Black Friday 2020 – jak przygotować swój sklep? Wskazówki!

W sklepie internetowym podobnie, jak i w każdym innym, w którym nie handluje się artykułami spożywczymi lub innymi produktami pierwszej potrzeby, istnieją okresy wzmożonej aktywności klientów. Ważne jest, żeby dobrze o nich wiedzieć i być na nie przygotowanym. Często sprzedaż w takim czasie może równać się sprzedaży z wielu miesięcy działania sklepu. Dlatego ważna odpowiednia komunikacja z klientem, przygotowanie logistyczne całej obsługi zamówień, działania marketingowe i wiele więcej. Jednym z takich dni jest właśnie Black Friday. Jak przygotować swój sklep na Black Friday 2020? Poznaj nasze wskazówki!

Co to Black Friday?

Jeszcze do niedawna nikt nie słyszał o tym w Polsce. Jednak wraz ze zwiększającą się globalizacją, a także chęcią zwiększenia nawyków konsumpcyjnych wśród klientów Czarny Piątek dotarł także do Polski. Początkowo był on obecny głównie w sklepach internetowych. Obecnie akcje z nim związane można dostrzec także w sklepach stacjonarnych. Black Friday przywędrował do nas ze Stanów Zjednoczonych. Tam następuje on bezpośrednio po Dniu Dziękczynienia, które jest największym świętem w USA. To właśnie w piątek następuje początek przedświątecznych zakupów. Jednocześnie sklepy przyzwyczaiły klientów, że często pozbywają się wtedy artykułów, które zbyt długo leżą na magazynie, więc są dostępne za atrakcyjną cenę. Jednak oczywiście promocje i oferty obowiązuje także produkty zgodne z najnowszymi trendami. Sklepy po prostu przyzwyczaiły klientów, że wtedy obowiązują szczególnie ciekawe oferty. Ludzie często więc zwlekają z zakupem właśnie do tego okresu. Wtedy szukają też atrakcyjnych promocji. Warto wiec, jako zarządzający e-sklepem, być na to przygotowanym.

Zaplanuj wszystko z wyprzedzeniem

Tak jak na każdym etapie prowadzenia biznesu, tak i odpowiednie zaplanowanie działań związanych z Czarnym piątkiem jest bardzo ważne. Najlepiej stworzyć po prostu plan działania, w którym będą wszelkie najważniejsze informacje, czyli jakie produkty będzie obejmowała akcja, jak dotrze się do klientów, czy będą potrzebne dodatkowe osoby do obsługi tych zamówień.

Wybierz produkty, które wezmą udział w akcji

Przede wszystkim warto zrobić analizę sprzedaży pod względem konkretnych produktów. Być może są na magazynie towary, które tylko zabierają miejsce, czyli w sumie generują koszty. Można więc obniżyć ich cenę do jakiejś bardziej atrakcyjnej dla klienta i dzięki temu pozbyć się niechcianego towaru z magazynu. Klienci są dużo bardziej skłonni wydawać w tym czasie pieniądze, więc łatwiej zainteresować taką ofertą. Może też okazać się, że konkurencja nie ma już takich produktów, nie trzeba wtedy ścigać się na jak najniższą cenę. Zresztą bez względu na wszystko, warto wybrać do takich promocji produkty, których nie mają konkurencyjne sklepy. W innym wypadku pozostaje oferować jak najniższą cenę lub inne atrakcyjne korzyści.

Zadbaj o komunikację i marketing

Nikt nie kupi w sklepie czegoś, nawet jeśli będzie to bardzo atrakcyjnej cenie, jeśli nie będzie wiedział o istnieniu takiej akcji. Dlatego ważne jest wykonanie odpowiednich działań marketingowych i promocyjnych. Warto do tego wybrać kanały, które przynoszą natychmiastowy efekt, jeśli chodzi o tego rodzaju działania. Będą to chociażby Google Ads, Facebook Ads, a także wszelkie inne kampanie w mediach społecznościowych, w tym na różnych grupach. Istnieją też różne strony i portale internetowe, które informują o promocjach, zarówno ogólne, jak i branżowe. Warto tam dać też informacje o promocji w swoim sklepie. Influencerzy i blogerzy będą na ten okres świetnym narzędziem do komunikacji z klientem. Zakupy w Black Friday to często impuls i właśnie do takiej impulsywnej decyzji mogą skłonić kogoś działania i reklama poprzez infuencera.

 

Chcesz dowiedzieć się jak promować sklep internetowy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksowy poradnik! Ogromna dawka wiedzy tylko w jednym miejscu! Zapraszamy!

 

Przygotuj się na obsługę większej ilości zamówień

Trzeba też przygotować sklep na większe niż zazwyczaj obroty. Co z tego, że będzie większa sprzedaż w sklepie, jeśli nie będzie możliwe zrealizowanie tych zamówień. Dlatego najważniejsze jest odpowiednie zatowarowanie sklepu. Trzeba być pewnym, że artykuły objęte promocją ma się w odpowiedniej ilości. W dalszej kolejności warto zapewnić sprawną obsługę tych zamówień. Klientom zależy na czasie. Dlatego, jeśli z powodu zbyt dużej ilości zamówień, dostanie on towar za 1,5 tygodnia zamiast za 2 dni, może go po prostu zwrócić, bo w międzyczasie kupi już to w innym sklepie. Dlatego trzeba tak zaplanować grafik pracowników, zatrudnić nowe osoby, wziąć do pomocy kogoś z rodziny, wszystko to zależnie od modelu w jakim prowadzi się sklep.

Zatrzymaj klientów zdobyć w Czarny piątek

Cześć klientów, którzy kupują w jakiś sklepach towar w Czarny piątek, robią to pierwszy raz, jeśli chodzi o tego konkretnego sprzedawcę. Dlatego dobrze jest zadbać o to, by klient zostawiał pieniądze w sklepie także poza Black Friday. Sprawdzą się w tym wszelkiego rodzaju kampanie remarketingowe.

Podsumowanie

Czarny piątek może być więcej bardzo dochodowym dniem w sklepie internetowym. Pod warunkiem, że się do niego odpowiednio przygotuje firmę. Zaczynając od planu działania i zabezpieczenia odpowiedniej ilości towaru, poprzez poinformowanie klientów o istnieniu promocji, na zapewnieniu wystarczającej obsługi sklepu, aby zrealizować wszystkie zamówienia złożone przez klientów.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz profesjonalnego doradztwa przy uruchomieniu platformy do sprzedaży hurtowej?
Umów bezpłatną konsultację

Dołącz do grona Inwestorów CStore S.A

Dowiedz się więcej

X