Jak reklamować sklep meblowy w Internecie?

Sprzedaż mebli w sieci może być świetnym pomysłem. Ludzie coraz częściej robią w ten sposób zakupy wyposażenia swojego domu. Jednak tak jak w przypadku każdej innej sprzedaży, podstawowym elementem potrzebnym do osiągniecia sukcesu są oczywiście działania marketingowe. Są zarówno takie sposoby reklamowania sklepu, które sprawdzą się w przypadku prawie każdej branży, jak i te, które będą specyficzne dla konkretnej – w tym przypadku meblowej. W naszym artykule omówimy zarówno jedne jak i drugie. Zachęcamy do lektury każdego, kto ma sklep z meblami, ale nie tylko.

Dlaczego reklama sklepu z meblami jest tak ważna?

Otwierając w Internecie tego typu sklep każdy zdaje sobie sprawę, że nie jest jedynym. Dlatego ważne jest odpowiednie reklamowanie się. Niestety nawet najlepsza oferta nie sprawi, że będzie bez problemu trafiać się do wielu klientów. Oczywiście trzeba pamiętać o korzystnych cenach, czy wyróżniających się produktach i wielu innych aspektach sprzedaży internetowej. Jednak, aby klienci dowiedzieli się o ofercie sklepu, trzeba ją im najpierw pokazać. Właśnie dlatego odpowiednia reklama jest tak istotną częścią sprzedaży internetowej.

Cel działań marketingowych

Przede wszystkim zanim rozpocznie się działania marketingowe, trzeba ustalić co ma być ich celem. Przeważnie występują dwa podstawowe. W przypadku sklepu z meblami nie będzie inaczej. Jeden z celów to po prostu dotarcie do świadomości klientów. Niekoniecznie z jakąś konkretną ofertą. Tutaj ważne jest po prostu, żeby dowiedzieli się oni o sklepie i marce a najlepiej, jeśli ją zapamiętają. Drugi cel to przeważnie po prostu sprzedaż. Taka reklama będzie więc opierać się na promowaniu konkretnych artykułów lub oferty, całość ma prowadzić do tego, że klient wejdzie na stronę sklepu i dokona zakupu.

Reklama sklepu meblowego – od czego zacząć?

Żeby reklama była skuteczna trzeba wiedzieć do kogo ją kierować. W tym pomoże określenie tak zwanej grupy docelowej. Czym jest grupa docelowa? Są to te osoby do których kieruje się swoje produkty. Taką grupę określa się po to, aby móc bardzo i precyzyjnie docierać z całą swoją ofertą jak i właśnie reklamami. Pozwala maksymalizować skuteczność reklam, jak i jest bardzo przydatne w czasie tworzenia samej oferty. Jak określić grupę docelową? Najlepszym na to sposobem jest stworzenie po prostu person, które będą reprezentowały taką grupę. Takiej personie należy nadać jak najwięcej cech, dzięki czemu będzie można dużo łatwiej tworzyć reklamy i wybierać kanały, w których się działa. Dlatego tworząc personę powinno się jej przypisać takie cechy jak chociażby miejsce zamieszkania. Dzięki dużo łatwiej będzie trafiać się z reklamami do osób z konkretnych miejsc. Warto jednak także opisać też stanowisko, pasje, sytuacje rodzinną, pozycję społeczną. To wszystko może być pomocne przy tworzeniu reklam. Oczywiście nie można zapomnieć o tak podstawowych informacjach jak wiek czy płeć.

Metody reklamowania sklepu meblowego

Sposobów na docieranie do klientów jest całkiem sporo. Dobrze jest wykorzystać ich możliwie wiele. Zdecydowanie lepiej jest mieć za dużo kanałów sprzedaży niż za mało. Dzięki temu po prostu można czuć się bezpieczniej. Niekiedy z różnych niezależnych przyczyn niektóre kanały sprzedaży mogą zostać zamknięte lub po prostu przestać działać. Dzięki temu, że działa się w różnych można być spokojnym. Jeśli klienci przestaną docierać z tego jednego konkretnego miejsca, to wciąż będzie się miało kilka innych. Poniżej wymieniamy różne sposoby i miejsca reklamowania sklepu meblowego, z krótkim ich opisem.

