Demo Przetestuj sklep internetowy

Najlepszy sklep internetowy – czyli jaki?

Popularność zakupów w Internecie jeszcze nigdy nie była tak duża, jak teraz.  Świetnym pomysłem wydaje się więc otwarcie sklepu internetowego. Ludzie wydają znacznie więcej pieniędzy niż kiedyś i to na towary, które wcześniej w Internecie nie sprzedawały się tak łatwo. Jednak, aby sklep osiągnął sukces, musi spełniać określone warunki. Musi przede wszystkim przyciągać jak najwięcej klientów. Co zrobić, żeby tak było. Najlepszy sklep internetowy – czyli jaki? Właśnie na te pytanie odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Wybór odpowiedniej platformy ułatwi zarządzenie sklepem

Obecnie wybór systemu, w jakim będzie działał sklep, jest bardzo szeroki. Można budować go w oparciu o własne indywidualne oprogramowanie, oprogramowanie open-source lub platformę sprzedażową. Zarówno indywidualne oprogramowanie, jak i open-source wymaga zatrudnienia odpowiednich programistów lub posiadania szerokiej wiedzy z tego zakresu. To pierwsze wiążę się z dużymi kosztami, potrzebny jest także czas potrzebny na stworzenie wszystkich elementów sklepu.  Idealnym wyborem może więc być platforma sprzedażowa, jaką jest CStore. Nie wymaga ona żadnej wiedzy informatycznej, można ją wdrożyć praktycznie z dnia na dzień, jest także tania. Najtańszy abonament to tylko 20 zł miesięcznie. Dzięki temu jest ona dostępna niemal dla każdego. Sprzyja ona także automatyzacji zadań w sklepie. Jest to szczególnie przydatne, kiedy sklep zaczyna się rozwijać i zaczyna brakować czasu, aby wszystkie procesy wykonywać samemu. Automatyzacja pozwoli zaoszczędzić sporo czasu i przeznaczyć go na rozwój sklepu.

Nazwa sklepu

Jest to coś, co trzeba wymyślić na samym początku i ma bardzo duże znaczenie. Warto, żeby nazwa była jak najprostsza, jednocześnie musi być charakterystyczna. Może też bezpośrednio łączyć się z asortymentem sklepu.  Wszystko to ma sprawić, że będzie ona łatwa do zapamiętania. Właśnie dzięki temu klient będzie mógł łatwo wrócić do sklepu, chociażby wpisując nazwę w wyszukiwarkę albo nie będzie miał problemu z poleceniem sklepu znajomemu.  Nazwa nie powinna zawierać polskich znaków ani składać się z kilku słów. Choć oczywiście, jeśli pomysł będzie wyjątkowo dobry to można zaryzykować z dłuższą nazwą. Warto też pamiętać, aby nie używać popularnych nazw na przykład geograficznych czy też innych popularnych słów. Utrudni to pozycjonowanie sklepu ze względu na dużą konkurencję, jeśli chodzi o takie właśnie frazy.

Wybór grupy docelowej

W sieci można odnieść sukces, zarówno tworząc ogromny hipermarket internatowy, jak i sklep sprzedający jeden lub kilka produktów. W tym drugim przypadku wydawać by się mogło, że zakładanie sklepu może być nieopłacalne ze względu na wysokie koszty założenia i długi czas zawrotu inwestycji. Jednak jak wspomnieliśmy wcześniej, w przypadku CStore miesięczny abonament jest na tyle niski, że warto spróbować otworzyć sklep nawet z jednym produktem. Jednak niezależnie od tego, czy w sklepie będzie jeden produkt, czy tysiące, trzeba umieć odpowiednio zidentyfikować grupę odbiorców. Najlepiej spróbować zwizualizować sobie taką osobę. Wypisać gdzieś na kartce lub opisać w jakimś oprogramowaniu projektowym, wszystkie istotne cechy, czyli między innymi:

  • wykształcenie,
  • grupa społeczna,
  • miejsce zamieszkania (może to być zarówno pod względem lokalizacji, np. Mazowsze, ale też ze względu na wielkość miejsca zamieszkania, czyli czy jest to wieś, miasteczko, czy duże miasto),
  • ulubione aktywności,
  • wiek,
  • płeć.

To wszystko pozwoli lepiej trafiać do klientów określonymi kanałami. Oczywiście takich person może być stworzonych więcej, jeśli asortyment sklepu kierowany jest do szerszej grupy klientów.

Obsługa klienta

Podobnie jak w przypadku sklepu stacjonarnego, tak i w sklepie internetowym ważna jest odpowiednia obsługa klienta. Będzie to przede wszystkim możliwość kontaktu ze sklepem różnymi kanałami. Najlepiej, żeby były to:

  • mail,
  • telefon,
  • chat.

