Prezentacja produktu w 360°

Zakupy w sklepie internetowym różnią się od tych realizowanych w sklepie stacjonarnym między innymi sposobem prezentacji produktu. Zdjęcia nie zawsze pozwalają na dokładne obejrzenie go z każdej strony, a jest to niejednokrotnie jedyny sposób na zapoznanie się z oferowanym towarem. W takim przypadku z pomocą przychodzi prezentacja przedmiotu w 360°.


Prezentacja 360°  – informacje ogólne

Prezentacja 360° to interaktywne zdjęcie, które pozwala na obrót prezentowanego przedmiotu wokół własnej osi. Powstaje przez wykonywanie zdjęć produktu w określonym odstępie stopni. Połączenie wszystkich tych zdjęć stwarza płynne wyświetlanie towaru, który sprawia wrażenie jakby się obracał. Obraz może zostać uruchomiony za pomocą kliknięcia myszki, może także uruchomić się automatycznie. Zwykle osoba obserwująca może w dowolnym momencie zatrzymać obrót obrazu, by móc przyjrzeć się istotnym dla niej elementom lub je powiększyć.

 

Fotografia obrotowa 360° pozwala z dużą dokładnością prezentować towar, dzięki czemu klienci mogą go bardzo dokładnie obejrzeć przed podjęciem decyzji o zakupie. Taka technologia umożliwia prezentację tych cech produktu, które pozostałyby niewidoczne lub zmarginalizowane przy wykorzystaniu standardowych fotografii.

Przykładowe sklepy korzystające z prezentacji 360°

Z prezentacji 360° korzystają między innymi takie sklepy jak Zegarownia.pl, Zegarek.net, DoBiegania.pl, Wittchen.com. Ciekawym przykładem jest Master1.pl, strona oferująca samochody poleasingowe i korzystająca z profesjonalnej platformy obrotowej do wykonywania zdjęć. Szukając pojazdu, można obejrzeć go na stronie internetowej z każdej strony, co jest dość oryginalnym rozwiązaniem na polskim rynku motoryzacyjnym – zwłaszcza w kontekście pojazdów używanych. Z prezentacji 3D korzystają także sklepy obuwnicze, oferujące wózki dziecięce czy sprzęt elektroniczny (na przykład Media Expert).

Jak zacząć tworzenie prezentacji 360°?

Przygotowanie prezentacji można zlecić firmie zewnętrznej – obecnie tego typu usługi świadczy duża liczba podmiotów. Można także stworzyć własne studio, w którym wykonane zdjęcia zostaną połączone w prezentację. Istotną zaletą takiego rozwiązania będzie kontrola nad całym procesem i niezależność od podmiotów zewnętrznych. Można również zdecydować się na zakup całego studia – nie tylko sprzętu, ale także profesjonalnego oprogramowania wraz z usługami dodatkowymi.

Korzyści płynące z zastosowania prezentacji 360°

Prezentacja produktu w 360° pozwala klientowi na dokładne obejrzenie przedmiotu, a co za tym idzie, na finalizację transakcji. Dzięki temu klient ma możliwość zapoznać się z wyglądem przedmiotu, co w dłuższej perspektywie może zmniejszyć liczbę zwrotów czy reklamacji dotyczących niezgodności towaru z opisem.
Klienci cenią sobie możliwość dokładnego obejrzenia towaru w Internecie, więc zastosowanie narzędzia prezentacji 360° w sklepie internetowym z pewnością wpłynie na wzrost sprzedaży. Warto mieć na uwadze, że wzrasta świadomość klientów także w zakresie stosowanych narzędzi. Jeśli więc w jednym sklepie klient będzie mógł zobaczyć zaledwie kilka – na dodatek słabej jakości – fotografii, a w drugim będzie miał możliwość obejrzenia produktu w 360°, wybór najczęściej będzie bardzo prosty i padnie na sklep, który korzysta z dostępnych narzędzi i podąża za trendami w branży e-commerce.

Prezentacja produktu w 360° staje się standardem w świecie nowoczesnego e-commerce. Dowodzi profesjonalizmu i zrozumienia potrzeb klienta. Może stanowić przewagę nad konkurencją, jeśli ta nieumiejętnie bądź wcale nie korzysta z tego narzędzia.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X