Demo Przetestuj sklep internetowy

Jak skrócić czas przygotowania zamówień w sklepie internetowym?

0_jak-skrocic-czas-przygotowania-zamowien-w-sklepie-internetowym-cz-1-7

Jak skrócić czas przygotowania zamówień w sklepie internetowym ? Jak poprawić efektywność swojego zespołu, oszczędzić czas i pieniądze? Przedstawiamy serię 8 porad.

PORADA nr. 1 – Integracja sklepu internetowego z programem magazynowym

Jeżeli posiadasz program do fakturowania (jak np. Small Business, Subiekt, Comarch, WFirma, IFirma, Wapro Mag), warto by Twój sklep internetowy automatycznie wysyłał zamówienia bezpośrednio do tego programu, gdzie wystawi się automatycznie dokument sprzedaży jak Faktura VAT lub paragon. Możesz również wysłać taki dokument w formie elektronicznej bezpośrednio do swojego Klienta.

PORADA nr. 2 – Generowania listów przewozowych

Współpracując z firmami kurierskimi (UPS, DHL, DPD, Pocztex, Fedex, Inpost) czy brokerami jak (Apaczka, Sendit, Furgonetka), warto by dane na temat zamówień były przekazane bezpośrednio do kuriera przez API. Pozwoli to na wygenerowanie listu przewozowego, który będziesz mógł pobrać z poziomu swojego panelu administracyjnego, a klient otrzyma numer przesyłki do śledzenia na maila.

PORADA nr. 3 – Wiele sklepów internetowych obsługiwanych w jednym z paneli

Prowadząc kilka sklepów internetowych, doskonale zdajesz sobie sprawę jak uciążliwe jest skakanie między panelami sklepowymi, sprawdzając jakie nowe zamówienia weszły itp. Z pomocą przychodzą rozwiązanie takie jak Multistore który pozwoli w jednym panelu zarządzać wszystkimi Twoimi sklepami. Wyjątek stanowi to gdy korzystasz z różnych dostawców sklepów internetowych, wtedy warto rozważyć narzędzie Baselinker, które pozwoli Tobie obsługiwać kilka różnych sklepów w jednym panelu.

Dowiedz się więcej o CStore – Multistore, wiele sklepów w jednym panelu

PORADA nr. 4 – Import zamówień z wielu kanałów (Allegro, Marketplace) do sklepu internetowego

Twoja oferta bardzo często widnieje w różnych kanałach jak np. Allegro, Emag, Empik czy inne Marketplace’y. Warto by zamówienia które składane są na zewnętrznych platformach były bezpośrednio pobierane do Twojego sklepu internetowego. Warto porozmawiać z danym dostawcą czy udostępnia taką możliwość za pośrednictwem API – pozwoli Tobie na zaoszczędzenie czasu przy przepisywaniu zamówień.

PORADA nr. 5 – Wysyłanie zamówień automatycznie do hurtowni

Współpracujesz z hurtowniami? Po złożeniu zamówienia sprzedajesz produkty z własnego magazynu (jeżeli takowy posiadasz) lub zamawiasz u dostawcy. W obu przypadkach możesz kierować zamówienie do dostawcy w sposób automatyczny tak aby zatowarować swój magazyn lub zlecić wysyłkę do klienta końcowego. Część hurtowni udostępnia możliwość przyjmowania zamówień przez API jak np. AB S.A.

W przypadku pozostałych hurtowni możesz zapytać czy jest możliwość wysyłania zamówień w formie mailowej do swojego opiekuna, który wprowadzi zamówienie za Ciebie do systemu.

PORADA nr. 6 – Integracja z WMS lub numery półek w magazynie

Jak zorganizować magazyn by działał sprawnie? Jak podpowiedzieć gdzie szukać towaru do zamówienia?

– Zintegruj sklep internetowy z programem WMS do zarządzania magazynem, który automatycznie przekaże wszystkie zamówienia ze sklepu do programu na którym pracuje magazyn

– Rozważ opcję wprowadzenia do sklepu internetowego przy produkcie, numeru półki w magazynie gdzie towar się znajduje

– Można również nawiązać współpracę z firmą która zadba o Twój magazyn i całą logistykę np. Logistiko

PORADA nr. 7 – Oznaczanie płatności online w sklepie internetowym

Wydawać mogłoby się że to już standard. W praktyce niestety nadal część sklepów internetowych nie wspiera płatności online i kilka razy dziennie sprawdza wyciąg na koncie bankowym.

Integracja z płatnościami online np. Paylane, Payu, Przelewy24, TPay pozwoli na automatyczne oznaczenie płatności w Twoim sklepie internetowym w ciągu kilku minut od dokonanej płatności przez klienta. W efekcie będziesz mógł przystąpić do realizacji zamówienia, niemal natychmiast po jego opłaceniu.

PORADA nr. 8 – Pobranie informacji o statusie wniosku kredytowego

Sprzedajesz na raty w swoim sklepie internetowym? Dostawcy systemów ratalnych jak np. Platformaratalna umożliwiają przeprocesowanie wniosku kredytowego online w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Twój sklep internetowy może sprawdzać status złożonego wniosku kredytowego i automatycznie przekazywać zamówienie do realizacji, po zaakceptowaniu kredytowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak możemy zautomatyzować procesy w Twojej firmie?

Zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close