Oczywiście za tym musi iść szybkość odpowiadania na zapytania, które wysyłają klienci. Im szybciej będzie się na nie odpowiadać tym większa szansa, że dana osoba zostanie klientem sklepu. Sprawna obsługa klienta to także szybka wysyłka. Nikt nie lubi czekać na towar zbyt długo, dlatego idealnie jest, kiedy zakupione towary zostają wysyłane do klientów najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Jest to standard, którego obecnie oczekują klienci i co jest niezwykle ważne. Szybkie, sprawne i rzetelne rozpatrywanie reklamacji także wypływa na wysoką ocenę sklepu przez użytkowników. Aby zapewnić to wszystko, warto w sklepie wdrożyć odpowiednie procedury i schematy, według których będzie się postępować. Sprawi to, że na każdą sytuację będzie można reagować od razu i według sprawdzonych sposobów.

Wygoda użytkownika

Żeby ludzie chętnie kupowali w sklepie, musi im się przede wszystkim robić w nim zakupy wygodnie. Co to oznacza? Design sklepu musi być tak skonstruowany, aby wszystko było łatwe do znalezienia. Najważniejsze informacje muszą rzucać się w oczy, sam proces zakupowy musi być intuicyjny i jak najprostszy. Dla wielu klientów ważny jest, chociażby wygodny system płatności online, który sprawia, że płatność za zakupy wykonywana jest szybko i bez ręcznego wypełniania wszystkich danych koniecznych do zrobienia przelewu. Zapewnia to CStore, platforma zintegrowana jest z systemami płatności, dzięki czemu informacja o opłaceniu przez klienta zamówienia trafia natychmiast do sklepu. Zresztą sam szablon, który można oczywiście modyfikować, został zaprojektowany tak, aby był najbardziej przyjazny użytkownikowi.

Działania marketingowe

Do działań marketingowych można zaliczyć bardzo wiele różnych czynności. Część z nich będzie można wykonać samemu, nie ponosząc żadnych kosztów, inne wiążą się wydaniem konkretnych środków. Jednak niemal we wszystkich przydatna będzie wiedza odnośnie grupy docelowej. Bo wszystkie działania marketingowe muszą kierowane do konkretnych grup odbiorców.

Reklamy

Pod tym pojęciem mogą kryć się reklamy w różnych kanałach.

  • Mogą to być Facebook Ads, które będą wyświetlać się użytkownikom Facebooka i Instagrama. To właśnie przy nich bardzo precyzyjnie można określić, do kogo kierowana ma być reklama, łącznie z takimi rzeczami jak hobby i zainteresowania użytkowników.
  • Google Ads to reklamy wyszukiwarce, które również można zawęzić, jeśli chodzi o to, komu się mają one wyświetlać.
  • Reklamy na portalach czy blogach, które tematycznie powiązane są z asortymentem sklepu, mogą przyciągnąć sporą liczbę klientów.
  • Można też oczywiście reklamować się w tradycyjnych mediach, czyli radiu, telewizji czy prasie.

Współpraca z twórcami

Można współpracować z blogerami, którzy w zamian za określoną kwotę umieszczą link, artykuł sponsorowany lub wpis polecający sklep. W niektórych branżach świetnie sprawdzi się współpraca z influencerami, czyli użytkownikami Instagrama i Facebooka, którzy na przykład w zamian za konkretne produkty, mogą je reklamować. Także współpraca na zasadzie afiliacji może okazać się bardzo korzystna. Tutaj mogą to być zarówno twórcy różnych treści w Internecie, jak i użytkownicy popularnych grup facebookowych czy forów branżowych.

Pozycjonowanie

Bycie wysoko w wynikach wyszukiwania może przynieść sklepowi naprawdę spore zyski.  Działanie takie można wykonywać zarówno samemu, opierając się na różnego rodzaju poradnikach i szkoleniach. Jednak w przypadku posiadania odpowiedniego budżetu warto zlecić je agencji lub freelancerowi.

Blog

Sprzyja on pozycjonowaniu się sklepu, jeśli regularnie uzupełnia się go o treści. Jeśli będą one odpowiednio wartościowe, sprawią, że użytkownicy będą widzieć w autorze bloga, a więc w sklepie, specjalistę w danej dziedzinie. To znowu wzbudza zaufanie i może być tym, co przekona kogoś do zakupów.

Podsumowanie

Stworzenie idealnego sklepu internetowego nie jest więc łatwe. Trzeba połączyć ze sobą wiele elementów. Część z nich do prawidłowego działania wymagać będzie czasu.  Jednak, jeśli będzie pamiętać się o wszystkich wymienionych wcześniej aspektach, to sukces w e-commerce będzie na wyciągnięcie ręki i może powstać kolejny najlepszy sklep internetowy w jakiejś branży. Wybierając platformę sprzedażową CStore już na samym początku ma się ułatwione zadanie.  W wielu aspektach jest przygotowana tak, aby wdrożenie wymienionych wcześniej działań było jak najprostsze. Dzięki temu można to wszystko wykonać szybciej, a zatem przyspieszyć proces, który ma na celu sprawić, żeby sklep okazał się przynoszącym planowane zyski przedsięwzięciem.

 

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close