Tel: +48 22 599 44 99
CStoreZałóż sklep internetowy
05/12/18

Zwiększenie ilości polubień na fanpage’u

Zwiększenie liczby fanów śledzących nasz profil na Facebooku pomaga w zwiększeniu popularności publikowanych przez nas treści poprzez wzrost ich zasięgów. W jaki sposób zwiększyć ilość polubień naszego profilu?

Płatna reklama na Facebooku

Facebook od dawna ogranicza bezpłatne zasięgi postów. Najprostszą metodą na pozyskanie polubień jest wykupienie reklam profilu na Facebooku i promowanie publikowanych postów. Reklama fanpage’a może być skonfigurowana w taki sposób, że pozyskiwać będzie polubienia naszego profilu. W przypadku promowania wpisów na Facebooku administrator profilu ma możliwość obejrzenia listy wszystkich osób, które polubiły dany wpis i skorzystania na niej z funkcji „zaproś”. Wówczas osoba „lajkująca” otrzyma powiadomienie z zaproszeniem do polubienia strony, na której znajdowała się promowana treść.

Uwaga na kupowanie polubień poza Facebookiem

Istnieje wiele stron oferujących kupno polubień. Zdecydowanie odradzamy korzystania z tego typu usług. Bardzo często polubienia pochodzą z fikcyjnych kont, które często są przez administracje Facebooka blokowane i usuwane, przez co tracimy swoje polubienia. Oprócz tego nie zawsze istnieje możliwość ograniczenia geograficznego osób „lajkujących”. Może wówczas dojść do sytuacji, kiedy profil działającej tylko na polskim rynku firmy będą miały polubiony przede wszystkim osoby o ewidentnie obco brzmiących imionach i nazwiskach, na dodatek zapisanych często w egzotycznych alfabetach. Jest to wówczas dość wyraźna przesłanka, że popularność danego sklepu na Facebooku została stworzona w sposób sztuczny i mało profesjonalny. Portal społecznościowy Facebook.com blokuje zresztą możliwość szybkiego wzrostu polubień fanpage’y, aby uchronić się przed manipulacjami w postaci kupowania lajków.

Pozyskiwanie polubień bez budżetu na reklamę

Najtrudniejszym wyzwaniem stojącym przed osobami zarządzającymi profilami firmowymi na Facebooku jest pozyskiwanie polubień bez budżetu na reklamę. Jest to zadanie dość trudne. Wiele autorytetów w dziedzinie social media radzi, aby tworzyć wartościowy content, który swoją jakością zdobędzie popularność. Jest to o tyle trudne, że w zalewie informacji widocznych na Facebooku bardzo trudno przebić się do nowych odbiorców jakimkolwiek treściom. Pewnym rozwiązaniem jest udostępnianie postów w grupach tematycznych czy współpraca z branżowymi fanpage’ami na zasadzie wzajemnego udostępniania treści. Kompromisem może być współpraca z blogerami i influencerami na zasadzie barteru, to znaczy promocja w zamian za oferowane przez sklep produkty bądź usługi. Pozwala to na ograniczenie finansowych kosztów promocji, a przy odpowiednio dobranych do współpracy osobach pozwala na szybkie zdobycie popularności i nowych fanów. Więcej na ten temat napisaliśmy w artykule pod tytułem „Współpraca z blogerami i influencerami”.

Więcej informacji o Facebooku i social mediach: