tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

Jak zbudować kampanię z wykorzystaniem facebook Pixel?

jak-zbudowac-kampanie-z-wykorzystaniem-facebook-pixel_

Jak zbudować kampanię z wykorzystaniem Facebook Pixel? O tym jak stworzyć i podpiąc do swojego sklepu internetowego Facebook Pixel pisaliśmy w poprzednich postach. Dzisiaj pokażemy jak w kilku prostych krokach uruchomić swoją pierwszą kampanię z wykorzystaniem Pixla?

1. Przechodzimy do konta reklamowego https://www.facebook.com/ads/manager/accounts/ i w lewym górny rogu wybieramy menadżer zdarzeń, a następnie wchodzimy we wcześniej utworzony Piksel, klikając w jego nazwę.

2. Na górze strony wybieramy „wybierz grupę odbiorców” -> „grupę niestandardowych odbiorców”

3. W nowo utworzonym oknie mamy domyślnie zaznaczony piksel oraz parametr wszystkie osoby odwiedzające witrynę, w ciągu ostatnich 30 dni. Podajemy nazwę grupy odbiorców np. Facebook Pixel – odwiedziny sklepu ostatnie 30 dni i klikamy utwórz grupę odbiorców.

4. W kolejnej sekcji facebook podpowie nam kolejne kroki m.in. „utwórz reklamę”, klikamy ten przycisk.

5. Wyznaczamy jeden z celu marketingowych np. działania -> ruch, które będzie miało na celu skierowanie ponownie klienta do naszego sklepu internetowego.

6. Definiujemy nazwę kampanii np. Ruch na sklepie – FB Piksel, ostatnie 30 dni i klikamy kontynuuj.

7. Definiujemy nazwę zestawu reklam np. „Zestaw reklam – FB Piksel” -> w sekcji ruch „pozostawiamy witryna internetowa”, odbiorcy pozostawiamy Facebook Pixel, ustalamy budżet dzienny.

8. Ustawiamy nazwę reklamy, wybieramy format reklamy np. pojedynczy obraz lub film. Definiujemy teksty i linki. Po prawej stronie będziemy widzieć podgląd naszej reklamy na komputerze oraz urządzeniu mobilnym. Ważne aby w adresie URL witryny internetowej, podać adres Twojego sklepu internetowego.

9. Klikamy przycisk potwierdź i oczekujemy na zatwierdzenie reklamy. Trwa to w niektórych przypadkach do 48 godzin (najszybciej akceptowane są reklamy w godzinach porannych w tygodniu, gdzie potrafią zostać zweryfikowane przez Facebooka w ciągu niespełna godziny.)

Ciekawym również narzędziem do określania grupy odbiorczej jest „Grupa podobnych odbiorców”, jak ją wykorzystać?

1. Tworzymy ją w menadżerze zdarzeń / z wybranym facebook pixel. Klikamy ponownie „utwórz grupę odbiorców” -> „grupa podobnych odbiorców”.

2. Wybieramy wielkość grupy odbiorców (sugerujemy 3% – naszym zdaniem jest to optymalny parametr, aby grupa podobnych odbiorców
nie była zbyt szeroka lub zbyt wąska) i klikamy utwórz grupę odbiorców.

3. Grupę podobnych odbiorców możemy później analogicznie wykorzystać do grupy niestandardowych odbiorców, tworząc nową reklamę.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl