Reklama displayowa – czym jest i dlaczego warto wykorzystać ją w promocji sklepu?

Sprzedaż to nie tylko świetna oferta, ale także dobra reklama. W końcu skądś klienci muszą dowiedzieć się, nawet o tym najlepszym sklepie. Mając sklep sposobów na promocję go jest naprawdę wiele. Można działać nie tylko w różnych kanałach, ale także w wielu formach. Dobrze jest pamiętać, że każda z tych form może oznaczać docieranie do innego klienta. Jedną z nich jest tak zwana reklama displayowa. Jest to typ, który na pewno warto rozważyć przy planowaniu działań marketingowych. Zapraszamy do przeczytania co to reklama i displayowa i jak ją najlepiej stosować?

Czy warto się reklamować?

Kiedy planuje się prowadzenie sklepu internetowego, często myśli się przede wszystkim o tym, aby skonstruować jak najlepszą ofertę. Zapomina się jednak o tym, że równie ważne a nawet ważniejsze  jest przebicie się z nią do świadomości potencjonalnych klientów. Nawet kiedy oferta będzie świetnie dopasowana pod konkretna grupę odbiorców, to jeśli osoby do niej należące się o niej nie dowiedzą, to nie dokonają zakupów. Dlatego tak ważne są różnego rodzaju działania marketingowe. Oczywiście muszą one być zaplanowane równie dobrze, jak sam oferta. Dlatego też dobrze jest dowiedzieć się o wszystkich możliwych formach promocji. W wielu sklepach będą się sprawdzać wszystkie, ale znajdą się także sytuacje, w których opłacalne będzie korzystanie tylko z określonych form promocji.

Co to reklama displayowa?

Ten typ to taka reklama, w której ma ona formę graficzną. Można ją zobaczyć na stronach internetowych właśnie w formie różnych grafik. Codziennie niemal na każdej stronie można spotkać takie reklamy. To zresztą w dużej mierze właśnie z nich utrzymują się serwisy internetowe. Taka reklama może pojawiać się pod artykułem lub pomiędzy jego akapitami, na stronie głównej, na samym dole strony, w jej nagłówku ale także w formie pop-up’u. Wszystko to jest reklama displayowa. Jest ona także na YouTube, zarówno w wersji na smartfony, jak w desktopowej.

Najpopularniejsza reklam displayowa

Jeśli chodzi o ten format reklamy to najczęściej ma się na myśli tak zwaną reklamę displayową w sieci Google. Google Display Network to ogromna sieć w której skład wchodzą różnego portale. Zarówno największe, takie jak Onet czy Wirtualna Polska, ale też mniejsze. Mogą to być blogi, platformy sprzedażowe i wiele więcej. W sumie ponad 2 miliony witryn. Tak więc jeśli chce się coś promować w sieci to Google także w przypadku reklamy graficznej będzie bardzo pomocne.

Gdzie jest widoczna reklama displayowa?

To, że do sieci Google należy łącznie ponad 2 miliony stron nie oznacza oczywiście, że reklama będzie się na wszystkich wyświetlała. Nie będą to też losowo wybrane strony. Gdyby tak było, oznaczałoby by to nic więcej, jak marnowanie pieniędzy. Samemu można wybierać spośród różnych ustawień, gdzie ma wyświetlać się taka reklama. Lista stron tematycznych jest bardzo szeroka, są to np. dom i ogród, motoryzacja, sport. Dzięki temu ma się wpływ, gdzie pojawi się ta reklama. Oczywiście to nie wszysko jeśli chodzi możliwości kierowania takiej reklamy. Można też określać odbiorców, do których ma trafiać. Jeśli np. sprzedaje się rowery, to można sprawić, że reklama będzie wyświetlać się osobom, które szukały w ostatnim czasie szukały rowerów w sieci. Takie reklamy to także świetny sposób na remarketing – mogą wyświetlać się każdemu kto wszedł na stronę sklepu lub konkretnego produktu.

Rodzaje reklam displayowych

Tak jak wiele form promocji, tak i tutaj można wybierać spośród wielu różnych formatów.

