Demo Przetestuj sklep internetowy

Darmowy sklep internetowy – jak go założyć? Czy sklep za darmo to możliwe?

Sklep internetowy za darmo? Brzmi bardzo kusząco! Jednak czy jest to możliwe? W końcu towar, którym się handluje, trzeba wcześniej kupić. Wspomniane produkty trzeba gdzieś przechowywać, czyli mieć odpowiedni magazyn. Wysyłki do klientów ktoś musi pakować. Ktoś też musi opisać wszystkie towary w sklepie, zrobić ich zdjęcia itp. No i sama strona internetowa, zlecenie tego specjaliście przecież sporo kosztuje. Wydaje się więc, że sklep internetowy to spory wydatek. Poniekąd tak jest, część kosztów można jednak ograniczyć.  Może nie wszystkie da się zmniejszyć do zera, ale obecnie sklep internetowy to coś, na co może być stać każdego.

Strona internetowa sklepu

Nie trzeba wcale zlecać zrobienia strony internetowej programiście. Oczywiście, jeśli się to zrobi, z dużym prawdopodobieństwem wszystko będzie wykonane perfekcyjnie. Jednak wiąże się to z wydatkiem przynajmniej kilku tysięcy złotych i to w najbardziej podstawowej wersji.  Można także stworzyć sklep całkowicie samodzielnie. Nadają się do tego różne oprogramowania typu open-source. Niestety to, że są one darmowe, niewiele pomoże, jeśli nie umie się z nich korzystać. Jeśli komuś nie zależy na czasie i ma wiele miesięcy, aby uczyć się wszystkiego od początku, to może to być dobre rozwiązanie. Jednak na pewno co rusz będzie napotykać się różnego rodzaju problemy. Te, z którymi nie będzie można poradzić sobie samemu, trzeba będzie zlecić ich rozwiązanie specjaliście.  Tak więc nawet wykonując wszystko samodzielnie, nie ominie się pewnych wydatków. Różne rozszerzenia i wtyczki do sklepu w tego typu oprogramowaniu są płatne. Oczywiście teoretycznie można założyć sklep bez nich, jednak ciężko wyobrazić sobie na przykład handel e-commerce bez szybkich przelewów czy integracji z firmą kurierską. Z takiego sklepu raczej nikt nie będzie chciał korzystać.

SaaS jako rozwiązanie

Wszystkie te problemy rozwiązuje oprogramowanie SaaS, jakim jest CStore. No może nie wszystkie, nie jest darmowe. Chyba jednak 20 złotych to nie zbyt wygórowana kwota, jeśli chodzi o miesięczny koszt. Niemal każdy może pozwolić sobie na taki wydatek, a właśnie tyle kosztuje CStore w najtańszej opcji. Spokojnie wystarczy na nieduży sklep internetowy, gdzie będzie nie więcej niż 1000 towarów.  Oczywiście można kupić droższe wersje abonamentu, za odpowiednio 30 lub więcej złotych.

Towar i magazyn

W sklepie trzeba czymś handlować, trzeba to więc wcześniej kupić i po prostu sprzedać drożej. No w sumie nie do końca. Można handlować też jakimiś własnymi wyrobami, jednak nie zawsze ma się zdolności lub pomysł na ich produkcję. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby otworzyć sklep w modelu dropshipping.  Na czym polega dropshipping? Nie trzeba kupować żadnych towarów. Wystarczy odpowiednio połączyć sklep z hurtownią. Jak to zrobić? W tym wypadku znowu świetną opcją będzie CStore. Nie trzeba samemu prowadzić negocjacji i integrować sklepu z hurtowniami. W pakiecie dostępna jest integracja z hurtowniami oferującymi dropshipping niemal z każdej branży. Sklep w takim modelu oczywiście nie zajmuje się też wysyłką towaru, robi to za niego hurtownia. Nie trzeba więc posiadać towarów ani miejsca do ich przechowywania.

Serwer

Inwestycja w serwer nie jest wprawdzie jakimś szczególnie dużym wydatkiem, ale również tego da się uniknąć, wykorzystując oprogramowanie SaaS, jakim jest CStore. W każdym z wariantów abonentów dostępna jest różna przestrzeń dyskowa, pozwalająca na uruchomienie i prowadzenie sklepu. Nie trzeba więc kupować dodatkowo przestrzeni na serwerze.

