Jak sprzedawać na Instagramie?

W dzisiejszym biznesie ważne jest, aby docierać do klientów różnymi kanałami. To jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży, a więc i rozwój firmy. Oczywiście kanały trzeba dobierać w zależności od tego, do kogo się kieruje swoje produkty. W ostatnich latach niezwykle ważnym miejscem, gdzie warto zaznaczyć swoją obecność, w dużym stopniu jest Instagram. Dziś opiszemy właśnie działania związane ze sprzedażą na Instagramie. Zachęcamy do lektury.

Dlaczego warto sprzedawać in Instagramie

Przede wszystkim ze względu na liczbę potencjalnych klientów. Dzisiaj Instagram to miliony użytkowników tylko w samej Polsce, nie mówiąc już o tych za granicą. Tak więc można dotrzeć do bardzo wielu osób dzięki temu narzędziu. Sprawdza się przy sprzedaży bardzo różnorodnego asortymentu. Oczywiście sprzedaż na Instagramie to różne działania. Może to być bezpośrednia sprzedaż, ale także wiele innych działań, które będą wspierać markę.

Sprzedaż bezpośrednia na Instagramie – jak zacząć?

Na początek przyjrzymy się temu, jak zacząć sprzedawać swoje produktu bezpośrednio na Instagramie, czyli po prostu otworzyć na nim swego rodzaju sklep. Żeby móc sprzedawać na Instagramie trzeba przede wszystkim spełnić szereg warunków.

Własny sklep internetowy

Podstawowym warunkiem jest oczywiście to, że trzeba posiadać własny sklep internetowy. Jeśli jeszcze go nie posiadasz może on być założony np. w oparciu o platformę SaaS. Jest to zdecydowanie najszybszy sposób. Nie wymaga także dużych inwestycji, gdyż miesięczny abonament jest naprawdę bardzo niski.

Wymagania Instagrama

Firma zarządzająca tą platformą ma także swoje własne wymagania jakie trzeba spełniać, aby móc zacząć działać na tej platformie i sprzedawać. Poniżej je wymieniamy.

  1. Rejestracja firmy w odpowiednim kraju. Instagram pozwala na działalność sprzedażową tylko jeśli ma się zarejestrowaną firmę w konkretnych krajach. Na szczęście Polska jest na tej liście.
  2. Profil firmowy Instagramie. W tej aplikacji dostępne są dwa rodzaje profilów. Ważne jest więc, aby mieć założony firmowy. Tylko on pozwala na działalność sprzedażową.
  3. Profil na Facebooku bez ograniczeń. Chodzi tu o to, że nie może być on w żaden sposób ograniczony, jeśli chodzi o wiek lub kraj odbiorców.
  4. Profil powiązany z katalogiem Facebooku. Jak to zrobić opisujemy poniżej.

Żeby mieć powiązany profil z katalogiem firmy na Facebooku trzeba najpierw dodać sekcję „sklep na Facebooku” na swoim fanpage’u, następnie skorzystać z katalogu produktów menadżerze firmy. Oczywiście trzeba także połączyć stronę na Facebooku z kontem na Instagramie.

Weryfikacja konta

Ten etap nie przebiega w żaden zautomatyzowany sposób. To znaczy trzeba po prostu pozytywnie przejść weryfikację. Będzie jej poddane zarówno samo konto, jak i katalog produktów. Trwa to z reguły kilka dni.

Włącz zakupy

Żeby móc korzystać ze znaczników produktów i naklejek koniecznie jest uruchomienie funkcji zakupowych. Można to zrobić w ustawieniach kontach, czyli klikając ikonę koła zębatego. Tam wybrać Ustawienia firmy i Zakupy. Po kliknięciu Kontynuuj będzie można wybrać katalog produktów, z którego chce się korzystać. Następnie kliknąć Gotowe i wszystko będzie gotowe.

Sklep na Instagramie – co warto wiedzieć?

Sklep w tej aplikacji, działa dokładnie tak samo jak ten na Facebooku. Będą więc w nim dostępne te produkty, które znajdują się w wybranym wcześniej katalogu. Po kliknięciu na konkretny produkt klient będzie odesłany do konkretnej strony produktowej w Twoim sklepie internetowym. Dlatego trzeba pamiętać o tym, żeby wszystko na stronie sklepu działało sprawnie, a sam proces zakupy był możliwie przyjazny dla klienta.