  1. Tradycyjna reklama. To taka w postaci po prostu jednej grafiki. Jest to jeden obraz, który wysyła się do Google w popularnym formacie graficznym – .png, .jpg, .gif.
  2. Elastyczna reklama. Ten typ w pewien sposób to także jeden obraz, ale o tym jak się wyświetla decyduje samo Google. Wysyła się do niego samo tło, logo i np. kilka wersji tekstu. Następnie Google łączy je w jedno, próbując różne wersje i wybierając tą, która najlepiej sprawdza się w konkretnym zastosowaniu.
  3. Reklama remarketingowa. To oczywiście format, który ma dotrzeć do osób, które już odwiedziły stronę. Ważne jest przy jej tworzeniu, aby pamiętać o tym, że osoby właśnie już widziały stronę sklepu lub jakiś konkretny produkt na niej. Trzeba więc tak tworzyć komunikat, aby trafiał do takiej osoby. Reklamy remarketingowe można tworzyć zarówno w tradycyjnej, jak i dynamicznej wersji.
  4. Charakterystyczne dla tej formy jest to, że po najechaniu na taką kursorem, lub też palcem w przypadku urządzeń mobilnych pokazuje się jakiś dodatkowy materiał wideo lub zestaw obrazów.

Jak tworzyć reklamy displayowe?

Taka reklama to mimo wszystko dość prosta forma. Składa się przeważnie z jakiegoś obrazu, które pełni rolę tła, tekstu i loga. Oczywiście wszystko musi ze sobą współgrać, ale można stworzyć taką reklamę nawet bez grafika. Google oferuje szeroki zakres grafik, które można wykorzystać przy tworzeniu swojej reklamy. Samemu lub zlecając komuś na pewno musi powstać hasło reklamowe. Powinno to być tak naprawdę CTA, czyli Call to Action. Musi po prostu zachęcać klienta do konkretnego działania, którego pośrednią częścią jest klikniecie w sam baner reklamowy. Ważne jest wiec odpowiednie połączenie. Zdjęciem musi przyciągnąć wzrok, a teks sprawić, że ktoś kliknie w reklamę.

Dlaczego warto stosować reklamę displayową?

Przede wszystkim w łatwy sposób można dotrzeć do bardzo wielu klientów. W sumie ponad 90% użytkowników korzysta ze stron, które należą do Google Display Network. Można więc dotrzeć praktycznie do każdego użytkownika Internetu planując wszystko jednym miejscu. Kolejna zaleta to wiele możliwości targetowania. Precyzyjne dobieranie użytkowników, do których trafia reklam to przede wszystkim świetne wydatkowanie środków. Taka reklama to także szybkie efekty. Reklama pojawia się niemal od razu, jeśli wiec wszystko dobrze się przygotowało to można oczekiwać skutków bardzo szybko. Jeśli już jesteśmy przy efektach to bardzo łatwo można monitorować jej skuteczność. Google pokazuje konwersję, czyli liczbę wyświetleń i liczbę kliknięć. Jeśli więc widzi się, że jest on niezwykle niski, to można modyfikować reklamę.

Kiedy sprawdzi się taka reklama?

Jest to bardzo uniwersalny rodzaj promocji. Można ją wykorzystać zarówno przy sprzedaży konkretnych produktów jak i przy docieraniu z informacją o swojej marce do klientów. Oczywiście remarketing to także dobry wybór, jeśli chodzi o reklamę displayową. Jeśli tylko potencjalni klienci sklepu korzystają z Internetu, to warto wybrać ten rodzaj reklamy. W prosty sposób można docierać do szerokiej, ale i precyzyjnej grupy odbiorców.

O czym pamiętać przy tworzeniu reklamy

Przede wszystkim ważne jest, żeby wiedzieć do kogo chce się ją kierować. Będzie to przydatne zarówno przy samym jej projektowaniu jak i ustawianiu do kogo ma trafiać. W tym pierwszym w końcu trzeba komunikować się językiem, który będzie docierał do konkretnych osób. Przy tym drugim trzeba wiedzieć po prostu czego szukają w Internecie osoby, do których chce się dotrzeć. W obu przypadkach ważne więc będzie najpierw stworzenie odpowiedniej persony, która będzie reprezentowała grupę docelową. Określenie jej wieku, płci, stanowiska, zarobków, pozycji społecznej, statusu związku, hobby i wiele innych. To wszystko bardzo ułatwia potem tworzenie reklamy. Oczywiście nie zawsze konieczne będzie określenie takich samych cech, ale dobrze jest po prostu opisać ich jak najwięcej. Dzięki temu trafi się dokładnie do tego, do kogo się chce.

Reklam displayowa – posumowanie

Jeśli więc działa się w branży e-commerce to reklama displayowa jest tym z czego na pewno warto skorzystać. Oczywiście jak w każdym innym przypadku powinno to być zrobione w sposób przemyślany. Jeśli sama reklama będzie stworzona dobrze, prawidłowo dobrana grupa docelowa no i oczywiście sama oferta atrakcyjna to można liczyć na sukces. Największa zaleta to oczywiście możliwość dotarcia do szerokiego grona poprzez stosunkowo nieduży nakład pracy.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?