Jak optymalizować pod SEO kartę produktu w sklepie internetowym?

Karta produktowa, czyli strona z produktem w sklepie internetowym musi spełniać wiele zadań. Jest ona tak samo ważna, niezależnie od tego, czy sprzedaje się coś we własnym sklepie, na Amazonie, czy Allegro. Za każdym razem trzeba przyłożyć się do jej opracowania tak, żeby jej ostateczny kształt sprawiał, że klient zakupi produkt, o którym czyta. Jednak karta produktowa to nie tylko działanie zachęcające do zakupu i informowanie o produkcie. Może ona też pozytywnie wpływać na pozycjonowanie. Dzięki temu zwiększa się szansie na dotarcie ze swoją ofertą do klienta.

Czym jest pozycjonowanie?

Zanim przejdziemy do informacji o tym, jak stworzyć stronę produktową wspierającą SEO, wyjaśnijmy czym ono jest. Przy robieniu zakupów w Internecie wiele osób korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisuje w nią produkt, który chce kupić. W ten sposób pojawia się lista stron, które najlepiej odpowiadają na to zapytanie. Przy zakupach będą to właśnie sklepy internetowe. Tak więc każdy sklep będzie chciał się znaleźć jak najwyżej w takich wynikach. Klienci rzadko przechodzą na drugą, trzecią czy czwartą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest, aby znaleźć się na tej pierwsze. SEO to właśnie działania, które mają na celu sprawienie, że w przypadku wpisania przez użytkownika konkretnej frazy w wyszukiwarkę, właśnie ten sklep pojawi się wysoko na liście wyników. Skutecznie pozycjonowanie wymaga wielu rzeczy. Sama stron, im więcej ma treści tym lepiej. Oczywiście treść powinna być wartościowa, to znaczy użytkownicy nie mogą wychodzić ze strony w kilka sekund po wejściu na nią. Dobrze jest, kiedy do strony odsyłają linki z innych portali, to także sprawia, że ma się większe szanse pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak to, żeby strona pojawiła się po wpisaniu konkretnych słów, ważne jest ich używanie na stronie. Tak więc jeśli ktoś chce, żeby jego sklep pojawiał się w wynikach Google po wpisaniu słowa „wiertła diamentowe 5mm”, to musi używać takiej frazy na stronie.

Jaką rolę pełni strona produktowa?

Przejdźmy teraz do samej karty produktowe. W tradycyjnym sklepie klient może dokładnie obejrzeć sobie produkt i przeczytać, co jest napisane na jego opakowaniu, sprawdzić jak np. leży w dłoniach, a niekiedy nawet jak działa. W przypadku sklepu internetowego jest to niemożliwe. Dlatego karta produktowa musi w maksymalnym stopniu ułatwiać zapoznanie się z produktem.

  1. Opis produktu. To podstawowy element każdej karty produktowej. Musi on przede wszystkim przekazywać informacje, czyli opisywać produkt. Jednak nie powinno to być opisane w suchy i nieprzystępny sposób. Ważne jest, żeby pisać w taki sposób, żeby zachęcało klienta do zakupu. Na taki styl mówi się język korzyści. Przy tworzeniu opisu bardzo ważne jest, aby wiedzieć do kogo jest on kierowany. Inaczej będzie się pisać do dwudziestolatków, a inaczej do ludzi będących już na emeryturze. Dlatego poznanie swoich klientów jest zwykle ważne. Taki opis powinien także rozwiewać wszelkie wątpliwości jakie mogą się pojawić w głowie klientów. W karcie produktu powinny też znajdować się słowa, po których chce się pojawiać w wynikach wyszukiwania. To one mają duży wpływ na SEO. Choć również sam opis, im jest dłuższy, tym chętniej Google będzie pokazywać taką stronę.
  2. Dane techniczne. Każdy sprzedawany produkt oprócz opisu, powinien też mieć w karcie produktu miejsce, w którym będą opisane jego dane techniczne lub inne parametry, mogą to być wymiary, waga i inne. Wszystko to zależy od rodzaju produktu, jednak zawsze jest niezwykle ważne, aby to umieścić. Często właśnie od parametrów, klienci uzależniają zakup produktu.
  3. Informacje o promocji. Jeśli jakiś produkt jest objęty promocją, warto to zaznaczyć w karcie produktowej. Dobrze jest też pokazać, do kiedy dana promocja trwa. Dzięki temu, jeśli będzie zbliżał się jej koniec, klient poważnie zastanowi się, zanim zrezygnuje z zakupu.
  4. W każdej karcie produktowej musi znaleźć przycisk dodania produktu do koszyka. Można też umieścić przycisk kup teraz, który od razu przeniesie klienta do finalizacji zamówienia. Ten drugi przypadek sprawdza się w sklepach, gdzie koszyk w większości przypadków jest właśnie jednoproduktowy.
  5. Opinie klientów. Na stronie produktowej może znaleźć się też recenzja napisana przez użytkownika, im więcej ich tym lepiej. Można dodać też opinie w postaci oceny, jaką wystawiali klienci. Jeśli klienci z własnej inicjatywy nie dają opinii, można ich do tego zachęcić poprzez oferowanie np. rabatu w zamian za ocenę.

Karta produktu – podsumowanie

Strona produktowa pełni więc niezwykle ważną w role w sklepie internetowym. Zarówno jako forma prezentacji produktu przed klientem jak i w działaniach związanych z SEO.  Dlatego trzeba ją dobrze zaprojektować i nie zapomnieć o żadnym elemencie, który powinien się w niej znaleźć. Dobrze stworzona karta produktowa będzie więc miała pozytywny wpływ zarówno na konwersję w sklepie jak i jego widoczność w sieci, dlatego warto o nią zadbać.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X