tr?id=194213241995374&ev=PageView&noscript=1
CStoreSklep internetowy i platforma B2B

30 sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

30-sposobow-na-zwiekszenie-konwersji-w-sklepie-internetowym

 

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Podpowiadamy 30 sposobów co możesz aby poprawić skuteczność Twojego sklepu.

 

Porada nr. 1 – Dodaj filtry do stron kategorii oraz wyszukiwania

Udostępnienie zaawansowanych opcji filtrowania po atrybutach pozwoli klientowi dotrzeć do odpowiednich produktów w sposób znacznie szybszy.


Porada nr. 2 – Czas ładowania strony

Sprawdź czas ładowania Twojej strony. Z każdą sekunda załadowania strony ilość osób czekających na jej załadowanie znacznie spada. Klient dokona tam zakupu gdzie może bez problemu przeglądać ofertę, bez odczuwalnych opóźnień w ładowaniu strony.

 

Porada nr. 3 – Twórz wartościowe treści dla swoich odbiorców

Im więcej wartości i informacji możesz podać klientowi, tym większe prawdopodobieństwo, że kupi on od Ciebie.

Wartościowe treści możesz publikować na stronach produktu oraz na blogu. Pomoże to również zwiększyć organiczny ruch SEO.


Porada nr. 4 – Przedstaw referencje dotyczące produktu

Czy słyszałeś kiedyś stwierdzenie “Fakty mówią, ale historia sprzedaje” ?

Referencje są znacznie potężniejsze niż tylko lista funkcji.

Udowodnij że Twój produkt działa, korzystając z prawdziwych referencji.

 

Porada nr. 5 – Akceptuj zamówienia bez zakładania konta

Zmuszenie klienta do zarejestrowania to po prostu kolejny powód do opuszczenia sklepu. Pozwól mu zrobić zamówienie bez rejestracji. Adres mailowy i numer telefonu i tak otrzymasz.

 

Porada nr. 6 – Użyj oprogramowania do czatu online

Udostępnienie czatu z człowiekiem umożliwi uzyskanie informacji ważnych dla klienta w czasie rzeczywistym. 

Bezpośrednia forma komunikacji online, podnosi zaufanie do Twojego sklepu i zwiększy ilość zamówień.

 

Porada nr. 7 – Oferta bezpłatnej wysyłki

Kupujący online coraz częściej przyzwyczajeni się do bezpłatnej wysyłki.

Na dzień dzisiejszy staje się to niemal standardem.

Podnieś ceny produktów, aby pokryć koszty wysyłki.

 

Porada nr. 8 – Pasek postępu przy kasie

Pokaż klientowi na jaki etapie finalizacji zamówienia się znajduje oraz ile czasu zajmie mu sfinalizowanie zamówienia.

 

Porada nr. 9 – Szybko przyciągnij uwagę odwiedzającego

Jeśli nie przyciągniesz uwagę odwiedzającego w ciągu pierwszych trzech sekund, prawdopodobnie go straciłeś.

Obrazy będą pierwszą rzeczą którą zobaczy i użycie by ocenić Twój sklep internetowym.

 

Porada nr. 10 – Wyróżnij przycisk finalizacji zamówienia

Ważne jest aby przycisk finalizacji zamówienia, był łatwo dostępny i widoczny dla Twoich klientów. Możesz również eksperymentować z kolorem przycisku.

 

Porada nr. 11 – Zdefiniuj tak kategorie, aby szybko dotrzeć do produktu

Poziomów kategorii powinno być jak najmniej oraz ułożone w sposób logiczny, aby umożliwić dotarcie do produktu tak szybko jak to możliwe.

 

Porada nr. 12 – Udostępniaj kody rabatowy ograniczone czasowo

Ważne jest aby klient który otrzymuje kod rabatowy, miał pewien ograniczony czas na jego sfinalizowanie.

Kiedy kod zaczyna wygasać powoduje to pilność, a kupujący prawdopodobnie dokona zakupu.

 

Porada nr. 13 – Używaj wysokiej jakości zdjęć i filmów na stronach produktów.

Podczas zakupów online nie możesz dotknąć produktu ani go założyć.

Najlepsze co możesz zrobić, to wyświetlić podgląd zdjęcia lub wideo i zobaczyć co kupujesz.

 

Porada nr. 14 – Personalizacja

Możesz spersonalizować swoją stronę internetową dla klientów. Na przykład, jeśli przejdę na stronę z zegarkami i przejrzy kategorię zegarków damskich, następnym razem na stronie głównej zobaczy polecane zegarki damskie.

 

Porada nr. 15 – Zbieranie bazy adresów e-mail

Przechwytywanie adresu mailowe podczas odwiedzin Twojego klienta poprzez m.in. wyskakujące okienka, lub dostęp do dodatkowych porad, w sposób znaczące poprawi współpczynnik konwersji.

 

Porada nr. 16 – Pozwól klientom oceniać produkty oraz obsługę realizacji zamówienia

Jak często zdarzyło Ci się szukać oceny produktów przed ich zakupem? Po złożeniu zamówienia poproś klienta o dokonanie oceny produktu oraz sposobu realizacji zamówia.

 

Porada nr. 17 – HotJar

HotJar umożliwia Tobie zrozumienia jak poruszają się klienci po Twoim sklepie internetowym.

Narzędzie monitoruje witrynę i uzyskujesz zbiorczą analizę tego gdzie Twoi klienci klikają, gdzie poruszają się kursorem, jak głęboko przewijają stronę.

Dodatkowo masz możliwość podglądu zachowań klientów w czasie rzeczywistym!

 

Porada nr. 18 – Chatboty

Korzystanie z chatbotów do interakcji z klientem może pomóc klientom uzyskać szybko odpowiedzi na ich powtarzające się pytania oraz odciążyć obsługę czatu na żywo. Udostępnij klientowi możliwość przełączenia się do konsultanta online, gdy nie może uzyskać satysfakcjonującej odpowiedzi.

 

Porada nr. 19 – Numer telefonu w widocznym miejscu

Pokazanie numeru kontaktowego w widocznym miejscu (np. na górze sklepu), wyraźnie poprawia poziom zaufania do Twojego sklepu. 

Klient będzie wiedzieć że może w dowolnym momencie zadzwonić i porozmawiać z kimś, gdy będzie miał problem w finalizacji zamówienia.

 

Porada nr. 20 – Google Analytics, śledzenie celów i zdarzeń

Narzędzie jest bezpłatne i zapewnia doskonały przegląd osób które odwiedzają Twoją witrynę m.in.:

– Jak odwiedzający znaleźli Twoją witrynę

– Jak długo pozostają na Twojej stronie

– Czy są nowi, czy już wcześniej odwiedzili

– Ile użytkowników dokonało konwersji (na podstawie zdefiniowanych celu) oraz określonych interakcji, które prowadziły do konwersji

– Podpięcie do Google Adwords, pozwala śledzić również ruch płatny.

 

Porada nr. 21 – Uprość formularz finalizacji zamówienia i zrób go przejrzystym 

Ważne jest aby formularz zamówienia w sklepie internetowym był maksymalnie przejrzysty i intuicyjny. Zwróć uwagę czy jest on zrozumiały dla Twojego klienta, czy klient wie jak się po nim poruszać, czy można go szybko wypełnić.

 

Porada nr. 22 – Bądź konkurencyjny cenowo

Jeśli sprzedajesz produktu markowe, które oferowane są również w innych sklepach internetowych, niestety musisz wycenić swoje produktu na poziomie średniej ceny lub niższym, aby sprzedawać.

Ważne jest aby często monitorować ceny konkurencji.

 

Porada nr. 23 – Szczegółowy opis produktów

Pamiętaj że klient nie może zadać pytania i nie może dotknąć produktu. Opisz dokładnie produktu aby klient wiedział co dokładnie kupuje oraz aby ograniczyć ilość zwrotów.

 

Porada nr. 24 – Pokazuj ikonę zawartości koszyka z przyciskiem finalizacji zamówienia.

Ikona finalizacji koszyka oraz informacja że w koszyku znajdują eis produkty powinna być przejrzysta i dostępna z każdego miejsca w sklepie. Pamiętaj że jeśli klient nie będzie mógł znaleźć koszyka, nie dokona zakupu.

 

Porada nr. 25 – Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych

Jeśli Twój sklep nie zapewnia doskonałej mobilności, tracisz duża sprzedaż. Sprawdź jak sklep internetowy wyświetla się na Twojej komórce.

 

Porada nr. 26 – Polityka zwrotów produktów

Większość klientów zapozna się z polityką zwrotów produktu przed dokonaniem zakupu.

Spraw by klienci mogli bezboleśnie i tak łatwo jak to możliwe zwracać produkty z uzasadnionego powodu.

 

Porada nr. 27 – Korzystaj z oprogramowania do porzucania koszyka

Jeśli ktoś dodaje produkty do koszyka a następnie wychodzi ze sklepu bez dokonania zamówienia, oprogramowanie porzuconego koszyka może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji.

Oprogramowanie automatycznie wysyła powiadomienia do klientów którzy dodali produkty do koszyka, zostawili adres mailowy, a nie sfinalizowali zamówienia w sklepie.

 

Porada nr. 28 – Określ swoją unikalną ofertę

Co wyróżnia Ciebie od konkurencji sprzedających te same produktu? 

 

Porada nr. 29 – Poinformuj klienta że Twój sklep internetowy jest bezpieczny

To jest bardzo ważne dla Klienta. Konieczne jest byś zbudował pewien poziom zaufania w krótkim czasie, aby klienci byli gotowi dokonać zamówienia na Twoim sklepie.

Możesz m.in. zainstalować certyfikat SSL na całej witrynie (w przeglądarce pojawi się komunikat że strona jest zabezpieczone)

 

Porada nr. 30 – Ograniczyć wezwania do działania

Podkreśl w sklepie wyłącznie wezwania do działania związane z dodaniem do koszyka i finalizacją zamówienia.

Pokazywanie zbyt dużej ilości wezwań jak dodaj do koszyka, polub nas w mediach społecznościowych będzie przytłaczało klienta.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?

Ann Darmowa konsultacja:

Anna Hyjek
tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl