Demo Przetestuj sklep internetowy

Zarobki w dropshippingu – ile można zarobić, czyli czy dropshipping czy się opłaca?

Otwieranie sklepu bez własnego magazynu i asortymentu cieszy się ostatnio bardzo dużą popularnością. Jak można coś sprzedawać, nie mając własnego towaru? Oczywiście mowa o dropshippingu. Jest model, w którym na stronie sklepu oferowane są produkty, które tak naprawdę w swoim magazynie ma hurtownia i to ona zajmuje się zarówno pakowaniem, jak i wysyłką towaru.  Jest to więc świetny sposób na rozpoczęcie sprzedaży, kiedy nie ma się miejsca lub środków na własny asortyment. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka rad, które pomogą sprawić by dropshipping był opłacalny.

Korzyści w dropshippingu

Zacznijmy od tego, że dropshipping to przede wszystkim niskie koszty bieżące prowadzenia działalności. Nie trzeba wynajmować magazynu ani kupować własnego budynku. Nie ma potrzeby zaopatrywać się w towar, zanim kupią go klienci.  Za tym idą kolejne oszczędności. Obniża się koszty logistyczne. Nie ma konieczności zatrudniania osób do pakowania i wysyłania towarów, nie są potrzebne też zaawansowane programy do obsługi magazynu.  Jest to szczególnie ważne na samym początki działalności. Wtedy trudno o wysokie dochody, każde ograniczenie kosztów jest więc ważne.

Dropshipping, od czego zacząć?

Tak jak w każdym innym biznesie, trzeba odpowiednio wszystko zaplanować. Podstawowym elementem sklepu jest jego witryna. Tutaj także warto zdecydować się na najbardziej oszczędne rozwiązanie. Takim rozwiązaniem jest platforma sprzedażowa, której przykładem jest CStore. Koszt to jedynie miesięczny abonament. W pozostałych przypadkach konieczne jest stworzenie sklepu od zera lub w oparciu o oprogramowanie open-source. W obu przypadkach wiążę się z to z kosztem od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Dodatkowo wszelkie modyfikacje i dodatkowe funkcjonalności również kosztują. W przypadku abonamentu na platformie sprzedażowej w cenie są wszystkie aktualizacje i przyszłe dodatkowe funkcjonalności.

Dropshipping, jak sprzedawać?

Jednak nawet taka minimalizacja kosztów nie gwarantuje osiągania wysokich dochodów. Trzeba przygotować odpowiedni plan działania, jeśli chodzi o każdy aspekt biznesu. Pierwszą rzeczą, jaką powinno się wybrać, jest oczywiście odpowiedni asortyment. Aby to zrobić, warto przeprowadzić analizę rynku. Sprawdzić, na jakie towary jest aktualnie popyt i jak będzie się on zmieniał w przyszłości.

Jeżeli jesteś zainteresowany prowadzeniem sklepu internetowego opartego o model dropshipping, to zapraszamy Cię do CStore, gdzie możesz wypróbować sklep internetowy za darmo! 

 

Asortyment i grupa docelowa

Ustalenie asortymentu pociąga za sobą kolejną rzecz. Jest nią zidentyfikowanie grupy docelowej, do której kierowane będą towary. Warto określić ją, najrzetelniej jak to możliwe. Opisać wiek, płeć, pozycję społeczną, miejsce zamieszkania i wszystko to co możliwe do określenia. Dzięki temu można ustalić odpowiednie działania marketingowe i kanały komunikacji z klientami. Określając grupę docelową, będzie się wiedzieć, czy lepiej sprawdzą się reklamy na Facebooku, czy może w innych kanałach. Czy mam sens promocja firmy na Instagramie, a może wręcz przeciwnie. To jedna z podstaw potrzebna do tego, aby w ogóle myśleć o zarabianiu na sprzedaży, poznanie swojej grupy odniorców.

Unikalna oferta

Warto sprzedawać coś, na co będzie zapotrzebowanie, ale oferta tych artykułów nie jest zbyt szeroka. Oczywiście raczej nie jest możliwa sprzedaż oparta o dropshipping artykułów unikalnych. Trzeba wtedy zadbać o unikalność nie tyle samych towarów, co ogólnie oferty, jak i całego sklepu. Warto posiadać wiedzę merytoryczną z posiadanego asortymentu i dzielić się nią nie tylko wtedy, kiedy klienci o coś pytają, ale na przykład na blogu. Zwiększa to wiarygodność sprzedawcy, przez co zachęca do robienia u niego zakupów. Kanał na YouTube, konto na Instagramie, wszystko to, zależnie od grupy docelowej, może tworzyć wartość dodaną do Twojej oferty i sprawić, że będzie ona unikalna. Również opisy produktów i sposoby ich prezentacji. Może niekiedy warto postawić na własne zdjęcia produktów o ile to możliwe, a już na pewno opisy.

Zadbaj o promocję

Trzeba dać szanse klientom na zakupy w sklepie, żeby to zrobić, muszą się oni dowiedzieć o istnieniu sklepu. Właśnie dlatego warta zadbać o promocję. Najlepiej zrobić to w większej liczbie kanałów, do wyboru są między innymi:

  • pozycjonowanie,
  • Google Ads,
  • Facbook Ads,
  • blog,
  • współpraca z influencami,
  • promocja na Facebooku, Instagramie, YouTube.

Oczywiście działania trzeba dobrać w oparciu o grupę docelową. Każde z nich sprawdzi się przy innych klientach.

Interfejs sklepu

Trzeba zadbać o to, żeby klienci bez problemu znajdowali towar, który potrzebują, a poruszenie się po sklepie nie sprawiało żadnych problemów i było po prostu przyjemne. Pomoże w tym zamieszczenie wszystkich istotnych informacji w opisach produktów, poprawne ułożenie kategorii i podkategorii. Zadbanie o dobrą obsługę klienta, czyli szybkie, rzetelne i kulturalne odpowiadanie na wszystkie zapytania, także przyczyni się do tego, że klienci chętnie będą korzystać ze sklepu.

Rozwój wymaga czasu

Żaden sklep od razy nie będzie przynosił dużych pieniędzy. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie czy polecanie przez klientów sklepu kolejnym osobom wymaga czasu. Zresztą większość działań marketingowych odnosi skutek dopiero po jakimś czasie. Także dłuższa współpraca z hurtownią, może pozytywnie wpłynąć na biznes. Być może uda wynegocjować się niższe ceny lub inne korzyści.

Podsumowanie

Dropshipping jak każda inna metoda sprzedaży wymaga odpowiedniego planu, a także cierpliwości. Sklep oparty o ten model może być świetnym pomysłem na zarobek. Trzeba jednak poświęcić temu odpowiednią ilość czasu lub środków finansowych. Większość działań marketingowych, jak samych odnoszących się do sklepu (opisy, zdjęcia produktów) można wykonać samemu. Wymaga to jednak czasu. No i trzeba też być cierpliwym i dać czas sklepowi oraz sobie na rozkręcenie sprzedaży na satysfakcjonujący poziom. Warto wyznaczać sobie jakieś cele odnoszące się do ilości transakcji lub kwot. Pomaga to śledzić progres i zwiększa motywację.

Przeczytaj także:

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego do sprzedaży hurtowej lub detalicznej?
Anna Hyjek

Anna Hyjek
Dział Handlowy

tel. 791 009 006
a.hyjek@cstore.pl

Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close