Oznaczanie produktów

Instagram pozwala oznaczać produkty ze sklepu w postach. Jest to świetny sposób na sprzedaż. Ludzie często mogą być zainteresowani konkretną rzeczą ze zdjęcia, ale z jakiegoś powodu mogą nie chcieć pytać co to jest. Dzięki oznaczeniu go w poście będą mogli w szybki sposób udać się do sklepu i kupić taki produkt. Oczywiście nie można oznaczać nieograniczonej liczby produktów. Instagram pozwala na 5 produktów w poście lub 20 produktów, jeśli chodzi o karuzelę. Przy oznaczeniu pojawia się nazwa i cena produktu co także ułatwia decyzję zakupową klientom. Niestety w przypadku postów, na których są znaczniki, nie jest możliwie ich promowanie, co oczywiście znacznie ogranicza możliwości, o ile nie ma się wielu obserwujących.

Sprzedaż poprzez stories

Sprzedaż na Instagramie możliwa jest także w tak zwanych relacjach. W każdej z nich można dodać naklejkę zakupową, która przeniesie klienta do sklepu.

Instagram – nie tylko sprzedaż bezpośrednie

Trzeba pamiętać, że sprzedaż w tej aplikacji nie musi koniecznie wiązać się z katalogiem swoich produktów, który będzie odsyłał klientów do sklepu internetowego. Instagram to także, a może przede wszystkim idealne narzędzie do promocji marki. Dlatego na pewno warto założyć tam konto, nawet jeśli nie liczy się na dużą sprzedaż poprzez bezpośrednie posty. Do promowania marki Instagram sprawdza się przede wszystkim, jeśli jest to marka osobista. Można całkiem nieźle ją wypromować, jeśli chodzi o różnego rodzaju relacje, czyli stories ale nie tylko. Będzie też idealnym miejscem, gdzie można prezentować wszystko to co, świetnie się prezentuje wizualnie. Tak więc różnego rodzaju meble, ubrania, rękodzieła, obrazy i wiele więcej. Wszystko to jest idealne, jeśli chodzi o prezentowanie w tej aplikacji.

Promowanie marki

Do tego nadaje się Instagram idealnie, ale trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach. Ważne będzie, aby zachować regularność, jeśli chodzi o tego typu działania. Żeby klienci pamiętali o marce, muszą po prostu otrzymywać od niej regularnie treści. Szczególnie w początkowej fazie idealnie sprawdza się różnego rodzaju promowanie postów. Dzięki temu można dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Oczywiście warto w przypadku takich postów szczególnie postarać się, jeśli chodzi ich jakość. W końcu, jeśli chce ściągnąć się klientów do sklepu a wcześniej do swojego konta i sprawić, żeby marka utkwiła im w głowie, to trzeba zrobić bardzo dobre pierwsze wrażenie. Jeśli tego się nie uda to po prostu szybko przewiną taki post i zapomną o nim, jak i o firmie. Tak więc warto poświęcić na stworzenie takiego postu określoną ilość czasu, być może zlecić nawet stworzenie go na zewnątrz, jeśli nie ma się pewności, że samemu jest w stanie się wypracować coś takiego, co sprawi, że klienci chętnie będą klikać dany post.

Współpraca z influencerami

Może to być bardzo korzystne i opłacalne rozwiązanie dla marki. Sprawdzi się zarówno w sprzedaży konkretnych produktów, jak i ogólnej promocji marki. Najważniejsze będzie oczywiście wybranie odpowiedniego partnera do współpracy. Przede wszystkim trzeba porównać własną grupę odbiorców i tych którzy śledzą daną osobę. Po pierwsze obie muszą być zainteresowane tym samym produktem, dobrze też, aby komunikacja marki i influnecera przebiegała w podobnym stylu choć nie jest to warunek konieczny. Jeśli chodzi o sprzedawanie konkretnych produktów to najlepszym sposobem będzie współpraca właśnie na takiej zasadzie, że dany twórca będzie prezentował konkretny produkt i zachęcał do jego zakupów. Można też współpracować w takiej formie, że influencer będzie korzystał podczas swoich relacji, czy ogólnie twórczości, ze sprzętu danej firmy, czy jakiś innych produktów przez jakiś dłuższy czas. Dzięki temu można utrwalać wśród jego odbiorców pamięć o marce.

Sprzedaż na Instagramie – podsumowanie

Instagram i ogólnie media społecznościowe to świetny sposób na docieranie do klientów. Jednak jak w każdym innym przypadku, trzeba się do tego odpowiednio przygotować. Zarówno, jeśli chce się promować konkretne artykuły ze swojego sklepu, jak i tylko samą markę. W obu przypadkach ważna będzie przede wszystkim jakość prezentacji produktu, to jak interesująca jest relacja, czy z jakimi influnecerami się współpracuje. Jednak, jeśli wszystko to się dobrze opracuje, to efekty mogą być naprawdę bardzo zadowalające.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X