Broker kurierski a firma kurierska – co wybrać?

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy, wie, jak ważny jest wybór odpowiedniego przewoźnika. Jak pokazują statystyki, klienci najchętniej wybierają dostawę kurierem do domu, do pracy lub do paczkomatu, a czynnikiem decydującym o ich satysfakcji i skłaniającym do zakupów w danym sklepie jest nie tylko szybkość realizacji zamówienia, ale również niska cena dostawy. Jeśli wysyłasz regularnie paczki, masz dwie opcje – podpisanie umowy z wybraną firmą kurierską lub nawiązanie współpracy z brokerem kurierskim. W tym artykule przyglądamy się bliżej wadom i zaletom każdego z tych rozwiązań. Zatem – broker kurierski a może firma kurierska? Co będzie korzystniejsze?

Na co zwrócić uwagę, wybierając firmę przewozową?

Oczywiście, dwie najważniejsze kwestie to cena usługi i szybkość jej realizacji. Jednak przed dokonaniem wyboru, warto nieco dokładniej przeanalizować warunki współpracy z firmą, której powierzamy dostarczanie zamówień do naszych klientów. Dobrze jest na przykład wiedzieć, jak wygląda proces nadawania paczek. Niektóre firmy kurierskie przyjeżdżają po przesyłki do siedziby firmy, w przypadku innych trzeba przesyłki samodzielnie dostarczyć do punktu. Warto również sprawdzić, jak wyglądają kwestie zwrotów i reklamacji, jakie narzędzia do śledzenia przesyłek udostępnia przewoźnik i czy firma kurierska nalicza dodatkowe opłaty, np. za ubezpieczenie paczki czy dostawę do klienta we wskazanych godzinach.

Broker kurierski

Broker kurierski to elastyczne rozwiązanie dla wszystkich, którzy szukają sposobów na obniżenie kosztów dostawy. Współpraca z brokerem, w odróżnieniu od współpracy z firmą kurierską nie wymaga podpisania żadnej umowy, nie trzeba też deklarować minimalnej liczby przesyłek w miesiącu.

Co to jest broker kurierski?

Broker jest pośrednikiem między nadawcami a kurierami. Firmy prowadzące taką działalność same nie zajmują się dostarczaniem przesyłek, a jedynie współpracują z różnymi przewoźnikami. W związku z tym, że – jako pośrednicy – zbierają zamówienia, zarówno od przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, i realizują naprawdę dużo zleceń, mają możliwość wynegocjowania z poszczególnymi firmami kurierskimi znacznie korzystniejszych warunków współpracy.

Jak korzystać z usług brokera? Dlaczego warto?

Aby nadać przesyłkę, wystarczy wejść na platformę wybranego brokera i wypełnić formularz nadania, wybierając firmę kurierską, która ma zrealizować zlecenie. W zależności od potrzeb, mamy możliwość wykupienia dodatkowych usług (np. awizacja SMS, przesyłka za pobraniem). Dla niektórych szczególnie ważny może być fakt, że w tym samym czasie można bez przeszkód korzystać z usług różnych brokerów i testować różnych przewoźników. Z brokerem kurierskim mogą współpracować zarówno firmy, osoby prywatne i osoby prowadzące działalność nierejestrowaną.

Firma kurierska

Chociaż usługi brokerów wydają się dość atrakcyjne, w przypadku niektórych firm korzystniejszym rozwiązaniem może okazać się bezpośrednia współpraca z przewoźnikiem.

Jak wygląda współpraca z firmą kurierską i dla kogo będzie korzystna?

Decydując się na usługi firmy kurierskiej, trzeba podpisać umowę, która szczegółowo określa warunki współpracy. Warto przy tym wiedzieć, że taką możliwość mają w zasadzie tylko klienci biznesowi, a oferty poszczególnych przewoźników nieco się od siebie różnią. Cena usługi zależy w dużym stopniu od liczby paczek nadawanych w miesiącu, a zatem konieczne jest złożenie odpowiedniej deklaracji. Naruszenie warunków umowy może skutkować nałożeniem przez firmę kurierską kary pieniężnej. Współpraca z firmą kurierską będzie dla Ciebie korzystna przy większej liczbie przesyłek i jeśli dość często wysyłasz paczki za pobraniem (w przypadku paczek pobraniowych wysyłanych za pośrednictwem brokera płatności od kupujących najpierw trafiają na konto brokera). Przed podpisaniem umowy z przewoźnikiem warto sprawdzić, co oferują różne firmy, i wybrać ofertę, która najbardziej odpowiada naszym potrzebom, zwracając uwagę np. koszty usług dodatkowych, ile jest prób doręczenia paczki czy jak przebiega proces reklamacji.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?