Pozycjonowanie sklepu meblowego

Pozycjonowanie to coś, co sprawdza się w niemal każdej branży. Nie inaczej będzie w przypadku sklepu meblowego. Na czym polega pozycjonowanie? Wpisując konkretne słowo w wyszukiwarce Google, pojawiają się konkretne strony. Pozycjonowanie polega właśnie na tym, aby strona sklepu znalazła się w takich wynikach jak najwyżej. Jednym z najważniejszych elementów będzie określenie słów kluczowych. Wybór tych właściwych to podstawa, aby w ogóle zacząć myśleć o pozycjonowaniu. Bo właśnie ważne będzie umieszczanie tych słów w różnych miejscach strony, aby wyszukiwarka kojarzyła witrynę sklepu z tymi frazami. Jednak nie tylko trzeba odpowiednio nasycić stronę słowami kluczowymi. Ważna też będzie po prostu ilość treści. Im więcej ich, tym lepiej oceni stroną Google. Oczywiście muszą to być treści, które mają jakąś wartość. Takie, które ludzie czytają, a nie, które sprawiają, że opuszczają oni stronę w kilka sekund po wejściu na nią. Ważne dla Google jest także czas wczytywania strony. Dlatego nie warto umieszczać za wszelką cenę filmów w wysokiej rozdzielczości i zdjęć tylko dlatego, że takimi się dysponuje. Lepiej jest po prostu wstawić w jak najmniejszej rozdzielczości, ale żeby można je było oglądać bez wrażenia niskiej jakości. Przy pozycjonowaniu trzeba też pamiętać, że jest to działanie długofalowe. Dlatego trzeba wiedzieć, że jego efekty nie przyjdą od razu i trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Google Ads

W przeciwieństwie do pozycjonowania Google potrafi przynieść natychmiastowe efekty. Jednak zanim powiemy coś o efektach, opiszmy czym jest Google Ada. Jest kilka sposobów reklamowania się przy pomocy Google. Można starać się umieszczać swoją reklamą na stronach wyników wyszukiwania. Kiedy wpisuje się jakąś frazę w wyszukiwarkę to oprócz wyników wyszukiwania na górze i na dole strony pojawiają się także treści oznaczone jako reklamy. To właśnie tam można pokazać się ze swoją witryną. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania można oczywiście wybrać w oparciu o jakie słowa kluczowe strona powinna się pojawiać. Drugi sposób na reklamę w Google to tak zwana sieć partnerska. Należy do niej blisko 2 miliony witryn, z których korzysta prawie 90% internautów. Dzięki temu można docierać do niemal każdego. Te reklamy wyświetlają się w formie grafiki z określnym napisem i oczywiście linkiem kierującym do strony sklepu lub jakiegoś konkretnego produktu. To tutaj właśnie przyda się wcześniejsze określenie grupy docelowej. Google bardzo precyzyjnie pozwala określić komu mają wyświetlać się reklamy. Konkretne obszary geograficzne, wiek odbiorców i wiele innych. Dzięki temu można tworzyć bardzo efektywne reklamy. Co ważne bardzo łatwo można kontrolować też budżet reklam, co także jest dużą zaletą tych reklam. No i oczywiście jak wspomnieliśmy na początku, zaczynają one działać niemal od razu.

Facebook Ads

Pod względem zalet, są one bardzo podobne do Google Ads. Uruchomić je można niemal od razu, w pełni kontrolować ich budżet a także osoby, którym się te reklamy pokażą. W przypadku Facebooka parametry jakie możemy wykorzystać są często jeszcze bardziej precyzyjne niż w Google. Wszystko dlatego, że ludzie sami bardzo chętnie dzielą się różnymi informacjami na Facebooku. Jednak Facebook to nie tylko Facebook Ads. to także możliwość prowadzenia fanpage’a i w ten sposób promowanie swojego sklepu i marki. Obecność w mediach społecznościowych to coś niezbędnego w prawie każdej branży. Facebook pozwala działać w tym obszarze bardzo kompleksowo. Można zarówno tworzyć reklamy ukierunkowane na sprzedaż, jak i takie, które mają tylko podnosić świadomość marki. Jest to więc niezbędne narzędzie współczesnej sprzedaży.

Inne sposoby reklamowania sklepu meblowego

Oczywiście to nie wszystkie metody na promocję sklepu, choć zdecydowanie najbardziej skuteczne. Warto jednak także pamiętać chociażby o Instagramie. W przypadku sklepu z meblami, gdzie duży nacisk kładzie się na prezentację wzrokową produktu, Instagram będzie świetnym miejsce. Dobrze jest też podjąć współpracę z różnymi twórcami w sieci. Mogą oni w znacznym stopniu pomóc wypromować markę sklepu. Oczywiście pod warunkiem, że będą oni mieli duże grono odbiorców i ci odbiorcy będą pokrywać się z grupą docelową sklepu. Można też próbować działać w różnych grupach Facbookowych i informować o sklepie. Różnego rodzaju targi wyposażenia wnętrz, które czasami mają miejsce w formie online – to także miejsca w których warto być.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X