Blog sklepu

Niezależnie od tego, jaki rodzaj sklepu się posiada, warto prowadzić blog. Sprawi on nie tylko, że Google będzie chętniej wyświetlało stronę wysoko w wynikach wyszukiwania. Specjalistyczna wiedza, którą można dzielić się na blogu, sprawia, że zdobywa się zaufanie użytkowników, a tacy użytkownicy bardzo szybko mogą zostać klientami sklepu.  Oczywiście idealną sytuacją jest taka, w której to prowadzenie bloga powierza się specjaliście. Niestety, jeśli liczba wpisów miałaby być dość duża w skali miesiąca, również koszty będą duże. Można jednak spróbować pisać samemu. Zapewne takich tekstów nie będzie się czytało równie lekko, co treści tworzonych przez copywritera, ale mimo to będzie to lepsze rozwiązanie niż brak bloga. Na pewno w tekście nie zabraknie autentyczności, w końcu nikt nie zna lepiej tematyki i branży, w której działa sklep, niż jego właściciel. Najlepiej przed opublikowaniem każdego wpisu dać go do przeczytania komuś z rodziny lub znajomych, nic tak nie wyłapuję błędów i niezgrabności, jak cudze oko.

Łatwość zarządzania sklepem

Tak jak w każdej branży sprawne zarządzanie jakimś projektem, tak łatwe i intuicyjne zarządzanie sklepem internetowym, jest niezwykle ważne.  Na początku rozkręcania sklepu może to wydawać się nie aż tak istotne. Jednak z czasem, kiedy zamówień będzie coraz więcej, podobnie jak pomysłów na nowe towary, które można by włączyć do oferty, sprawne i szybkie zarządzanie będzie kluczowe.    Napisanie odpowiedniego oprogramowania od zera to ogromne koszty. Tworzenie sklepu w oparciu o darmowe rozwiązania może okazać się niewystarczające właśnie z powodu zbyt skomplikowanego zarządzania samą stroną internetową. CStore jest przykładem rozwiązania intuicyjnego i łatwego w obsłudze. Jego wdrożenie poprzedzone było licznymi testami, a stale rosnąca liczba użytkowników potwierdza, że warto się na nie zdecydować. Do tego w razie jakichkolwiek wątpliwości czy problemów zawsze można skontaktować się pomocą techniczną, która pomoże je rozwiązać. W przypadku darmowego oprogramowania koniec końców i tak często skazanym się jest na skorzystanie z usług programisty, gdyż nie sposób samemu rozwiązać niektórych problemów.

Pogoń za trendami

Obsługa klientów, poszerzanie asortymentu, to wszystko i wiele innych pochłania czas, wraz z ciągłym rozwojem sklepu potrzeba go coraz więcej. Do tego trzeba też na bieżąco śledzić wszystkie trendy i innowacje, jakie wchodzą do branży e-commerce. Potem wdrażać je we własnym sklepie. Tutaj znów, w przypadku oprogramowania open-source trzeba odpowiednio znać się na tworzeniu kodu, aby takie zmiany wprowadzać. W innym wypadku pozostaje zlecanie takich wdrożeń osobom trzecim, to pociąga za sobą niemałe koszty. W przypadku platformy sprzedażowej, jaką jest CStore nie trzeba się martwić o takie zmiany. Cały czas wprowadzane są do niej nowe funkcjonalności, w oparciu o wymagania rynku. Wszystko to w ramach stałego abonamentu, w przypadku rozwiązań open-source każda taka zmiana to koszty.

Regulamin, polityka cookies i inne

Napisanie przez prawnika lub innego specjalistę tych dokumentów i wszystkich innych wymaganych przez prawo, wiążę się jakimiś kosztami. Można je ograniczyć, kupując gotowe pakiety, które jedynie trzeba uzupełnić o dane sklepu. Można też ściągnąć gotowe wzory z Internetu. W tym ostatnim przypadku warto jednak upewnić się, aby były to sprawdzone źródła. Ewentualne kary za błędne zapisy mogą być nie porównywalnie wyższe niż koszty zakupu gotowego pakietu.

Pozycjonowanie, opisy produktów, marketing

Wszystkie wymienione wyżej działania mogą faktycznie sporo kosztować. Jednak na samym początku rozwoju sklepu, kiedy ten nie zarabia zbyt dużo, a więc nie pochłania też dużej ilości czasu, można tym wszystkim zając się samemu. Oczywiście warto dowiedzieć się czegoś na poszczególne tematy z różnych szkoleń czy poradników.  Jednak na małą skalę, działanie w tych obszarach na własną rękę, przy odpowiedniej wiedzy, może być w zupełności wystarczające.

Podsumowanie

Nie ma więc czegoś takiego jak darmowy sklep internetowy.  Zawsze trzeba się liczyć z wydatkami. Mogą to być jednostkowe, związane z wprowadzaniem jakich funkcjonalności w oprogramowaniu typu open-source, ale będą to wtedy duże koszty. Może też to być stały abonament, jak w CStore, w najtańszej wersji dostępny dla każdego. Wiele pozostałych działań, związanych z marketingiem czy obsługą sklepu, na małą skalę można wykonywać samemu. Zachęcamy też do zaglądania na naszego bloga co jakiś czas, gdzie staramy się dzielić wiedzą z zakresu e-commerce.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close