniem konsumentów. Dobrze się sprzedają, ale to tylko jedna strona medalu. Trzeba pamiętać przede wszystkim o tym, ze najczęściej w ofercie ma je również konkurencja. To z kolei nie pozwala narzucać zbyt dużej marży – w przypadku produktów łatwo dostępnych jednym z kluczowych czynników wpływającym na decyzje zakupowe będzie cena. Wiadomo, im niższa, tym atrakcyjniejsza dla klienta. Przed rozpoczęciem działalności, a także przed wprowadzeniem nowego produktu do sklepu, warto dokonać rzetelnej analizy konkurencji. Na pewno dobrze będzie się dowiedzieć, co klienci mogą dostać w innych sklepach (i w jakich cenach) oraz jak silna jest konkurencja w przypadku konkretnych towarów.

Odpowiednia nisza

Dobrą strategią, jeśli poszukujemy produktów wysokomarżowych, może być znalezienie swojej niszy. Jeśli sprzedajemy produkty dostępne wszędzie, niczym się nie wyróżniamy, za to artykuły, które trudno znaleźć w innych sklepach, mogą być kluczem do sukcesu. Wprowadzając do oferty coś, czego potencjału nie dostrzegli inni sprzedawcy, stajemy się monopolistami i w naturalny sposób eliminujemy konkurencję. Jednak i w przypadku artykułów niszowych należy uważać. Produkt musi być na tyle oryginalny, by wyróżniał nas na rynku, a jednocześnie  musi cieszyć się zainteresowaniem chociaż wąskiej grupy klientów. Wykreowanie popytu może być wyzwaniem (choć, oczywiście, nie jest niemożliwe). Tutaj można postawić również na stałych klientów, którzy znają i doceniają walory danego asortymentu.

Wysokomarżowe produkty w dropshippingu – co warto sprzedawać?

Zabawki i artykuły dziecięce

Produkty należą do tych, które cieszą się niesłabnącym popytem. Decydując się na wprowadzenie takiego asortymentu do oferty sklepu, raczej nie będziemy mieć problemu z jego pozyskaniem – w sieci funkcjonuje naprawdę sporo hurtowni dropshippingowych oferujących zabawki i artykuły dziecięce. W przypadku zabawek warto trzymać rękę na pulsie – aby osiągać odpowiednie zyski, trzeba znać trendy.

Biżuteria

W dropshippingu dobrze sprzedaje się biżuteria, m.in. kolczyki, wisiorki czy bransoletki, i zegarki. Tego rodzaju produkty cieszą się dobrym popytem przez cały rok, a w okolicach świąt sprzedaż jeszcze wzrasta. Klienci często kupują biżuterię także pod wpływem impulsu. W odróżnieniu np. od odzieży nie trzeba jej przymierzać, co zmniejsza ryzyko zwrotów. Biżuteria jest lekka i nie zajmuje dużo miejsca, więc koszty wysyłki nie są wysokie.

Artykuły dla zwierząt

Zapotrzebowanie na artykuły dla zwierząt wydaje się ciągle zwiększać. Właściciele zwierząt coraz częściej i coraz chętniej przeznaczają pieniądze na rozpieszczanie swoich pupili, a robią to, m.in. kupując im różnego rodzaju zabawki czy smakołyki. Oprócz tego dobrze sprzedają się takie akcesoria jak np. miski, smycze czy obroże.

Kosmetyki i produkty beauty

Zdrowie i dobre samopoczucie to dzisiaj bardzo gorące tematy. Dbanie o siebie jest trendy, dlatego klienci chętnie się rozpieszczają i wydają pieniądze na produkty, dzięki którym mogą czuć się zdrowsi, piękniejsi, bardziej zrelaksowani. Warto więc rozważyć wprowadzenie do asortymentu sklepu np. kosmetyków i akcesoriów przeznaczonych do pielęgnacji ciała, włosów i paznokci.

Akcesoria do telefonów

Wśród internautów kupujących w sieci chyba trudno byłoby znaleźć osobę, która nie miałaby telefonu komórkowego. Zapotrzebowanie na różnego rodzaju etui, smycze czy szybki ochronne jest bardzo duże i właściwie nie gaśnie. Lubimy spersonalizowane przedmioty, chętnie więc kupujemy takie produkty jak np. futerały ozdobione przyciągającą wzrok grafiką. Warto wziąć pod uwagę również fakt, że przeciętny użytkownik wymienia telefon co dwa lata (niektórzy nawet co rok), a zmiana telefonu rodzi potrzebę kupna nowych, pasujących akcesoriów.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację